Financa
Digitalni poslovni portal

- OGLAS -

Dobro liderstvo podrazumijeva i postavljanje dobrih pitanja

Danas se lideri moraju ponovno osvrnuti na zanemarenu vještinu: postavljanje pitanja. Često viđamo lidere koji pretpostavljaju da ljudi od njih traže odgovore. Ali u stvarnosti, takav pristup narušava povjerenje, posebno u vrijeme kada je toliko toga očito neizvjesno. Mislite da imate odgovore na sva važna pitanja? To sugerira da ste ili neupućeni – nemate pojma kako se svijet brzo mijenja – ili da lažete. U oba slučaja nećete pronaći ono povjerenje koje ste tražili.

Umjesto toga, lideri bi trebali postavljati snažna i inspirativna pitanja, prenijeti da nemaju odgovore i tražiti pomoć drugih da ih pronađu. Lideri s kojima razgovaram obično su nervozni zbog ovog pristupa: zar neće izgledati kao da ne znaju što rade? Naprotiv, istraživanja su pokazala da je izražavanje ranjivosti i traženje pomoći snažan signal drugima da mogu imati povjerenje u vas. Zapravo, ako naučite dobro postavljati pitanja, to vam može pomoći da se povežete s drugima. Zajedničko razmišljanje može vas staviti na put rješavanja nerješivih problema i potaknuti inovativno razmišljanje.

Postavljajte velika pitanja

Da budemo jasni: ne kažemo da biste trebali postavljati precizna pitanja koja druge “stavljaju na mjesto”, poput “Kako možete postići 10% veću produktivnost?” ili “Nedostaje li vam nešto ovdje?”. Pitanja koja lideri trebaju postaviti su ona koja pozivaju ljude da se okupe kako bi istražili nove velike prilike koje vaša organizacija još nije identificirala. Evo nekoliko primjera:

  • Koja je prilika koja mijenja igru ​​i koja bi mogla stvoriti mnogo veću vrijednost od one koju smo pružili u prošlosti?
  • Koje su nove potrebe naših kupaca koje nismo zadovoljili a koje bi mogle biti temelj za potpuno novo poslovanje?
  • Kako bismo mogli iskoristiti resurse trećih strana da bismo odgovorili na širi raspon potreba naših kupaca?
  • Kako možemo sa standardiziranih proizvoda i usluga za masovno tržište prijeći na personalizirane proizvode i usluge koje će zadovoljiti potrebe svakog pojedinačnog kupca?
  • Kako možemo razviti mreže opskrbe koje bi bile fleksibilnije u odgovoru na nepredviđene prekide u proizvodnji ili logistici?
  • Kako bismo mogli iskoristiti senzorsku tehnologiju da stvorimo veću vidljivost u tome kako naši kupci koriste naše proizvode i upotrijebiti te informacije za pružanje veće vrijednosti i produbljivanje povjerenja naših kupaca?

Usmjeravanje vaših pitanja na ove vrste novih i velikih prilika, a ne na postojeće aktivnosti organizacije, također vam može pomoći da zaobiđete strah da će se ispitivanje smatrati znakom slabosti, budući da se ne može očekivati ​​da znate odgovore.

Ova šira pitanja također govore da imate osjećaj ambicije, da želite odvesti organizaciju puno dalje od onoga što je danas. I možete ojačati svoju vjerodostojnost pružanjem dokaza o onim dugoročnim trendovima koji su u osnovi vašeg pitanja – na primjer, nove tehnologije koje će vjerojatno ponuditi nove mogućnosti ili demografske promjene koje će stvoriti neke značajne nezadovoljene potrebe vaših kupaca.

Uključite druge

Ova pitanja također pozivaju na suradnju. Da biste ih maksimalno iskoristili, nemojte ih postavljati na zatvorenim sastancima. Umjesto toga, postavite ih u cijeloj organizaciji, pa čak i izvan nje. Ne postavljate pitanja isključivo svojim ljudima, vaš brand zahtjeva učenje od svojih potrošača. Posezanje izvan institucije radi povezivanja sa stručnošću i perspektivama iz šireg skupa raznolikijih izvora pomoći će vašoj kompaniji da uči brže.

Na primjer, uzmite Domino’s Pizzu. Prije otprilike 10 godina Domino’s je od kupaca čuo da im se ne sviđa njihova pizza. Mnoge su organizacije možda pokušale sakriti ove informacije ili raditi iza kulisa kako bi ispravile problem – Domino’s Pizza učinila je nešto drugačije. Objavili su povratne informacije koje su dobivali i zatražili prijedloge kako bi mogli poboljšati kvalitetu svojih pizza. Ovo otvoreno pitanje izazvalo je lavinu prijedloga koji su se pokazali vrlo korisnima u poboljšanju okusa pizza.

No, osim uspjeha otvorene inovacije, utjecaj je bio još temeljniji: pokazivanjem ranjivosti izgradili su povjerenje kod kupaca. Ovdje imamo slučaj gdje je jedna tvrtka bila spremna priznati da ima problem i zatražiti pomoć u rješavanju istoga. Kad bi više organizacija bilo spremno zatražiti pomoć od svojih kupaca i zaposlenika kada naiđu na problem, vjerojatno bi imale mnogo veći uspjeh u ponovnoj izgradnji povjerenja.

Lideri koji postavljaju moćna pitanja imaju najveći uspjeh i u iskorištavanju novih prilika i u rješavanju neočekivanih izazova – i grade kulture koje će te prednosti nositi u budućnosti.

Promijenite svoju kulturu

Anksioznost može biti visoka u nestabilnim vremenima, a postavljanjem pitanja možete pomoći ljudima da prevladaju neke od svojih strahova. U polju psihologije dobro je poznato da druženje s drugima može smanjiti anksioznost – to je ideja koja stoji iza grupne terapije. A postizanje stvarnog učinka također može pomoći u prevladavanju osjećaja zbunjenosti. Dakle, pomažući ljudima da se usredotoče na kratkoročne akcije koje mogu zajedno poduzeti, vaša pitanja mogu pružiti koncentrirajući i umirujući učinak tijekom krize.

Postavljajući pitanja kao lider, također prenosite drugima koliko je ispitivanje važno. Nadahnut ćete ljude da prepoznaju nove prilike i da zatraže pomoć kada im je potrebna. Ovakva ponašanja dovode do kulture učenja, što je ključno, budući da su kompanije koje će napredovati u budućnosti one koje potiču svakoga da uči brže i da ekspresnije proširuje vrijednost koju isporučuje svojim zaposlenicima.

To će biti osobito istinito ako potičete istraživanje koje može generirati nove uvide u potencijalne odgovore na vaša pitanja, umjesto da jednostavno očekujete potpune odgovore i ništa manje. To će potaknuti ljude da u početku naprave male poteze koji mogu brzo pomoći u povećanju uzbuđenja oko pitanja jer sudionici brzo mogu vidjeti napredak. Čim se počnu javljati prvi odgovori na vaše pitanje (kao rezultat eksperimenata ili istraživanja, na primjer), podijelite ih, čak i ako nisu revolucionarni. Oni će doprinijeti vašoj kulturi učenja i pokazati vašim zaposlenicima da vaše ispitivanje stvara nove uvide, povećavajući njihovo povjerenje u vaše metode.

Lideri koji postavljaju moćna pitanja imaju najveći uspjeh i u iskorištavanju novih prilika i u rješavanju neočekivanih izazova – i grade kulture koje će te prednosti nositi u budućnosti.

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku
Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije