Europska ekonomija pleše na rubu recesije. Prema očekivanjima analitičara, recesijaRecesija (engl. recession) predstavlja povremena usporavanja... bi nas trebala zaobići u tekućoj godini. Hoćemo li postojećim alatima uspjeti obuzdati inflacijuInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre..., ostaje da se vidi. Za financijski sektor je ključno da implementira i klijentima ponudi nove tehnologije, koje će i regulatori podržati. Otvoreno bankarstvo je budućnost financijskog sektora, o tome je Financa.ba pisala u članku „Otvoreno bankarstvo – tehnologija koja nas očekuje“.
Otvoreno bankarstvo sve popularnije
Procjena je da na području Europe barem jednu uslugu koju nudi otvoreno bankarstvo aktivno danas koristi 10-11 posto korisnika. Ukoliko usporedimo podatke s ožujkom 2021. (prije dvije godine) popularnost otvorenog bankarstva raste, obzirom da je tada koristilo 6-7 posto aktivnih korisnika. Analize govore da više od šest milijuna kompanija i potrošača sada koristi otvoreno bankarstvo.
Sljedeći korak u otvorenom bankarstvu su Otvorene financije. Inovativan način na koji mi financijski sektor trebao komunicirati s potrošačima. Omogućavanje trećim stranama pristup puno širem rasponu podataka o klijentima od informacija o štednjiU ponudama kreditnih institucija postoje različiti oblici i... i hipotekarnim kreditima, do mogućnosti ulaganja u investicije i štednju za mirovinu. Misija Otvorenih financija bi trebala biti pružanje još boljeg i personaliziranijeg pristupa financiranju većem broju klijenata. Usluga bi trebala biti fleksibilnija klijentima, dok je tradicionalno bankarstvo konzervativno.
Trenutno Otvorene financije većinom koriste velike institucije. Tržište je sazrelo da prednosti počnu koristiti i male i srednje kompanije.
Jesu li potrošači spremni vjerovati Otvorenim financijama?
Dobro vješti u dijeljenju svega, od svoje lokacije i slika, do omiljene glazbe i dnevne rutine na mrežama, Generacija Z i Generacija Alpha odrasle su uz usluge i aplikacije temeljene na oblaku na dohvat ruke.
Zbog toga su mlađi potrošači – tradicionalno, daleko otvoreniji za ideju dijeljenja svojih bankovnih i drugih podataka o osobnim financijama digitalno, vjerujući da će ti podaci ostati sigurni. Važno je da industrija radi na izgradnji ovog povjerenja među svim generacijama, od kojih su neke još uvijek oprezne.
Specijalizirani softver omogućuje sigurno upravljanje podacima i privatnim informacijama. Ovo bi trebalo pomoći krajnjim korisnicima da izgrade povjerenje. S podacima banaka, zajmodavaca i drugih organizacija prikupljenih unutar jednog sustava, i potrošači i pružatelji usluge Otvorenih financija mogu bolje razumjeti opcije koje su im dostupne. Sustav će analizirati podatke, te izraditi optimalan model. Bilo da se radi o problemima prilikom otplate ili izmjeni plana otplate zaduženja, odluka o najprikladnijim sljedećim modelima bit će jednostavnija. Budući da se mnogi suočavaju sa stvarnim financijskim izazovima, usluga će doći do izražaja u nadolazećim godinama.
Prednosti otvorenih financija
Može li se otvoreno financiranje brže prilagoditi potrošačima tijekom tekuće krize troškova života?
Zasigurno postoji sve veća potreba da sektor bolje podržava potrošače. U Ujedinjenom Kraljevstvu, uvođenje uredbe o potrošačkim pristojbama , koja stupa na snagu u srpnju, trebalo bi ocrtati jasnije i visoke standarde zaštite potrošača. U drugim zemljama je slična situacija s regulatorima koji naglašavaju potrebu za kvalitetnom podrškom i smjernicama za potrošače.
Kao dio novih propisa, kompanije će morati definirati, pratiti i dokazati pozitivne ishode koje imaju njihovi kupci. Međutim, bez odgovarajuće tehnologije postizanje ovoga postaje gotovo nemoguće.
Već postoje rješenja koja mogu uspoređivati podatke Otvorenog bankarstva, pretraživanja kreditnog dosjea i druge metrike kako bi se stvorila točna slika nečijih financija. Nakon toga automatski predlaže najprikladniji tijek radnje koji je prilagođen okolnostima pojedinca. Gledajući unaprijed, možemo očekivati da će Otvorene financije to još više unaprijediti, pružajući holističkiji pogled na financijsko zdravlje osobe, kao i olakšavajući prijenos sredstava i personaliziranija korisnička iskustva.
U konačnici, otvorene financije bi trebale osigurati da se uvijek mogu poduzeti brze mjere u najboljem interesu potrošača i spriječiti spiralno povećanje duga.
Autor: Uredništvo financa.ba
Obvezno navesti izravni link na članak prilikom preuzimanja.