Financa
Digitalni poslovni portal

- OGLAS -

7 stvari koje mogu izgraditi ili srušiti mala poduzeća

Koja je stvarna stopa neuspjeha malih poduzeća? Pa, ovisi o tome koga pitate i uključuje li to zatvaranja zbog pandemije ili ne. Ili, jesu li postojali ekonomski ili politički pokretači koji su izazvali zatvaranje. I iskreno, ovisi o tome tko broji i kako broji. Može se tvrditi da su pogreške koje grade ili uništavaju male tvrtke slične u svim industrijama i zemljopisnim područjima. Bez obzira radi li se o usmjeravanju pozornosti na mjesta koja ne donose prihod ili ne grade odnose, ne postavljanju granica ili ignoriranju njihove reputacije na mreži, male tvrtke često rade te pogreške. U nastavku vam donosimo listu stvari zbog kojih bi vaše malo poduzeće moglo stagnirati, nazadovati i na kraju se i ugasiti…

1. Ne definirate idealnog klijenta

Jednom je gospođa koja je predstavljala liniju za njegu kože rekla: “Moji idealni klijenti uključuju svakoga tko ima kožu…”. Iako je sjajno moći uslužiti svakoga tko vam dođe, također je važno imati dobro definiranog specifičnog idealnog klijenta. To ne znači da ne možete raditi i s drugima. Jednostavno usmjerava vaše marketinške napore, uključujući vašu kratku prezentaciju na sastanku. Bolja reklama bi bila: Moja idealna klijentica je žena određenih godina koja brine o finim linijama i borama. Ako ne definirate idealnog klijenta, vaše poslovanje može ići u bilo kojem smjeru i postati broj 2.

2. Zauzeti ste, ali ne i produktivni

Ako ne znate tko je vaš idealan klijent, dogovarate sastanke s bilo kim u nadi da ćete pronaći svoje klijente. Postajete zaposleni, ali ne i produktivni. Ako ne znate kojeg klijenta želite trčite na sastanke i gubite puno vremena radeći aktivnosti koje ne donose prihod. Izgledate zauzeto, ali zapravo se lako nađete u financijskim poteškoćama. Kada usredotočite svoje napore, postižete više rezultata i posao raste.

3. Ne postavljate granice

Ako volite raditi vikendom, do kasno u noć ili u vrijeme kada inače ne biste htjeli raditi, nemojte postavljati granice. Ako želite život izvan posla, postavite granice. Primijetit ćete – ako ne šaljete e-poštu ili ne kontaktirate klijente izvan svog uobičajenog radnog vremena, oni poštuju vaše vrijeme. Postavljanje granica također je važno u ugovorima ili sporazumima kada se opisuje opseg projekta. Ako naručitelj želi više posla, u ugovoru je potrebno postaviti odredbu o trošku radova izvan okvira izvornog projekta. To štedi puno vremena svima koji se pitaju što je u okviru, a što nije. Jasnim definiranjem sati i opsega projekta možete se fokusirati na rad i isporuku. Bez toga, mogli biste raditi na projektu neograničeno.

4. Ignorirate upravljanje reputacijom

Prečesto tvrtke dobivaju samo negativne kritike, a zaslužuju i one pozitivne. Kakvu god recenziju vaša tvrtka dobila, morate biti svjesni ugleda svoga branda na mrežama i odgovoriti na sve recenzije. Postoje tvrtke za upravljanje reputacijom čiji je jedini fokus odgovoriti na recenzije, i dobre i loše. Unajmiti jednu od njih može biti jako dobra investicija za vaše poslovanje.

5. Radite bez ugovora

Saznajte što vaša država zahtijeva da se smatra ugovorom. U nekim državama dovoljna je e-pošta s uvjetima s kojima je svaka strana suglasna unutar e-pošte koja ima datum. U nekima, s druge strane, može biti potreban službeni ugovor s vlastoručnim potpisom. Ugovor ne samo da definira troškove i uvjete plaćanja, već treba definirati i opseg projekta. To znači da, ako klijent želi više posla, postoji dodatni trošak. Dopustite odredbu za rad koji je izvan opsega koji će se naplaćivati ​​po satu ili kako god je uobičajeno u vašoj djelatnosti. Ugovor na koji se pozivate spasiti će vas od pogrešne komunikacije. Kada klijent pita zašto ne možete obaviti dodatne radove, recite im da je to izvan uvjeta ugovora i kolika je cijena ako bi i dalje željeli da posao bude dovršen.

Uspjeh malog poduzeća; ilustracija
Uspjeh malog poduzeća; ilustracija

6. Niste definirali poslovnu strukturu

Pod ovim se misli kako niste osnovali korporaciju ili stvorili d.o.o.. Bez toga, poslujete kao samostalni vlasnik i osobna imovina je u opasnosti ako tvrtku tuže ili pošalju na naplatu. Nakon što je poslovna struktura odabrana i postavljena, postavite Operativni ugovor (d.o.o.) ili Statut (korporacija). To morate učiniti kako bi u slučaju da niste u mogućnosti raditi ili još gore, vaš posao mogao nastaviti bez vas. To znači da zaposlenici i dobavljači dobivaju plaće, zajedno s ostalim potraživanjima. Klijenti mogu nastaviti primati robu i usluge. Vaša obitelj će također biti zaštićena.

7. Imate nenaplaćene račune

Mnogo freelancera u grupama na društvenim mrežama objavljuje kako imaju problema s naplatom od klijenta. I – nastavljaju raditi za klijenta! Nije loše u ugovor dodati odredbu da, ako se računi ne plate u određenom broju dana, posao prestaje dok se račun ne oživi. Također, možete zadržati kreditne kartice klijenta u evidenciji ili postaviti mjesečnu pretplatu kako biste bili automatski plaćeni. Neka plaćanje na vrijeme bude dio vašeg ugovora i procesa.

Bez procesa i granica, mala poduzeća mogu lako raditi mnogo sati s malo toga što bi na kraju mogli pokazati. Naučite od drugih o pravim načinima poslovanja. Izbjegnite navedene pogreške i budite produktivni. Uspjeh je samo vaš!

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku
Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije