Financa
Digitalni poslovni portal

Zašto je bolje imati manji krug ljudi oko sebe

Kada je riječ o konekcijama, što više, to bolje, zar ne? Nije nužno. Pažljivo odredite svoj najpouzdaniji, uži krug i iznenadit ćete se koliko ćete postati vrjedniji za širu zajednicu ljudi na svijetu kojima je stalo do istih stvari kao i vama.

Živimo u vremenu gdje je “veće je bolje” prevladavajuća pretpostavka kada je riječ o, pa, o bilo čemu. Stoga je sasvim prirodno da želimo povećati svoju mrežu konekcija jer što više ljudi poznajemo, veće su naše šanse da budemo izloženi prilikama koje mogu dovesti do profesionalnog napredovanja, potencijalnih mentora, materijalnog uspjeha i tako dalje. Ali zapravo, biti ono što zovemo “superkonektor” nema nikakve veze s povećanjem vaše „mreže“. Umjesto toga, radi se o tome da se okružite pažljivo odabranom grupom ljudi kojima se divite i koje poštujete i s kojima dijelite zajednička uvjerenja i vrijednosti – ljudi koji će postaviti temelje vaše veće mreže ispunjene ljudima koji jedni drugima pružaju vrijednost. A ta bi temeljna skupina trebala biti puno manja nego što mislite.

Svi mi imamo manjka vremena; može biti zastrašujuće morati upravljati poslom, obitelji i “slobodnim” vremenom koje trošimo na nužno zlo koje nazivamo povezivanjem. Ali povezivanje ne mora biti dugotrajno. Ako ste poput većine ljudi, svoju ste „mrežu“ izgradili nasumično, povezujući se sa svima koji će komunicirati s vama. Vjerojatno vam je teško ljudima reći ne. I kao rezultat toga, ljudi koje jedva poznajete vjerojatno zahtijevaju vaše vrijeme i možda im udovoljavate. Ali vaša nerazborita velikodušnost može biti samoporažavajuća: dajući svoje vrijeme pedesetorici ljudi, a ne, recimo, petorici, činite daleko manji utjecaj na svijet nego što to mislite.

“Važno je uzeti u obzir pet ljudi koji su u vašem bliskom krugu, jer će oni duboko i apsolutno utjecati na vas”, kaže Darrah Brustein, osnivačica Network Under 40. Događaji za upoznavanje su Brusteinina žila kucavica. Svoj unutarnji krug ne biste trebali pokušati naseliti kontaktima visokog profila čiji će vas sjaj preplaviti; zapravo biste trebali tražiti i njegovati odnose s dobrim, pametnim ljudima koji vam, kaže Brustein, “mogu pomoći da budete veća i bolja verzija sebe”.

Drugim riječima, trebate biti nemilosrdno selektivni, jer svatko u vašoj temeljnoj skupini također ima unutarnji krug s kojim ćete u konačnici biti povezani, a ti ljudi će imati unutarnji krug i tako dalje. Kroz profesionalni govor, razvoj poslovanja u ime The Community Company i mentorstvo budućim mladim poduzetnicima kroz grupe kao što je Junior Achievement, Scott Gerber, autor na HBR, svake godine komunicira s desecima tisuća pojedinaca, ali postoji samo nekoliko ljudi i aktivnosti za koje ritualno odvaja vrijeme. Na primjer, svaka dva tjedna ruča s prijateljem s fakulteta i kolegom poduzetnikom koji ga uvijek drži na zemlji; svakog tromjesečja susreće se s još jednim prijateljem poduzetnikom koji vodi složeno globalno poslovanje i koji ga podsjeća da mora razmišljati „veliko“. Bliska grupa prijatelja iz srednje škole drži ga skromnim i povezanim sa svojim korijenima, a gotovo svaki vikend njegova supruga, njihovih četvero djece i on stvaraju obiteljske uspomene istražujući novi dio New Yorka. Sa svakim od ovih ljudi razgovor je nefiltriran i povjerenje je apsolutno. Ovi ljudi su dio čvrstog temelja koji je doveo do njegovog uspjeha. Bira ih, ne isključujući sve druge, već zato što ga čine boljom osobom za tisuće drugih s kojima komunicira.

Kako onda izgraditi vlastite jake temelje? Prvo procijenite sebe. Imate li kontrolu nad odnosima u svom životu ili tu kontrolu prepuštate drugima? Taj stalni ručak ili konferencija na kojoj ste godinama sudjelovali jer je vaš prijatelj uključen – kada su zadnji put te interakcije ili pružile vrijednost ili vam omogućile da vi date vrijednost? Dolazite li puni energije ili iscrpljeni? Ako ne odlučujete o pravilima angažmana i ne birate s kim ćete provoditi vrijeme, onda morate vratiti tu kontrolu. Započnite s izradom plana kako biste smanjili svoje vrijeme koje ulažete u ljude i aktivnosti koje pred vas postavljaju nepotrebne zahtjeve dok se ne budete mogli u potpunosti povući od osobe, predanosti ili aktivnosti.

Drugo, procijenite svoje navike i aktivnosti. U kojim ste aktivnostima sudjelovali tijekom proteklog tjedna? Što je vrijedilo vašeg vremena? Što nije? Što biste sigurno ponovno učinili ili u što biste uložili više vremena? Što biste u potpunosti izbacili? I zapitajte se je li način na koji provodite svoje vrijeme usklađen s vašim najdubljim vrijednostima. Ako nije, odbacite to, čak i ako vas to može dovesti u neugodan položaj.

Na kraju, procijenite druge. S kim ste nedavno provodili vrijeme? S kojim tipovima ljudi želite provoditi više vremena, a koje tipove želite potpuno maknuti? Zapamtite da odnosi ne bi trebali biti transakcijski – ideja nije provoditi vrijeme samo s ljudima za koje vjerujete da vam mogu pomoći. Umjesto toga, razmotrite dugoročnu vrijednost izgradnje obostrano korisnih odnosa. Superkonektori su uvijek u potrazi za načinima pomoći drugima, ne zato što se očekuje reciprocitet, već zato što biti koristan i velikodušan izgrađuje društveni kapital čineći vas vrijednim i nezaboravnim.

Kako budete smanjivali svoj unutarnji krug, počet ćete o sebi razmišljati kao o arhitektu svog okruženja. Kako uspostavljate dublje, autentičnije odnose s manjim brojem ljudi koji su vam istinski važni, dobit ćete više konteksta u njihovim željama i potrebama, a oni će također razviti potpunije razumijevanje vas. To će vam dati jači temelj na kojem ćete izgraditi veću zajednicu koja će dobro poznavati vas i vaš uži krug. Možda nikada nećete imati veliku mrežu, ali bit ćete na dobrom putu da postanete superkonektor.

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije