Financa
Digitalni poslovni portal

Prepoznajte toplotni udar na svom tijelu

Važno je biti spreman i upoznati se s najvažnijim uputama za zaštitu od vrućine i svih posljedica koje toplotni udar može ostaviti. Visoke ljetne temperature već su u punom mahu, a još nas čeka i nekoliko toplinskih valova, piše Ordinacija.hr. Stoga je važno biti spreman i upoznati se s najvažnijim uputama za zaštitu od vrućine i svih posljedica koje toplotni valovi mogu ostaviti, a posebno od toplotnog udara.

Što se događa u našem tijelu prilikom velikih vrućina?

Krvne žile se šire (vazodilatacija), zbog čega se tlak snižava. Promjena krvnog tlaka može uzrokovati slabost i nesvjesticu, a budući da srce ubrzano kuca može doći i do infarkta. Smanjuje se cirkulatorni volumen, a krv postaje gušća što može uzrokovati trombozu. Također, hlađenjem tijela, odnosno znojenjem, iz tijela se gube tekućina i elektroliti, a intenzivno znojenje može uzrokovati toplotne grčeve i iscrpljenost. UV zračenje može uzrokovati nastanak zloćudnih novotvorina na koži (npr. melanom), a može uzrokovati i razvoj mrene na oku.

Kako se ponašati za vrijeme velikih vrućina?

Prilikom velikih vrućina, odnosno za vrijeme ljetnih mjeseci, važno je biti oprezan i pravilno zaštititi zdravlje sebe i svojih bližnjih.

Jako se bitno hidrirati kada su temperature jako visoke
Jako se bitno hidrirati kada su temperature jako visoke

Potrebno je poduzeti adekvatne mjere i to:

  • Izbjegavajte izlaganje direktnoj sunčevoj svjetlosti, posebno u razdoblju između 10 i 17 sati – ovo osobito vrijedi za osobe u povećanom riziku od toplinskog udara;
  • Izbjegavajte izlazak u najtoplijem dijelu dana;
  • Pijte dovoljno tekućine, odnosno negazirane vode ili niskokaloričnih pića bez kofeina, alkohola i šećera. Važno je konstantno unositi tekućinu, a ne tek kad se pojavi osjećaj žeđ;
  • Nosite laganu i široku odjeću svijetlih boja i prirodnih materijala. Ne zaboravite na pokrivala za glavu (šeširi, kape) te sunčane naočale;
  • Jedite više manjih obroka bogatih svježim povrćem i voćem;
  • Tuširajte se mlakom vodom, a možete stavljati i hladne obloge;
  • Ako radite ili trenirate na otvorenom uzimajte češće pauze u hladu i pijte više tekućine – 1.5 čašu svakih 30 minuta.

Razlikujemo dva oblika toplotnog udara – klasični i naporom izazvani toplinski udar. Klasični toplotni udar nastaje prilikom duljeg izlaganja vrućini, a uglavnom se javlja u ljetnim mjesecima i kod starijih, posebno slabo pokretnih osoba. Toplotni udar izazvan naporom karakterističan je za zdrave i aktivne ljude, konkretnije, posebne skupine poput sportaša, građevinskih ili drugih radnika na otvorenom.

Tijekom ljeta prepooruča se lagana hrana, a voće je idealno
Tijekom ljeta prepooruča se lagana hrana, a voće je idealno

Simptomi toplotnog udara

  • Crvena i vruća koža
  • Glavobolja
  • Smušenost
  • Grčevi u mišićima
  • Mučnina
  • Malaksalost
  • Razdražljivost
  • Ubrzani puls (rad srca)
  • Ubrzano disanje
  • Nesvjestica
  • tjelesna temperatura iznad 40°C

Tko je u najvećem riziku?

U najvećem riziku od toplotnog udara su kronični bolesnici, posebno oni koji boluju od kardiovaskularnih bolesti, osobe starije od 65 godina i djeca te radnici na otvorenom, sportaši i vojnici.

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije