Financa
Digitalni poslovni portal

- OGLAS -

Mercedes iznenadio spektakularnim konceptom EQXX

Električni automobil sa autonomijom od preko 1.000 km. Koncept koji je proizvođač iz Stuttgarta predstavio na samom početku 2022. već na prvi pogled nagovještava da automobili iz “električne budućnosti” ovog branda neće ličiti na dosadašnje Mercedese.

Jer, da nije “trokrake zvijezde” na haubi, malo tko bi u ovom futurističkom vozilu prepoznao produkt marke Mercedes. Kako kažu u njemačkom proizvođaču, njihovim inženjerima trebalo je godinu i po da razviju koncept EQXX.

Tim stručnjaka iz Stuttgarta i timovi koji se bave Formulom 1 i Formulom E dobili su prilično težak zadatak. Cilj je bio stvoriti električni automobil sa rekordno niskom potrošnjom energije. Rezultat je: manje od 10 kWh na 100 km, što, prema Mercedesu, znači električni ekvivalent automobila sa unutrašnjim sagorijevanjem od 1 l/100 km.

Poredbe radi, to je isto onoliko električne energije koliko će LED TV od 50 inča potrošiti tokom 100 sati rada, pegla za 5 sati ili kućni klima-uređaj za 3 sata. Poredbe radi, to je isto onoliko električne energije koliko će LED TV od 50 inča potrošiti tokom 100 sati rada, pegla za 5 sati ili kućni klima-uređaj za 3 sata.

Ovakav rezultat svakako ne bi bio moguć bez izvanredne aerodinamike (koeficijent otpora zraka je samo 0,17), koja je jednim dijelom i “kriva” za dizajn automobila.

Drugi faktor koji je omogućio tako nisku potrošnju je lagana konstrukcija, uključujući kotače od magnezija, lakše diskove kočnica izrađene od aluminijske legure i novo kućište baterije napravljeno od kompozita šećerne trske.

Osim toga, Vision EQXX baziran je na MMA mehaničkoj platformi sljedeće generacije. Istu platformu će koristiti budući Mercedesovi električni kompaktni i modeli srednje klase.

Kompaktni Mercedes EQA ima bateriju kapaciteta 66,5 kWh. U EQXX je gotovo 100 kWh (napon 900 V).

Međutim, u Mercedesu naglašavaju da je njihov drugi model mjerilo dostignuća novog koncepta – luksuzna električna limuzina EQS.

Kako tvrde, baterija koju koristi Vision EQXX je upola manja i 30 posto lakša od one u spomenutoj električnoj limuzini (108 kWh).

Cijela baterijska konstrukcija sa novim modulima i naprednim sistemom upravljanja toplotom ima masu od svega 495 kg, dok je čitav auto težak “samo” 1750 kg. Kažemo “samo”, jer je u pitanju električna limuzina dimenzija sličnih Mercedesovoj C klasi.

Kako kažu u njemačkom proizvođaču, EQXX ima skoro istu masu kao benzinac C klase s 1.5-litarskim benzinskim motorom.

Ovako dobar rezultat postignut je usprkos ugradnji dodatnog opterećenja u krov – 117 solarnih panela, koji će u savršenim vremenskim uvjetima, povećati autonomiju u vožnji za 25 km.

I dok vanjština automobila dosta odskače od aktuelnih produkcijskih Mercedesa na struju, interijer nije toliko futuristički, čak bi se komotno mogao naći i u nekom od Mercedesovih serijskih modela.

Kada je riječ o pogonu, proizvođač je objavio da Vision EQXX koristi elektromotor od 204 KS (150 kW), ali nije otkrio više tehničkih detalja. To i nije iznenađenje s obzirom da se ipak radi o konceptnom, a ne produkcijskom vozilu.

Mercedes ne planira da EQXX uđe u serijsku proizvodnju, ali ćemo tehnologije i sisteme razvijene za ovo vozilo svakako uskoro vidjeti u nekom od budućih električnih automobila proizvođača iz Stuttgarta.

Izvor: B92

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije