Financa
Digitalni poslovni portal

SEO: Koliko je važna optimizacija vlastite stranice

SEO označava Search Engine Optimization, odnosno optimizaciju stranice za pretraživanje. Podrazumijeva proces koji ujedinjava sve aktivnosti koje imaju za cilj pozicionirati vašu web stranicu na što višu poziciji u organskim rezultatima pretrage Google pretraživača.

Iako danas svi znamo za SEO malo ljudi zna točno odrediti šta je SEO i ispravno ga koristiti u vlastitu korist, piše Poslovni svijet. Pokušati ćemo vam što bolje približi SEO, zašto je on koristan, vezu između Google i SEO, šta je to organska SEO optimizacija i koji su najbitniji faktori SEO optimizacije.

Zašto je SEO Optimizacija stranice toliko bitna

Smisao i bit SEO optimizacije trebala bi znati bilo koja osoba koja pokreće svoju web stranicu ili pravi internet blog. Sama bit SEO optimizacije je u tome da se vaša web stranica bolje pozicionira na rezultatima pretraživača i na taj način privuče nove korisnike i nove klijente.

Danas je potrebno da u samom početku dobro poznajete SEO, upravo zbog ogromne konkurencije koja se nalazi na tržištu. Svakodnevno se kreira stotine tisuća novih web stranica i blogova u nadi da će oni biti nešto posebno i odskočiti iz gomile. U većini slučajeva im to ne pođe za rukom, i to upravo zbog toga što nisu bili upoznati sa SEO optimizacijom.

Popularizacijom interneta milijuni korisnika svakodnevno traže odgovore na mnogobrojna pitanja i probleme. Upravo je vaš zadatak da sa što boljom optimizacijom sadržaja budete najbolje rješenje i najbolji odgovor na korisničke upite.

Ključne riječi su presudne kada je riječ o bilo kakvom obliku optimizacije na internetu. Uz pomoć ključnih riječi Google, a i ostali internet pretraživači rangiraju vašu web stranicu. Naravno tu su i ostali mnogobrojni faktori koji utječu na rangiranje, ali bez ključne riječi cijeli SEO proces ne može početi.

Kakvu vezu imaju Google i SEO Optimizacija

Već dugo Google drži mjesto kao najbolji i najznačajniji pretraživač na internetu. Fascinantan podatak je da Google predstavlja 90 % Internet tržišta kada je riječ o pretraživačima. Mnogo kompanija i velikih blogera svoje su poslovanje već davno prebacili ekskluzivno na Google, zato što su uvidjeli da je Google budućnost i da će za par godina Google držati skoro cijelo tržište.

Upravo to se i dogodilo i danas osobe koje su znale barem nešto o SEO optimizaciji i kvalitetnom dizajnu web stranice su uspješni bloger ili imaju uspješne web prodavnice.

Stručnjaci za SEO su se apsolutno bazirali na Google i sve svoje napore i trud ulažu u istraživanje Googleovog algoritma kako bi ostvarili prednost i bolju poziciju u odnosu na konkurenciju.

Google ne želi otkriti tajnu svog algoritma da ne bi ugrozili svoje poslovanje, te zbog toga stručnjaci za SEO moraju duplo više raditi i ulagati u SEO analizu kako bi svojim klijentima dali što bolje informacije.

Vi, naravno, ne morate biti stručnjak za SEO u samom početku, dovoljno je da poznajete osnove i da se znate koristiti alatima kao što je Google Keywords kako bi pronašli što bolje i kvalitetnije ključne riječi koje će vam donijeti više prometa na vašu stranicu.

Google i SEO
Google i SEO

Šta predstavlja organska SEO optimizacija

Organska SEO optimizacija predstavlja proces osiguravanja prirodnog plasmana web stranice na regularnom rezultatu pretraživanja. Dakle ova vrsta optimizacije podrazumijeva što bolje rangiranje vašeg teksta ili web stranice bez da Googleu plaćate reklamu.

Glavna karakteristika organske optimizacije teksta podrazumijeva korištenje kvalitetnih ključnih riječi, izgradnju linkovne mreže, te prirodno pisanje sadržaja.

Možda ćete se pitati zašto se mučiti i pisati tekstove, te kvalitetno raditi  SEO optimizaciju, kad možete za određenu količinu novca bez bilo kakvog truda doći na prvu stranicu Google rezultata pretraživanja.

Bitno je razumjeti da i jedna i druga strana imaju svoje prednosti i mane, a samo je na vama da odlučite koja vama strana više odgovara ovisno od opisa vašeg poslovanja. Iskusni SEO stručnjaci će uvijek koristiti miks obje oblasti kako bi izvukli maksimalnu korist.

Da pojednostavimo, plaćeni oglasi su tu da vaš tekst bude viđen i da što više ljudi klikne na vaš tekst, međutim to ne mora značiti da će se ti isti korisnici zadržati na vašoj web stranici.

Dok recimo kod organske optimizacije, vi se trudite u kreiranju što kvalitetnijeg sadržaja koji Google voli i na taj način besplatno dobijete prvu stranicu rezultata pretraživanja, a pri tom imate kvalitetan sadržaj koji će zadržati nove korisnike na vašoj stranici.

Tri najbitnija faktora kod SEO optimizacije

Postoji mnogo faktora koji utječu na optimizaciju teksta, međutim tri su ključna elementa koja morate poštovati kada radite SEO:

Sadržaj je presudan faktor za SEO Optimizaciju

Kvalitetan sadržaj je presudan faktor kada govorimo o SEO optimizaciji.

Kada kažemo sadržaj ne mislimo samo na tekst, već i na slike, video zapise, crteže, grafikone, gifove i mnoge ostale oblike multimedije koje daju vašem tekstu kredibilitet i profesionalni izgled.

Kada imate kvalitetan sadržaj istovremeno informirate vašu publiku ali i komunicirate s njom. Donosite aktualne informacije koje su korisne konzumentima i zbog toga će oni konstantno dolaziti natrag po još više kvalitetnog sadržaja.

Bez kvalitetnog sadržaja, dakle, nema ni optimizacije, zbog toga bi, za ostvarenje što boljeg SEO rezultata svaki bloger trebao sadržaju posvećivati što više pažnje.

SEO elementi
SEO elementi; ilustracija

Informacijska arhitektura

Drugi faktori koji je od velike važnosti je informacijska arhitektura koja okružuje vašu web stranicu. Predstavlja dakle organiziranu i označenu mrežu informacija koje se nalaze unutar vaše web stranice.

Informacijska arhitektura ima posao kvalitetno radporediti elemente vaše web stranice kako bi ona izgledala što profesionalnija i korisnija za publiku.

Cilj se postiže uz pomoć izgradnje linkova kako unutrašnjih tako vanjskih koji doprinose poboljšanju optimizacije, a na taj način čine vašu web stranicu profesionalnijom što daje bolje rangiranje na rezultatu pretraživanja.

Sama infrastruktura web stranice

Treći faktor predstavlja infrastrukturu web stranice koja označava skup svih resursa koji podržavaju njegovo okruženje sve od servera pa do funkcionalnih podataka.

Ova infrastruktura se odnosi kako na hardverske tako i na softverske kao i na mrežne komponente. Sve ovi elementi ujedinjuje i kreiraju jednu savršenu cjelinu koja doprinosi SEOu i boljem rangiranju vaše stranice.

Dakle profesionalan i kvalitetan dizajn, te osiguravanje da vaša stranica bude brza i da se ne događaju neočekivani padovi je osnova svakog početnika koji želi započeti blog ili pokrenuti svoju web stranicu.

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku
Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije