Financa
Digitalni poslovni portal
Financa Header Banner – 970×250 br 6

Istraživanje pokazalo tko pokazuje više emocija na poslu

Istraživajući uzorak zaposlenih na nacionalnoj razini, fokus istraživanje bio je na razlikama u emocijama koje žene i muškarci osjećaju na poslu.
Kako se ljudi osjećaju bitno je za radni performans. Često, pozitivnije i manje negativne emocije na poslu odražavaju se na status i moć. No, postoje diferencijacije između toga kako se žene i muškarci osjećaju na poslu, posebice na različitim razinama unutar organizacije.

Razlike u emocijama kod muškaraca i žena

Jochen Mengesa sa Sveučilišta u Zurichu i Cambridge Judge Business Schoola koautor je istraživanja koje je na uzorku od 15 tisuća ljudi istraživalo koliko često osobe osjećaju određene emocije na poslu; od samopouzdanja i zadovoljstva do dosade i gađenja, kao i njihovo mjesto u korporativnoj hijerarhiji.
Istraživajući uzorak zaposlenih na nacionalnoj razini, fokus istraživanje bio je na razlikama u emocijama koje žene i muškarci osjećaju na poslu, u kakvom je odnosu spol s rangom za predviđanje emocija, objašnjava li se povezanost između spola i emocija zahtjevima emocionalnog rada i razlikuje li s odnos prema udjelu žena u rangu industrije ili organizacije.

Emocije uposleenika - ilustracija
Emocije uposleenika – ilustracija

Udio žena na radnom mjestu utječe na emocije

Rezultati pokazuju da žene češće od muškaraca doživljavaju emocije povezane s obezvrijeđenjem i naprezanjem na poslu te da organizacijski rang umanjuje odnos između spola i nekoliko diskretnih emocija. Neki od učinaka djelomično su objašnjeni zahtjevima za emocijama na poslu. Razlikuju se po rangu unutar organizacije i/ili udjelu žena zaposlenih u industriji.

Većina ispitanika višeg ranga unutar organizacije osjeća u većem omjeru pozitivne nego negativne emocije, no visoko rangirani muškarci osjećaju više emocionalno zadovoljstvo nego žene na istim pozicijama. „Kad žene dobiju moć unutar organizacije, čini se da ona ne nosi jednake emotivne povlastice kao u muškaraca“, objašnjava Women in Adria.

Nema poštovanja prema ženama

Najupečatljivija razlika je u osjećaju poštovanja dok se zaposlenici uspinju korporativnom ljestvicom. Žene na početnim razinama osjećaju se više poštovanima od muškaraca. No, na višim razinama organizacije, muškarci tvrde kako se osjećaju mnogo više poštovano no žene. Vrijedi napomenuti da žene ne osjećaju manje poštovanje tijekom uspona nego na početku karijere. Umjesto toga, muškarci ih brzo prestižu s još većim osjećajem poštovanja što se više penju korporativnom ljestvicom, prenosi fortune.

Nedostatak žena na vodećim pozicijama

Rodni jaz u osjećaju poštovanja na poslu preokreće se kako se zaposlenici penju unutar organizacije. Studijine implikacije u stvarnom životu su široke. Emocije na poslu su važne, tvrdi Menger, te bi ih kompanije trebale shvatiti ozbiljno. Osjećaj nedostatka zadovoljstva dok se osoba penje korporativnom ljestvicom mogao bi biti jedan od čimbenika koji sprječava žene da dosegnu vrh, time dodatno pojačavajući rodne razlike. Dok nove generacije zaposlenika traže svrhu i autentičnost u svojim poslovima, te bi razlike mogle postati još veće.

Emocije u poslu
Emocije u poslu

Anonimne ankete

Učinci također mogu biti ciklični. U industrijama gdje je veća zastupljenost žena, njihove su emocije pozitivnije na svakoj razini. Ako im karijerni uspon ne pruža emocionalno zadovoljstvo i zbog toga ih se manje odluči na taj korak, neke industrije mogle bi vidjeti veću rodnu neravnotežu na vrhu. U borbi protiv ovog problema, Menges predlaže, poslodavci bi trebali pratiti kako se osjećaju njegovi zaposlenici. Anonimne ankete i upitnici mogli bi pomoći u razumijevanju tko se na poslu osjeća dobro, a tko ne.

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije