Financa
Digitalni poslovni portal

- OGLAS -

Kojih je to 10 osobina najboljih menadžera?

Googleova definicija onoga što čini najbolje menadžere pomoći će vam da budete najbolji što možete biti.

Ne saznate svaki dan za stvarno pametnu kompaniju koja želi dokazati da menadžeri nisu bitni. Ali upravo je to Google učinio s Project Oxygenom.

Hipoteza je bila da kvaliteta menadžera nije važna i da su menadžeri u najboljem slučaju nužno zlo, a u najgorem slučaju beskorisni sloj birokracije. Rani rad projekta Oxygen, 2002. godine, uključivao je radikalni eksperiment — prelazak na ravnu organizaciju bez ikakvih menadžera.

Eksperiment je bio katastrofa, trajao je samo nekoliko mjeseci, jer je istraživački div otkrio da su zaposlenici ostavljeni bez smjera i smjernica o njihovim najosnovnijim pitanjima i potrebama.

Nikada uplašen, Google se okrenuo da opširno prouči suprotno pitanje – koja su uobičajena ponašanja njihovih najboljih menadžera? Došli su do popisa osam atributa, provjerenih kvantitativno i kvalitativno na više načina. Zatim je te nalaze 2010. prenio svojoj organizaciji kako bi ih poprimili i upotrijebili.

Rezultati su bili izvanredni.

Laszlo Bock (u to vrijeme Googleov potpredsjednik za ljudske operacije) rekao je za New York Times: “Imali smo statistički značajno poboljšanje kvalitete menadžera za 75 posto kod naših menadžera s najlošijim rezultatima”. Od tada je daljnja analiza dodala još dva atributa na popis.

Dakle, ono što slijedi je 10 karakteristika za koje Google vjeruje da čine najbolje menadžere (i koje očekuje od menadžera) a koje prenosi Inc.

1. Budite dobar trener.

Ili vam je stalo do svojih zaposlenika ili nije. Nema sive zone. Ako vam je stalo, tada ćete uložiti vrijeme i energiju da pomognete svojim zaposlenicima da postanu bolja verzija sebe. To je prvih 50 posto od toga da budete dobar trener.

Druga polovica znati da ste pomagač, a ne popravljač. Postavljajte dobra pitanja, nemojte samo davati odgovore. Proširite svoje trenersko stajalište umjesto da im ga samo prenosite. Naravno, ovo je pojednostavljeno. Ali ne puno.

2. Osnažite timove i nemojte mikroupravljati.

Apsolutno nitko ne voli biti mikroupravljan. Istraživanje stručnjaka za osnaživanje Gretchen Spreitzer (Sveučilište Michigan) pokazuje da osnaženi zaposlenici imaju veće zadovoljstvo poslom i organizacijsku predanost, što smanjuje fluktuaciju i povećava učinak i motivaciju. Također, njihovi podređeni smatraju da su nadređeni koji osnažuju utjecajniji i inspirativniji.

Svi pobjeđuju kada naučite pustiti.

3. Stvorite inkluzivno timsko okruženje, pokazujući brigu za uspjeh i dobrobit.

Pojedinačno ispunjenje često je zajednički napor. Ljudi izvlače ogromnu radost iz toga što su dio pobjedničkog tima. Najbolji menadžeri olakšavaju esprit de corps i međuovisnost.

A zaposlenici odgovaraju menadžerima koji su zabrinuti za pobjedu i uspješnu pobjedu (na način koji podržava njihovu dobrobit).

4. Budite produktivni i orijentirani na rezultate.

Ozbiljno shvatite produktivnost svojih zaposlenika i dajte im alate da budu produktivni, držeći broj procesa na minimumu.

5. Budite dobar komunikator – slušajte i dijelite informacije.

Najveći problem s komunikacijom je iluzija da se ona dogodila. Često se to ne događa zbog nedostatka truda s obje strane. Uložite u komunikaciju i pazite da dovoljno slušate.

Bivši glavni izvršni direktor Procter & Gamblea A.G. Lafley jednom je rekao da je njegov posao 90 posto komunikacija – posebno komuniciranje sljedeće točke.

6. Imajte jasnu viziju/strategiju za tim.

Bez zvijezde vodilje, zaposlenici plove prema stijenama. Uključite zaposlenike u izgradnju te vizije/strategije, nemojte im je samo nametati. I budite spremni komunicirati to češće nego što ste ikada mislili da možete.

7. Podržite razvoj karijere i razgovarajte o uspjehu.

Najbolji menadžeri brinu o karijeri i razvoju svojih ljudi koliko i svom vlastitom. Ljudi žude za povratnim informacijama. I dugujete im to.

Ljudi ne rade kako bi postigli 20 posto povrata na imovinu ili bilo koji drugi brojčani cilj. Rade kako bi unijeli smisao u svoje živote, a smisao dolazi iz osobnog rasta i razvoja.

8. Budite stručni kako biste mogli savjetovati svoj tim.

Google želi da njegovi menadžeri posjeduju ključne tehničke vještine (poput kodiranja itd.) kako bi mogli podijeliti iskustvo “bio tamo, radio to”. Stoga budite tamo i radite to kako biste izgradili svoju temeljnu stručnost, što god to bilo. Pratite trendove u industriji i čitajte sve što možete.

9. Surađujte.

U globalnom i udaljenom poslovnom svijetu, vještine suradnje su ključne. Suradnja se događa kada svaki član tima osjeća odgovornost i međuovisnost sa kolegama. Ništa nije destruktivnije za tim od lidera koji ne želi surađivati. To stvara sve ovisi o tebi” vibraciju koja ubija kulturu, produktivnost i rezultate.

10. Budite snažan donositelj odluka.

Alternativa je neodlučnost, koja paralizira organizaciju, stvara sumnju, nesigurnost, nedostatak fokusa, pa čak i ogorčenost. Snažne odluke proizlaze iz snažnog osjećaja samopouzdanja i uvjerenja da je odluka, čak i ako se pokaže pogrešnom, bolja od nikakve.

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku
Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije