Financa
Digitalni poslovni portal
Financa Header Banner – 970×250 br 6

Važniji je način na koji razgovarate s nekim od onoga što ćete reći

Govorite li što god vam je na umu, a da o tome ne razmišljate puno? Izražavate li emocije koje osjećate, uključujući ljutnju i frustraciju, na bilo koji način na koji se ti osjećaji manifestiraju u tom trenutku?
Ima smisla. Želite nešto što mislite ili osjećate prenijeti drugoj osobi ili skupini ljudi – pa zašto ga uljepšavati? Zašto jednostavno ne reći onako kako jeste? U teoriji, trebali bismo se moći izraziti na bilo koji način koji nam je dobar i koji dočarava našu poantu. Ali, jeste li primijetili da, kada se opustite i kažete što god želite, kako god želite – bilo da je to uvredljivo ili ispunjeno ljutnjom i frustracijom – ne postižete željeni rezultat? Više nego vjerojatno, razgovor završava svađom jer druga osoba odgovara istom razinom intenziteta emocija.

Ne dopustite da vam emocije otmu poruku. Ljudi reagiraju na to kako ih mi tjeramo da se osjećaju. Kada započnete intenzivan razgovor pun emocija, primatelj uopće ne sluša poruku. Umjesto toga, ima emocionalnu reakciju na intenzitet osjećaja koji prenosite. Tema kojom se pokušavate pozabaviti drugoj osobi postaje manje važna od reagiranja na vaš intenzitet razgovora ili emocionalno stanje.
Ponekad ih intenzitet vaših emocija može uhvatiti nespremne, ali se brzo mogu preusmjeriti i početi slušati. Ipak, vjerojatnije je da će imati snažnu reakciju na način na koji ste razgovarali s njima. Početna reakcija druge osobe uvijek se temelji na tome kako ste naišli na njih i nema nikakve veze s porukom koju pokušavate prenijeti. Na primjer, ako povisite glas, mogli bi se naljutiti ili se osjećati isključeno, uplašeno, neugodno, glupo, ne cijenjeno ili frustrirano. Svatko reagira drugačije, ali kada s nekim ne razgovarate na način koji odaje poštovanje, on će reagirati na temelju svoje interpretacije vašeg emocionalnog stanja i onoga kako se osjećaju.

Slijedite ova tri koraka o kojima piše Inc. kako biste prenijeli poruku koju želite bez uplitanja emocija u nju:

Prepoznajte utjecaj koje će vaše emocije imati na razgovor.

Razmislite što će se dogoditi ako s nekim razgovarate punom snagom svojih emocija. Hoće li sugovornik apsorbirati vašu poruku ili će ih način na koji je iznosite uznemiriti ili naljutiti?

Planirajte kako ćete pristupiti razgovoru i unaprijed iznesite svoje namjere.

Priznajte što osjećate, a zatim započnite razgovor izjavom svojih namjera: “Ova mi je tema važna. Uzrujan sam i, prije nego odgovoriš, želim ti reći što mi je na umu. Nakon toga će mi biti drago čuti i tvoje mišljenje”. Ili: “Ne želim se raspravljati, ali moramo razgovarati o ovoj temi i donijeti konačnu odluku o tome kako dalje”. Sada ste postavili scenografiju za iznošenje svoga mišljenja, a sugovornik zna kako želite imati produktivan razgovor.

Objasnite kako se osjećate, zašto se tako osjećate, a zatim se okrenite rješenju.

Obrazložite svoje osjećaje. Prepričavanjem činjenica objasnite što je izazvalo te osjećaje, a zatim se usredotočite na kretanje prema naprijed. Na primjer: “Ljut sam [imenujte osjećaje = kako se osjećate] jer smo izgubili Ivanov račun [što = činjenice o konkretnoj situaciji]. Zbog toga što se niste pojavili na terenu na vrijeme [činjenica], izgubili smo kredibilitet kod klijenta [činjenica]. Ubuduće, kada budete voditelj projekta, trebate ponudu proći i sa drugim članom tima koji će preuzeti razgovore ako zakasnite [raspravljajte o svom akcijskom planu ili pitajte njih da predlože rješenje].”

Objasnite kako se osjećate, zašto se tako osjećate, a zatim se okrenite rješenju.
Objasnite kako se osjećate, zašto se tako osjećate, a zatim se okrenite rješenju.

Uvijek imate pravo biti ljuti i izraziti svoje osjećaje. Međutim, ako nekome priđete s ljutnjom, vjerojatno ćete naići na ljutnju kao odgovor. Razmislite o tome da im kažete kako ste ljuti, frustrirani ili uzrujani, te razgovor održite s poštovanjem i usmjerite ga na pronalaženje rješenja umjesto da okrivljujete sugovornika. Jer, ako želite da vas druga osoba zaista čuje, morate razmotriti kako ćete joj prići. Započnite interakciju sa željom da budete saslušani umjesto da izražavate punu dubinu svojih emocija – tada je vjerojatnije da će vas druga osoba čuti, upiti vašu poruku i s vama poduzeti odgovarajuće sljedeće korake.

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku
Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije