Financa
Digitalni poslovni portal

Želite svoju potrošnju staviti pod kontrolu? Ne kupujte dok ste pod kofeinom, kaže nova studija

U novoj studiji espresso kava je podijeljena kupcima i onda je promatrano što kupuju

Kažu da nikada ne biste trebali ići u kupnju hrane praznog želuca jer ćete na kraju donijeti kući pola police hrane. Ali prema novoj studiji, ne utječe samo ono što jedemo na naše navike trošenja, već i ono što pijemo. A ako se želite pridržavati proračuna, možda biste trebali preskočiti kofein.

Konzumacija kofeina može biti loša za vaš budžet.

Studija, nedavno objavljena u Journal of Marketing, imala je jednostavan, ali genijalan dizajn. Istraživači su postavili štand na ulazu u tri robne kuće u Europi nudeći kupcima besplatan espresso. Neki su dobili napitak pune snage, dok su drugi dobili bez kofeina. U zamjenu, kupci su morali ispuniti kratku anketu o tome kako se osjećaju dok su kupovali i također podijeliti svoje račune s istraživačima.

Za ljubitelje kave neće biti iznenađenje da su oni koji su popili obični espresso izjavili da se osjećaju budnije i uzbuđenije dok kupuju. To je na kraju krajeva poanta kofeina. Ali vjerojatno niste shvatili da kofein utječe na više od vašeg raspoloženja. Vjerojatno je da ćete zbog toga također posegnuti za novčanikom, piše Inc.

Oni koji su konzumirali kofein kupili su više stvari i ukupno potrošili više od onih koji su dobivali kofein. Kupovali su i različitije stvari. Oni koji su pili obični espresso kupili su više ukrasnih i nebitnih predmeta poput mirisnih svijeća i parfema. Kupnja praktičnijih predmeta, poput četki za WC školjku, ostala je relativno nepromijenjena. To sugerira da je veća vjerojatnost da ćete popustiti i odlučiti se za impulzivnu kupnju koju niste planirali onda kada osjetite malo zujanja od jutarnjeg napitka.

Dvostruki zaključak

Lekcija za one koji žele smanjiti svoju potrošnju prilično je jasna: kava nije loša za vaše tijelo i može čak biti od koristi vašem zdravlju, ali također može olakšati trošenje. Stoga možda preskočite taj drugi “Americano” prije nego što odete u trgovački centar ili otvorite stranicu online trgovine. Više kofeina neće vam pomoći da donesete najpametnije financijske odluke.

Prodavači mogu izvući upravo suprotnu lekciju iz ove studije. Dijeljenje besplatne šalice kave neće samo usrećiti vaše kupce, već bi ih moglo natjerati da potroše više u vašoj trgovini. Što znači da sve što uložite u kavu i aparat za espresso može biti više nego nadoknađeno dodatnom kupnjom. Vrijedi barem pokušati.

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije