Financa
Digitalni poslovni portal

27 najčešćih pitanja i odgovora na razgovoru za posao

Želite znati (ili koristiti) neka od najčešćih pitanja i odgovora na intervjuu? Evo iscrpnog popisa.

Većina intervjua za posao uključuje razmjenu uobičajenih pitanja i odgovora za intervju. Ovdje su navedena neka od najčešćih pitanja, zajedno s najboljim načinom da na njih odgovorite.

1. “Recite mi nešto o sebi.”

Ako ste anketar (onaj koji vodi intervju), mnogo toga bi već trebate znati: kandidatov životopis i propratno pismo trebali bi vam reći mnogo, a LinkedIn, Twitter i Facebook i Google mogu vam reći više.

Cilj intervjua je utvrditi hoće li kandidat biti izvanredan u poslu, a to znači procijeniti vještine i stav potreban za to radno mjesto. Pitajte kandidata o njegovom stilu (ako je kandidat za managersku poziciju, pitajte ga o tome kakav je vođa / manager).

Ako ste kandidat, pričajte o tome zašto ste prihvatili određene poslove. Objasnite zašto se otišli sa određenih poslova. Objasnite zašto ste odabrali školu/fakultet koji ste pohađali.

Kada odgovarate na ovo pitanje, povežite točkice u svom životopisu kako bi ispitivač razumio ne samo što ste radili, već i zašto. Anketari će procjenjivati da li ste dali ​​iskren odgovor.

2. “Koje su vaše najveće slabosti?”

Većina kandidata koristi trik za odgovor na ovo pitanje: samo odaberete teoretsku slabost i magično ju transformirajte u prerušenu snagu.

Na primjer: “Moja najveća slabost je to što sam toliko zaokupljen poslom da gubim pojam o vremenu. Svaki dan podignem pogled i shvatim da su svi otišli kući. Znam da bih trebao više paziti na sat, ali kad volim što radim, zaboravim na sve ostalo.”

Dakle, vaša “najveća slabost” je to što ćete imati više sati rada od svih ostalih? Sjajno. Iskusni ispitivač ima “detektor” koji lako može otkriti ovakve gluposti.

Bolji pristup za kandidata je odabrati stvarnu slabost, ali onu na čijem poboljšanju radite. Podijelite što radite kako biste prevladali tu slabost. Nitko nije savršen, ali pokazati da ste voljni iskreno procijeniti sebe i zatim tražiti načine za poboljšanje je pravi put prema savršenstvu.

3. “Koje su vaše najveće prednosti?”

Iako bi životopis i iskustvo kandidata za posao trebali jasno pokazati njihove snage, anketari postavljaju ovo popularno pitanje za intervju jer žele znati kako njihove vještine mogu potaknuti dugoročni rast tvrtke.

Ako vas netko pita, odgovorite oštro i točno. Budite jasni i precizni. Ako odlično rješavate probleme, nemojte to samo reći: navedite nekoliko primjera koji dokazuju da odlično rješavate probleme. Ako ste emocionalno inteligentan vođa, nemojte to samo reći: navedite nekoliko primjera koji dokazuju da znate odgovoriti na nepostavljeno pitanje.

Ukratko, nemojte samo tvrditi da imate određene atribute – dokažite da ih imate.

4. “Gdje se vidite za pet godina?”

Odgovori na ovo pitanje idu na jedan od dva osnovna načina. Svoju nevjerojatnu ambicioznost (jer misle da je to ono što želite) kandidati pokušavaju pokazati krajnje optimističnim odgovorom: “Želim tvoj posao!” Ili pokušavaju pokazati svoju poniznost (jer misle da to želite) krotkim, samoprijezirnim odgovorom: “Ovdje ima toliko talentiranih ljudi. Samo želim raditi sjajan posao i vidjeti kamo će me moji talenti odvesti .

U oba slučaja ne naučite ništa, osim možda koliko se dobro kandidati mogu prodati.

Za anketare, ovo je bolje formulirano pitanje: “Koji biste posao voljeli pokrenuti?”

To se pitanje odnosi na svaku organizaciju, jer bi svaki zaposlenik u svakoj tvrtki trebao imati poduzetnički način razmišljanja.

Posao koji bi kandidat volio pokrenuti govori vam o njegovim nadama i snovima, interesima i strastima, poslu koji voli raditi, ljudima s kojima voli raditi – stoga samo sjedite i slušajte.

5. “Zašto bismo od svih kandidata zaposlili baš vas?”

Budući da se kandidati ne mogu uspoređivati ​​s ljudima koje ne poznaju, sve što mogu učiniti je opisati svoju nevjerojatnu strast, želju i predanost i, zapravo, moliti za posao. (Previše anketara postavi pitanje, a zatim se zavali, prekriženih ruku, kao da želi reći: “Samo naprijed. Slušam. Pokušajte me uvjeriti.”)

I ne naučite ništa bitno.

Evo boljeg pitanja za intervju: “Što mislite da moram znati, a da o tom nismo razgovarali?” Ili čak: “Kad biste mogli ponovno odgovoriti na jedno od mojih pitanja, kako biste sada odgovorili?

Rijetko kad kandidati dođu do kraja intervjua s osjećajem da su dali sve od sebe. Možda je razgovor otišao u neočekivanom smjeru. Možda se ispitivač usredotočio na jedan aspekt njihovih vještina i potpuno zanemario druge ključne atribute. Ili su možda kandidati započeli intervju nervozni i neodlučni, a sada požele da se mogu vratiti i bolje opisati svoje kvalifikacije i iskustvo.

Osim toga, razmislite o tome na sljedeći način: vaš cilj kao ispitivača je naučiti što je više moguće o svakom kandidatu, pa ne želite li im onda dati priliku da osiguraju da ćete to učiniti?

Samo pazite da ovaj dio intervjua pretvorite u razgovor, a ne u jednostrano izlaganje. Nemojte samo pasivno slušati i onda reći: “Hvala. Javit ćemo se.” Postavite dodatna pitanja. Pitajte za primjere.

I naravno, ako vam se postavi ovo pitanje, iskoristite ga kao priliku da istaknete stvari kojih se niste uspjeli dotaknuti.

6. “Kako ste saznali za ovaj natječaj?”

Oglasne ploče, opći oglasi, online oglasi, sajmovi poslova – većina ljudi na taj način pronalazi svojih prvih nekoliko poslova, tako da taj odgovor sigurno nije nešto negativno.

Ali kandidat koji nastavlja pronalaziti svaki uzastopni posao iz općih oglasa vjerojatno nije shvatio što on ili ona želi raditi – i gdje bi to želio raditi.

On ili ona samo traže posao; često, bilo koji posao.

Zato nemojte samo objašnjavati kako ste čuli za oglas. Pokažite da ste čuli za posao od kolege, trenutnog poslodavca, prateći tvrtku – pokažite da znate za posao jer želite tamo raditi.

Poslodavci ne žele zaposliti ljude koji samo žele posao; žele zaposliti ljude koji žele posao u njihovoj tvrtki.

7. “Zašto želite ovaj posao?”

Sad idite dublje. Nemojte samo razgovarati o tome zašto bi za tvrtku bilo sjajno raditi; razgovarajte o tome kako je pozicija savršena za ono što se nadate postići, i kratkoročno i dugoročno.

A ako ne znate zašto vam taj položaj savršeno pristaje, potražite posao negdje drugdje. Život je prekratak. Vješt ispitanik voli ovo pitanje za intervju jer dobro osmišljen odgovor pokazuje anketarima vrijednost koju ćete donijeti tvrtki.

8. “Što smatrate svojim najvećim profesionalnim uspjehom?”

Evo pitanja za intervju koje svakako zahtijeva odgovor relevantan za posao. Ako kažete da je vaše najveće postignuće poboljšanje prodaje za 18 posto u šest mjeseci, ali razgovarate za vodeću ulogu u ljudskim resursima, taj je odgovor zanimljiv, ali u konačnici irelevantan.

Umjesto toga, razgovarajte o zaposleniku s lošim rezultatima kojeg ste “spasili”, ili kako ste prevladali unutarnje sukobe između odjela, ili kako je toliko vaših izravnih podređenih unaprijeđeno.

Cilj je podijeliti postignuća koja omogućuju anketaru da vas zamisli na tom položaju – i vidi vas kako uspijevate.

9. “Recite mi zadnji put kad se kolega s posla ili klijent naljutio na vas. Što se dogodilo?”

Sukob je neizbježan kada tvrtka naporno radi da bi obavila stvari. Greške se događaju. Naravno, snage dolaze do izražaja, ali i slabosti također. I to je OK. Nitko nije savršen.

Ali osoba koja je sklona prebaciti krivnju – i odgovornost za ispravljanje situacije – na nekog drugog je kandidat kojeg treba izbjegavati. Menadžeri za zapošljavanje radije bi odabrali kandidate koji se ne fokusiraju na okrivljavanje, već na rješavanje problema.

Svaki posao treba zaposlenike koji spremno priznaju kada su u krivu, preuzimaju odgovornost za rješavanje problema i, što je najvažnije, uče iz iskustva.

10. “Opišite svoj posao iz snova.”

Tri riječi opisuju kako biste trebali odgovoriti na ovo pitanje: relevantnost, relevantnost, relevantnost.

Ali to ne znači da morate izmisliti odgovor. Iz svakog posla možete nešto naučiti. U svakom poslu možete razviti vještine. Radite unatrag: identificirajte stvari o poslu za koji idete na razgovor koje će vam pomoći ako jednog dana ipak nađete posao iz snova, a zatim opišite kako se te stvari primjenjuju na ono što se nadate da ćete jednog dana raditi.

I nemojte se bojati priznati da biste jednog dana mogli krenuti dalje, bilo da se pridružite drugoj tvrtki ili – još bolje – da pokrenete vlastiti posao. Poslodavci više ne očekuju “zauvijek” zaposlene.

11. “Zašto želite napustiti svoj trenutni posao?”

Počnimo s onim što ne biste trebali reći (ili, ako ste anketar, koji odgovori pale alarme upozorenja).

Ne pričajte o tome kako je vaš šef težak. Ne pričajte o tome kako se ne slažete s drugim zaposlenicima. Ne psujte na svoju tvrtku.

Umjesto toga, usredotočite se na pozitivne stvari koje će donijeti taj potez. Razgovarajte o tome što želite postići. Razgovarajte o onome što želite naučiti. Razgovarajte o načinima na koje želite rasti, o stvarima koje želite postići; objasnite kako će preseljenje biti sjajno za vas i za vašu novu tvrtku.

Žaliti se na svog trenutnog poslodavca pomalo je poput ljudi koji tračaju: ako ste voljni govoriti loše o nekom drugom, vjerojatno ćete isto učiniti meni. Iskusni anketar nastojat će dobiti pravi odgovor postavljanjem sljedećeg pitanja: Kako vaš trenutni poslodavac ne zadovoljava te potrebe?

12. “Kakvu radnu okolinu najviše volite?”

Možda volite raditi sami, ali ako je posao za koji idete na razgovor u pozivnom centru, taj vam odgovor neće koristiti.

Stoga se odmaknite i razmislite o poslu za koji se prijavljujete i kulturi tvrtke (jer je svaka tvrtka ima, namjerno ili nenamjerno). Ako vam je važan fleksibilan raspored, ali tvrtka ga ne nudi, usredotočite se na nešto drugo. Ako volite stalno usmjeravanje i podršku, a tvrtka očekuje od zaposlenika da sami upravljaju, usredotočite se na nešto drugo.

Pronađite načine da istaknete kako će okruženje tvrtke dobro funkcionirati za vas – a ako ne možete pronaći načine, nemojte prihvatiti posao, jer ćete biti nesretni.

Kada ste vi na mjestu ispitivača, dobit ćete iskreniji odgovor na pitanje: Do čega vam je najviše stalo na poslu?

13. “Recite mi nešto o najtežoj odluci koju ste morali donijeti u proteklih šest mjeseci.”

Cilj ovog pitanja je procijeniti kandidatovu sposobnost rasuđivanja, vještine rješavanja problema, a možda čak i spremnost na inteligentno preuzimanje rizika.

Nepostojanje odgovora je jasan znak upozorenja. Svatko donosi teške odluke, bez obzira na položaj. Npr,  jedna poslužiteljica u lokalnom restoranu cijelo je vrijeme donosila teške odluke – npr. koji je najbolji način da se nosi s redovnom mušterijom čije je ponašanje graničilo s uznemiravanjem.

Dobar odgovor dokazuje da možete donijeti tešku analitičku odluku ili odluku utemeljenu na rasuđivanju – na primjer, probijati se kroz gomilu podataka kako biste odredili najbolje rješenje problema.

Sjajan odgovor dokazuje da možete donijeti tešku međuljudsku odluku ili još bolje tešku odluku temeljenu na podacima koja uključuje međuljudska razmatranja i posljedice, piše Inc

Donošenje odluka na temelju podataka je važno, ali gotovo svaka odluka ima utjecaj i na ljude. Najbolji kandidati prirodno važu sve strane problema, a ne isključivo poslovnu ili ljudsku stranu.

14. “Kakav je vaš stil vođenja?”

Na ovo je pitanje teško odgovoriti bez uranjanja u floskule. Pokušajte umjesto toga podijeliti primjere vodstva. Recite: “Najbolji način da na to odgovorim je da vam dam nekoliko primjera izazova u vodstvu s kojima sam se suočio“, a zatim podijelite situacije u kojima ste se nosili s problemom, motivirali tim, prebrodili krizu. Objasnite što ste učinili i to će intervjueru dati odličan osjećaj kako vodite posao.

I, naravno, omogućuje vam da istaknete nekoliko svojih uspjeha.

15. “Recite mi nešto o trenutku kad se niste slagali s nekom odlukom. Što ste učinili?”

Nitko se ne slaže sa svakom odlukom. Neslaganja su u redu; važno je što radite kada se ne slažete. (Svi poznajemo ljude koji vole imati “sastanak nakon sastanka”, gdje su podržali odluku na sastanku, ali onda izađu van i potkopaju je.)

Pokažite da ste bili profesionalci. Pokažite da ste svoje brige izrazili na produktivan način. Ako imate primjer koji dokazuje da možete utjecati na promjenu, odlično – a ako nemate, pokažite da možete podržati odluku iako mislite da je pogrešna (sve dok nije neetična, nemoralna itd.).

Svaka tvrtka želi da zaposlenici budu pošteni i otvoreni, da dijele brige i probleme, ali i da stanu iza odluke i podrže je kao da su se složili, čak i ako nisu.

16. “Recite mi kako mislite da bi vas drugi ljudi opisali.”

Evo jednog primjera dobrog odgovora.

Mislim da bi ljudi rekli da ono što vidite to i dobijete“, rekao je jedan kandidat. “Ako kažem da ću nešto napraviti, to i učinim. Ako kažem da ću pomoći, pomognem. Nisam siguran da me svi vole, ali svi znaju da mogu računati na ono što govorim i koliko se trudim. ”

Teško je ne prihvatiti ovaj odgovor.

17. “Što možemo očekivati ​​od vas u prva tri mjeseca?”

U idealnom slučaju odgovor na ovo trebao bi doći od poslodavca: oni bi trebali imati planove i očekivanja za vas.

Ali ako se od vas traži, koristite ovaj opći okvir:

  • Naporno ćete raditi kako biste utvrdili kako vaš posao stvara vrijednost – nećete samo ostati zauzeti, ostat ćete zauzeti radeći prave stvari.
  • Naučit ćete kako podržati sve svoje suradnike – šefa, zaposlenike, kolege, kupce te dobavljače i prodavače.
  • Usredotočit ćete se na ono što radite najbolje – bit ćete angažirani jer donosite određene vještine, a vi ćete te vještine primijeniti da se stvari dogode.
  • Napravit ćete razliku – s klijentima, s drugim zaposlenicima, unijeti entuzijazam i fokus te osjećaj predanosti i timskog rada.

Zatim samo unesite detalje koji su primjenjivi na vas i posao.

18. “Što volite raditi izvan posla?”

Mnoge tvrtke smatraju da je kulturološka usklađenost iznimno važna i koriste vanjske interese kao način da odrede kako ćete se uklopiti u tim.

Čak i u tom slučaju, nemojte pasti u iskušenje da izmišljate i tvrdite da uživate u hobijima koje ne volite. Usredotočite se na aktivnosti koje ukazuju na neku vrstu rasta: vještine koje pokušavate naučiti, ciljeve koje pokušavate postići. Spojite ih s osobnim detaljima. Na primjer, “Podižem obitelj, tako da je puno mog vremena usmjereno na to, ali koristim vrijeme putovanja na posao da naučim španjolski.”

19. “Kolika je bila vaša plaća na zadnjem poslu?”

Iako je ovo pitanje dugo bilo omiljeno, novi zakoni sada zabranjuju postavljanje pitanja o povijesti plaća u nekim gradovima i državama.

Čak i ako je tako, još uvijek je u redu pitati se: odražava li vaša trenutna plaća stvarnu tržišnu vrijednost u vašem području? Ili, je li vaša trenutna plaća onoliko koliko se nadate da ćete dobiti na sljedećem poslu?

Za kandidate za posao ovo je teško. Želite biti otvoreni i pošteni, ali iskreno, neke tvrtke postavljaju to pitanje kao uvodni potez u pregovorima o plaćama. Isprobajte pristup koji preporučuje Liz Ryan. Na pitanje, recite: “Fokusiram se na poslove u rasponu od X do Y. Je li ovo radno mjesto u tom rasponu?” (Iskreno govoreći, već biste trebali znati – ali ovo je dobar način da prebacite lopticu ispitivaču.)

Možda će anketar odgovoriti; možda neće. Ako vas bude pritiskao za odgovor, morat ćete odlučiti želite li to podijeliti ili odbiti. U konačnici vaš odgovor neće biti previše bitan, jer ćete ili prihvatiti ponuđenu plaću ili nećete, ovisno o tome što mislite da je pravedno.

20. “Puž je na dnu bunara od 30 metara. Svaki dan se popne tri metra, ali noću sklizne dva metra. Koliko će mu dana trebati da izađe iz bunara?”

Pitanja poput ovih sada su među najpopularnijim pitanjima za intervju (hvala, Google) posljednjih godina. Kao anketar, ne tražite nužno pravi odgovor, nego umjesto toga mali uvid u sposobnosti rasuđivanja kandidata za posao.

Pažljivo slušajte dok govore kroz svoju logiku dok pokušavaju riješiti problem. Koga briga ako ljudi krivo shvate? Najbolji kandidati će se sami sebi smijati. Procijenite kako se ispitanik nosi s neuspjehom. Štoviše, znaju li biti dobar komunikator?

21. “Koja pitanja imate za mene?”

Sjajan kandidat ne propušta ovu priliku. Pametna pitanja ne samo da signaliziraju dobrog kandidata, već i otkrivaju kandidatu odgovara li mu tvrtka. Uostalom, oni su intervjuirani, ali oni također intervjuiraju tvrtku i imaju istančan osjećaj za pitanja koja mogu postaviti tijekom intervjua.

Evo nekih:

22. “Što očekujete da ću postići u prvih 90 dana?”

Sjajan kandidat za posao postavit će ovo pitanje ako već nije prikupio ove informacije u nekom trenutku svog intervjua. Zašto? Dobri performeri žele krenuti u trku. Oni ne žele provesti tjedne ili mjesece “upoznavajući organizaciju”. Ne žele trošiti puno vremena na orijentaciju, obuku ili uzaludnu potragu.

Oni žele napraviti razliku – i žele napraviti tu razliku upravo sada.

23. “Koje su tri osobine koje su zajedničke vašim najboljim radnicima?”

Sjajni kandidati žele biti i izvrsni zaposlenici. Oni znaju da je svaka organizacija drugačija – a isto tako i ključne kvalitete vrhunskih performera u tim organizacijama. Možda vaši najbolji performeri rade duže. Možda je kreativnost važnija od metodologije. Možda je stalno pronalaženje novih kupaca na novim tržištima važnije od izgradnje dugoročnih odnosa s kupcima. Možda je ključna spremnost da se potroši ista količina vremena na educiranje kupca početne razine kao i na pomoć entuzijastu koji želi vrhunsku opremu.

Sjajni kandidati žele ovo znati jer:

  • žele znati hoće li se uklopiti, i,
  • ako se uklope, žele znati kako mogu biti vrhunski.

24. “Što stvarno pokreće rezultate u ovom poslu?”

Zaposlenici su ulaganja i očekujete da će svaki zaposlenik ostvariti pozitivan povrat na svoju plaću. (Zašto ih inače imate na platnom spisku?)

U svakom poslu neke aktivnosti čine veću razliku od drugih. Potreban vam je vaš tim za ljudske resurse da popuni slobodna radna mjesta, ali ono što stvarno želite je da oni pronađu prave kandidate, jer to rezultira višim stopama zadržavanja, nižim troškovima obuke i boljom ukupnom produktivnošću.

Potrebni su vam servisni tehničari za obavljanje učinkovitih popravaka, ali ono što stvarno želite je da ti tehničari identificiraju načine rješavanja problema i pruže druge pogodnosti – ukratko, da izgrade odnose s kupcima, pa čak i generiraju dodatnu prodaju.

Sjajni kandidati žele znati što doista čini razliku i pokreće rezultate, jer znaju da pomaganje tvrtki da uspije znači da će i oni uspjeti.

25. “Koji su ciljevi tvrtke od najvećeg prioriteta za ovu godinu i kako bi moja uloga pridonijela?”

Je li posao koji će kandidat obavljati važan?

Sjajni kandidati žele posao sa smislom, s većom svrhom – i žele raditi s ljudima koji svom poslu pristupaju na isti način.

Inače posao je samo posao.

26. “Koliki postotak zaposlenih su doveli sadašnji zaposlenici?”

Zaposlenici koji vole svoj posao prirodno preporučuju svoju tvrtku svojim prijateljima i kolegama. Isto vrijedi i za ljude na vodećim pozicijama – ljudi prirodno pokušavaju uključiti talentirane ljude s kojima su prije radili. Izgradili su odnose, razvili povjerenje i pokazali razinu kompetencije zbog koje je netko dao sve od sebe da ih slijedi u novu organizaciju.

A sve to nevjerojatno dobro govori o kvaliteti radnog mjesta i kulturi.

27. “Što planiraš učiniti ako…?”

Svaki se posao suočava s velikim izazovom: tehnološkim promjenama, ulaskom konkurenata na tržište, promjenama gospodarskih trendova.

Dakle, iako neki kandidati vašu tvrtku vide kao odskočnu dasku, još uvijek se nadaju rastu i napretku. Ako na kraju odu, žele da to bude pod njihovim uvjetima, a ne zato što su bili prisiljeni napustiti posao.

Recimo da sam na razgovoru za mjesto u vašoj trgovini skijama. Još jedna trgovina otvara se manje od milje dalje: Kako se planirate nositi s konkurencijom? Ili vodite farmu peradi: Što ćete učiniti da se nosite s rastućim troškovima stočne hrane?

Sjajni kandidati ne žele samo znati što mislite; žele znati što planirate učiniti – i kako će se oni uklopiti u te planove.

 

 

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku
Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije