Financa
Digitalni poslovni portal

Kako odisati samopouzdanjem

Samopouzdanje se odnosi na vaše uvjerenje u svoje vještine, kvalitete i sposobnost za uspjeh. Povjerenje u sebe nije važno samo za vaše zdravlje i dobrobit – to također može utjecati na to kako vas drugi percipiraju. Ljudi koji odišu samopouzdanjem obično se smatraju sposobnijima i pouzdanijima.

Samopouzdanje se odnosi na vaše uvjerenje u svoje vještine, kvalitete i sposobnost za uspjeh. Povjerenje u sebe nije važno samo za vaše zdravlje i dobrobit – to također može utjecati na to kako vas drugi percipiraju. Ljudi koji odišu samopouzdanjem obično se smatraju sposobnijima i pouzdanijima.

Nažalost, ne osjećaju se svi sigurni u svoje sposobnosti. Na primjer, mogli biste se osjećati nesigurnije u određenim situacijama ili postavkama. U drugim slučajevima, osjećaj tjeskobe ili niskog samopoštovanja može ometati vašu sposobnost da djelujete sigurno.

Na sreću, postoje stvari koje možete učiniti kako biste odisali samopouzdanjem u svakoj situaciji, čak i kada to možda ne osjećate 100%. I, kao što stara poslovica kaže, ponekad jednostavno morate “odglumiti dok ne uspijete” (“fake it until you make it”). Drugim riječima, “glumljenje” samopouzdanja zapravo može igrati ulogu u poboljšanju vašeg samopouzdanja.

Ovaj članak govori o nekim stvarima koje možete učiniti da odišete samopouzdanjem, te o načinima na koje možete postići pozitivniju sliku o sebi.

Usredotočite se na svoje snage

Kada ste u situaciji u kojoj želite izgledati samouvjereno, može vam biti od pomoći da se usredotočite na vještine i sposobnosti u koje se osjećate najpouzdanije. Odaberite nešto u čemu znate da ste dobri. Zatim se usredotočite na isticanje ili projiciranje te kvalitete.

Vodeći se svojim jakim stranama, osjećat ćete se sigurnije i osnaženo – što vam također može pomoći u projiciranju osjećaja samopouzdanja.

Prebacivanje fokusa na svoje prednosti može povećati te sposobnosti, a minimizirati stvari u koje se osjećate manje samouvjereni. Budući da će vaše sposobnosti i talenti biti sve veći u vašem umu, osjećat ćete se sposobnijim i uspješnijim u trenutku kada najviše trebate projicirati te osjećaje.

Razgovarajte sa sobom

Počnite primjećivati ​​samorazgovor koji koristite kada ste u situacijama u kojima pokušavate odisati samopouzdanjem. Sudjelujete li u negativnom samogovoru? Primjeri toga mogu uključivati ​​razmišljanje u sebi da ćete pogriješiti ili da se ne možete nositi sa situacijom.

Iako možda mislite da te misli i nisu toliko bitne, one mogu imati ozbiljan utjecaj na vašu sposobnost da ostanete samouvjereni. Redovitim razmišljanjem o sebi i svojim sposobnostima, mogli biste se na kraju uvjeriti da stvarno nemate ono što je potrebno za uspjeh.

Negativni razgovor sa samim sobom vodi do samoograničavajućih uvjerenja; što više govorite sebi da nešto ne možete učiniti ili da ste loši u nečemu, veća je vjerojatnost da ćete u to povjerovati. Smanjuje motivaciju i čak može pridonijeti osjećaju depresije.
S druge strane, pokazalo se da je pozitivan samogovor snažno povezan s uspjehom.

Ako ste skloni negativnim samogovorima, počnite raditi na preoblikovanju svojih misli kako biste bili pozitivniji i optimističniji. Na primjer, možete raditi na tome da se podsjetite da svaka situacija ima pozitivne strane. Pozitivan razgovor sa samim sobom izvrstan je način za jačanje osjećaja samoučinkovitosti kako biste se osjećali više sposobnim za uspjeh i nositi se sa svime s čime se suočavate.

Pripremite se za uspjeh

Priming je fenomen u kojem izlaganje jednoj vrsti podražaja može utjecati na to kako reagirate na sljedeći podražaj. Ovu tendenciju možete iskoristiti tako da se pripremite za pozitivnost i uspjeh.

Na primjer, istraživanje je pokazalo da su među sportašima pripremne aktivnosti koje su bile usredotočene na ciljeve dovele do povećanja samopouzdanja. Za sportaše to može igrati bitnu ulogu u njihovoj izvedbi i sportskom uspjehu.

Podsjetite se na prošle uspjehe

Jedan od načina na koji možete osnažiti svoj um koji će vam pomoći da odišete samopouzdanjem jest razmišljanje o vremenu kada ste se osjećali uspješnim ili moćnim. Provedite nekoliko minuta pišući o tom iskustvu. Vjerojatnije je da ćete te osjećaje moći nositi sa sobom u budućnosti.

U jednom eksperimentu istraživači su naveli sudionike da se prisjete vremena kada su se osjećali moćno. Nakon toga, sudionici su ili napisali molbu ili obavili razgovor za posao. Nezavisni suci koji su čitali ova pisma i promatrali ove intervjue otkrili su da su oni koji su bili pripremljeni prisjećanjem na vlastita uspješna iskustva pokazali znatno bolje rezultate.

Potražite Inspiraciju

Gledanje samouvjerenih ljudi kojima se divite, čitanje inspirativnih izjava ili ponavljanje motivirajuće mantre također može biti način da povećate svoje samopouzdanje kada vam je potrebno. Ključno je odabrati realne uzore ili izjave koje odražavaju ostvarive ciljeve.

Iako biste mogli biti u iskušenju da se napumpate citatima aspiracija ili afirmacijama za dobar osjećaj, istraživanja sugeriraju da biste trebali biti oprezni pri odabiru motivacijskih citata. To je zato što se nerealni ili pretjerano pozitivni inspirativni citati ponekad mogu biti kontraproduktivni.

Na primjer, istraživanje je pokazalo da se ljudi koji imaju nisko samopoštovanje zapravo osjećaju lošije kada naiđu na pretjerano pozitivne povratne informacije.

Stoga tražite stvari koje vam pomažu da se osjećate inspirirano ili samopouzdano, bilo da se radi o motivacijskim citatima ili drugim vrstama poruka. Samo pazite da odaberete stvari koje stvarno pomažu, a ne škode vašem samopouzdanju.

Izbjegavajte usporedbe

Iako vam pronalaženje izvora pozitivne inspiracije može pomoći da odišete samopouzdanjem, važno je izbjegavati nepovoljno uspoređivanje s drugim ljudima. Kada pravite takve usporedbe, bez obzira gledate li njihovu izvedbu, izgled ili druge kvalitete, to vam u konačnici može pogoršati osjećaj za samog sebe.

Osobito štetne mogu biti društvene usporedbe naviše ili nepovoljno suprotstavljanje ljudima koji se na neki način čine “boljima” od vas. Prema jednoj studiji, takva usporedba dovodi do osjećaja zavisti. Što više ljudi osjećaju zavisti, to se gore osjećaju prema sebi.

Sljedeći put kada se uspoređujete ili osjećate zavist, preusmjerite se na vlastite snage i sposobnosti. Sjajno je diviti se ljudima i osjećati se inspiriranim njima – samo pazite da izbjegnete ljubomoru ili zavist.

Prihvatite nove izazove

Iako biste mogli biti u iskušenju da jednostavno izbjegnete situacije u kojima se osjećate manje samopouzdano, to zapravo može povećati vašu tjeskobu i smanjiti vjeru u svoje sposobnosti. Istraživanje je pokazalo da prakticiranje stvari kojih se bojite može pomoći u smanjenju tjeskobe i poboljšanju samopouzdanja.

To ne znači da se trebate baciti u situaciju na koju niste spremni. Uzimanje previše na sebe i neuspjeh može zapravo učiniti da se dugoročno osjećate manje sposobnim.

Umjesto toga, pokušajte postupno vježbati stvari koje smatrate zastrašujućim – bilo da se radi o držanju govora ili umrežavanju na profesionalnom događaju. To vam može pomoći da izgradite povjerenje u svoju sposobnost da u takvim okolnostima uspijete.
Poduzimajući više koraka prema stjecanju iskustva i stručnosti u tim područjima, možete izgraditi čvrste temelje koji će potaknuti vaše samopouzdanje bez rizika od zastoja koji bi mogli negativno utjecati na vaše samopoštovanje.

Ukrotite svoje živce

Samopouzdani ljudi imaju tendenciju izgledati opušteno čak i u situacijama visokog pritiska. Odisanje samopouzdanjem često uključuje pronalaženje načina da se nosite s osjećajem tjeskobe.

Neke stvari koje bi mogle pomoći u smirivanju nervoze u takvim trenucima:

  • Podsjetite se da vas drugi ljudi ne vide na isti način na koji vi vidite sebe. Možda se iznutra osjećate nervozno, ali to ne znači da drugi ljudi mogu vidjeti tu tjeskobu. Ljudi imaju druge stvari o kojima razmišljaju, uključujući vlastite brige, pa zapamtite da se ne usredotočuju na vas onoliko koliko mislite da jesu.
  • Duboko udahnite. Istraživanja su pokazala da duboko disanje može biti vrlo učinkovito sredstvo za ublažavanje osjećaja tjeskobe u stresnim trenucima.
  • Prihvatite svoje emocije. Zapamtite da je u redu biti nervozan i da se svi ponekad osjećaju nesigurno i tjeskobno. Ti osjećaji ne kontroliraju ishod. Umjesto da prosuđujete svoje emocije ili ih pokušavate izbjeći, prihvatite ih i podsjetite se da vaši osjećaji ne odražavaju nužno stvarnost.
  • Vježbanje tehnika opuštanja kao što su vizualizacija i progresivna relaksacija mišića također vam može pomoći da smirite svoj um i tijelo u stresnim situacijama.

Odišite samopouzdanjem govorom tijela

Samouvjereni govor tijela može učiniti da se osjećate sigurnije i kompetentnije. Signali govora tijela koji vam mogu pomoći da se osjećate više pod kontrolom uključuju:

  • Stajanje s obje noge čvrsto na tlu
  • Izbjegavanje vrpoljenja
  • Uspostavljanje kontakta očima s drugim ljudima
  • Zrcaljenje govora tijela drugih ljudi

Vježbanje ovih položaja tijela i signala unaprijed može pomoći. Potražite prilike da pokrenete govor tijela i obratite pozornost na to kako se osjećate kao rezultat.

U “TED Talk-u” o govoru tijela, socijalna psihologinja Amy Cuddy sugerirala je da korištenje “poza moći” signalizira vašem mozgu da ste sigurniji. Ti signali zatim pomažu u snižavanju razine hormona stresa u tijelu, što vam u konačnici može pomoći da se osjećate opuštenije i samopouzdanije.

Korištenje snažnog govora tijela može vam pomoći da pokažete samopouzdanje, pa čak i da se osjećate samouvjerenije.

Izvor: verywellmind.com

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku
Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije