Financa
Digitalni poslovni portal

- OGLAS -

Je li odzvonilo dijeljenju Netflix lozinki?

Netflix, najveća svjetska streaming kompanija, upozorila je da dolazi globalno suzbijanje dijeljenja lozinki. Čini se kao ozbiljno upozorenje ovaj put i moglo bi značiti kraj raširenoj praksi posuđivanja podataka za prijavu članu obitelji ili prijatelju – ili tek poznaniku.

Netflix je rekao kako procjenjuje da više od 30 milijuna američkih i kanadskih kućanstava koristi zajedničku lozinku za pristup svom sadržaju. Iz kompanije su rekli  da više od 100 milijuna dodatnih kućanstava vjerojatno koristi zajedničku lozinku diljem svijeta, prenosi CNBC.

U svom tromjesečnom pismu dioničarima, Netflix je priznao da je namjerno dopustio velikodušno dijeljenje lozinki izvan kućanstva jer je pomoglo da se korisnici „navuku“ na uslugu. No, s konkurencijom poput Disney, Warner Bros. Discovery, Paramount Global, NBCUniversal, Apple TV+ i drugih streamera koji smetaju njihovu rastu, Netflix je rekao da želi da milijuni kućanstava koja dijele lozinke počnu plaćati.

“Naša relativno visoka penetracija u kućanstvima – kada računamo i veliki broj kućanstava koja dijele račune – u kombinaciji s konkurencijom stvara prepreke za rast prihoda”, navodi Netflix u svom pismu. “Dijeljenje računa kao postotak našeg plaćenog članstva nije se puno promijenilo tijekom godina, ali, zajedno s prvim čimbenikom, znači da je teže povećati članstvo na mnogim tržištima – problem koji je bio zanemaren našim rastom u vrijeme COVID-a.”

Netflix je izvijestio o gubitku od 200.000 plaćenih pretplatnika u prvom tromjesečju koje je završilo 31. ožujka – prvi put u više od 10 godina Netflix je izgubio pretplatnike tijekom tromjesečja. Kompanija predviđa da će u drugom tromjesečju izgubiti još 2 milijuna pretplatnika.

Netflix trenutno ima 222 milijuna pretplatnika širom svijeta. Uživao je u snažnom rastu tijekom pandemije, ali taj porast kupaca je splasnuo – i sada je postao negativan – jer su karantene vezane za Covid-19 uglavnom ukinute.

Planiranje obračuna

Streaming platforma je živjela s dijeljenjem lozinki jer je kompanija, prema riječima suosnivača i suizvršnog direktora Reeda Hastingsa, “dobro radila” bez poduzimanja ikakvih zahtjevnih radnji.

“Što se tiče dijeljenja lozinke, nema planova za uvođenje bilo kakvih promjena”, rekao je Hastings 2016. “Dijeljenje lozinke je nešto s čime morate naučiti živjeti, jer postoji toliko puno legitimnog dijeljenja lozinki, kao što to dijelite sa svojim supružnikom , s vašom djecom… tako da nema svijetle linije, i dobro nam je kako jest.”

Netflix je tijekom godina izgradio brand prilagođen potrošačima, a dopuštanje dijeljenja lozinki pomoglo je u stvaranju takve slike.

“Dijeljenje je vjerojatno pomoglo potaknuti naš rast tako što je više ljudi koristilo platformu i uživalo u Netflixu”, navodi tvrtka u svome dopisu dioničarima. “I uvijek smo se trudili učiniti dijeljenje unutar domaćinstva jednostavnim, sa značajkama kao što su profili i višestruki streamovi.”

Ali vremena su se promijenila. A kada rast prestane, stavovi se obično mijenjaju.

Ranije ove godine Netflix je počeo testirati različite načine za suzbijanje dijeljenja lozinki u Čileu, Kostariki i Peruu. Čelnici kompanije su rekli da bi mogla proširiti model koji su postavili u tim zemljama, dodatno naplaćujući račune koji dijele lozinke izvan kućanstva.

Netflix još nije iznio konkretnu globalnu strategiju, ali je sugerirao da bi globalne promjene mogle doći već 2023. godine.

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku
Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije