Financa
Digitalni poslovni portal
Financa Header Banner – 970×250 br 6

Da bi kritika bila konstruktivna, mora biti dobronamjerna

Konstruktivne povratne informacije ili kritike uvijek bi trebale dolaziti s pozicije dobre namjere. Ako dajete konstruktivnu kritiku, vaša je namjera pomoći drugoj osobi, a ne povrijediti je ili osramotiti

Navesti u izravnom izvješću ili reći suradniku da je učinio nešto pogrešno ili da je mogao učiniti bolje može biti neugodno. Čak i sama mogućnost sukoba može izazvati tjeskobu, pa dosadašnja istraživanja uglavnom pokazuju da zbog toga mnogi od nas izbjegavaju komentirati tuđi rad.

Međutim, novo istraživanje koje je objavila Američka psihološka udruga pokazuje da bi vaš kolega koji je odlutao tijekom prezentacije mogao cijeniti vaša razmišljanja.

Za studiju je provedeno pet eksperimenata u kojima su sudionici upareni i jedan je morao reći koliko želi dobiti povratnu informaciju o svom radu, a drugi koliko želi takvu informaciju. U svih pet eksperimenata sudionici koji su trebali dati informaciju podcijenili su želju partnera za konstruktivnom kritikom i stoga je nisu dali.

Ključna riječ je “konstruktivno”. Cilj konstruktivne kritike je stvoriti pozitivan ishod pružanjem korisnih savjeta ili korisnih prijedloga za budućnost.

Međutim, čak i davanje korisnih informacija u krivo vrijeme ili na pogrešan način može na primatelja informacije djelovati ne motivirajuće, upozoravaju stručnjaci. Evo što savjetuju kako nekome uputiti učinkovitu kritiku.

Konstruktivna naspram nekonstruktivne kritike

Povratne informacije o vašem radu mogu biti “najveći dar” koji vam menadžer može pružiti, kaže Amanda Augustine, karijerna savjetnica u u TopResumeu. “Konstruktivne povratne informacije ili kritike nečijeg rada uvijek bi trebale dolaziti s pozicije dobre namjere”, kaže ona. “Ako dajete konstruktivnu povratnu informaciju, vaša je namjera pomoći drugoj osobi, a ne povrijediti je ili osramotiti.”

Konstruktivne kritike često se sastoje od konkretnih primjera u kojima ste vidjeli da je osoba pogriješila i nudi prijedloge za poboljšanje. Nekonstruktivne povratne informacije o nečijem radu ne pružaju rješenja i nisu specifične.

“Destruktivne povratne informacije obično ostavljaju zaposlenika posramljenim, bez razumijevanja što točno radi krivo ili što može poduzeti kako bi radio bolje”, kaže Augustine. “Takve povratne informacije obično su vrlo nejasne […] i ne pružaju zaposleniku ono što mu treba.”

Nekonstruktivne povratne informacije o nečijem radu su, na primjer: “Ne ispunjavate moja očekivanja”, “Radite ispod prosjeka” ili “Morate raditi bolje”, tumači ona.

Izbjegavajte fraze koje impliciraju krivnju

Čak i ako imate dobru namjeru da pomognete, komunikacija može biti izazovna. Riječi koje odaberete važne su i trebale bi ponuditi ohrabrenje”, kaže Louisa Tatum koja nadzire kvalitetu usluga odnosno rad osoblja u Njujorškoj javnoj biblioteci.

“Razmislite o izbjegavanju bilo kakvih riječi ili fraza koje impliciraju krivnju”, upozorava. To može uključivati ​​pojmove kao što su:

Trebao bi…
Da sam na tvom mjestu…
Ti uvijek…
Ovo je problem već neko vrijeme…
Ublažite svoje komentare nečijeg rada pozitivnim pojačanjem, predlaže ona. Na primjer, možete reći: “Mislim da je strategija ili projekt koji ste razvili za ‘X’ bio izvanredan, ali kako bismo to mogli sljedeći put dodatno poboljšati?”

Pružite povratnu informaciju u pravo vrijeme

Ako je problem manji, možete pričekati da razgovarate nasamo kako biste objasniti kolegi u čemu griješi, kaže Augustin. Ako je stvar važnija, možda ćete morati djelovati brže.

“Osvrt na nečiji rad najbolje je dati ubrzo nakon što ste primijetili ponašanje ili događaj koji zahtijeva korekciju”, kaže Augustine. “Nemojte čekati da prođe mjesec dana od incidenta kako biste o tome razgovarali s kolegom, članom osoblja ili čak svojim nadređenim.”

Međutim, pobrinite se da budete u pravom raspoloženju za razgovor. “Nemojte davati nikakve komentare ako ste uznemireni zbog nečega što je pošlo po zlu, jer to može iskriviti poruku. Konstruktivna poruka u takvim okolnostima može se percipirati kao negativna”, upozorava Augustin.

Otkucajte ili zapišite svoje misli te zapamtite da je svaka kritika ili povratna informacija o nečijem radu namijenjena poboljšanju izvedbe u budućnosti, a ne da nekoga izgrdite za ono što se dogodilo u prošlosti.

“Uspjeh na radnom mjestu je rezultat timskog rada”, kaže Tatum. “Ako su povratne informacije korektne i nude rješenja za slabosti, onda svi pobjeđuju.”

Izvor:tockanai.hr

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku
Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije