Financa
Digitalni poslovni portal

Na što treba paziti prilikom kupovine na internetu

Nekim je ljudima internetska kupnja postala prirodna poput disanja, dok postoje i oni koji su potpuno nepovjerljivi kada se radi o otkrivanju broja bankovnog računa.

Sve veći broj potrošača kupuje putem interneta, a tome teško odolijevaju čak i najzagriženiji pobornici gotovinskog plaćanja – donosimo nekoliko savjeta.

Nekim je ljudima internetska kupnja postala prirodna poput disanja, dok postoje i oni koji su potpuno nepovjerljivi kada se radi o otkrivanju broja bankovnog računa. Bez obzira u koju skupinu pripadali, sigurnost internetske kupovine cijene svi potrošači, a jednako je važna i mrežnim trgovinama. Doista, kako raste kupovina i industrija zabave poput one na https://bosnian-bettingoffersfinder.com/betting-offers/, tako raste i broj prijevara koju vezujemo uz razne lažne aplikacije i trgovine!,prenosi she.hr.

Lažne trgovine znaju biti lijepo dizajnirane, a iste često imitiraju poznatu stvarnu trgovinu tehničkom opremom, igračkama ili robom za koju postoji visoka potražnja, a pored toga, često znaju plaćati oglase preko društvenih mreža. Na tragu stajališta Tony Slotermana (vlasnika tvrtke Casino Bonus Finder) definitivno nije na odmet dodatno se informirati i podići svijest o tome na koji način operiraju prevaranti. Rizik se možda ne može izbjeći, ali se može umanjiti!

U prvom redu treba biti svjestan kako nisu sve lažne aplikacije i trgovine nužno usmjerene na izravnu prijevaru u samoj trgovini, nego nastoje doći u posjed osobnih podataka – kupci tek naknadno otkrivaju kako su im računi terećeni transakcijama koje nisu izvršili. Informacije o internetskim prijevarama mogu se pronaći i na mrežnoj stranici HUB-a (Hrvatske udruge banaka), a mi donosimo preporuke za sigurniju internetsku kupovinu.

Povjerenje se zaslužuje – zar ne?

Pa ako inače niste skloni svemu i svakome vjerovati, nemojte to činiti ni u virtualnom svijetu. U tom smislu, kada se radi o mrežnim trgovinama s kojima nemate prethodno iskustvo, obratite pažnju na sljedeće:

  • Početak odnosa s potencijalnim kupcima otkriva se preko kontakt stranice pa ukoliko nedostaju kontakt podaci ili su isti izrađeni neprofesionalno (npr. bez naziva tvrtke), takvu stranicu treba izbjegavati (čak i ako nije lažna trgovina, loša korisnička potpora je dovoljan razlog za kupovinu na drugom mjestu; pored toga, kupčev „alarm“ se treba upaliti uvijek kada se susretne s mrežnom trgovinom koja skriva podatke).
  • Prethodno treba obratiti pozornost na samu domenu stranice; svaka ozbiljna tvrtka ima vlastitu domenu i naziv tvrtke unutar iste, a preko ikonice lokota moguće je provjeriti pripada li URL adresa prodajnom mjestu.
  • Nastojte sami unositi mrežnu adresu i svakako izbjegavajte poveznice do kojih dolazite na društvenim mrežama ili putem oglasa.
    Izbjegavajte trgovine u kojima nisu jasno istaknuti uvjeti kupnje i opisi proizvoda (često naručeni proizvod ne odgovara onom prikazanom ili željena boja i veličina ne odgovara potrebama kupca – jasni uvjeti kupnje često su povezani s mogućnostima povrata).
  • Obratite pozornost na recenzije; trgovina koja ne omogućuje recenzije zasigurno ne ulijeva povjerenje (budite svjesni da postoje i lažne potrošačke recenzije – zato odvojite vrijeme i recenziju skupljih proizvoda potvrdite na različitim mrežnim stranicama).
  • Vodite računa o troškovima dostave i poštarine (iako se ne radi o klasičnoj prijevari, većina kupaca ne želi plaćati takve troškove ukoliko su skuplji od samog proizvoda).

Istraživanje koje je 2020. provela udruga eCommerce ukazuje kako je mogućnost preferiranog plaćanja najvažniji kriterij kod prve kupovine, potom slijedi mogućnost uvida u pozitivne recenzije kupaca i na kraju se ističe posjedovanje sigurnosnog certifikata.

Isto istraživanje potvrđuje kako plaćanje pouzećem prevladava kod hrvatskih potrošača; pri čemu je očigledno prisutan strah od krađe osobnih podataka, dok je drugima naporno unositi podatke s bankovne kartice pa tako dolazimo do svojevrsnog paradoksa u kojem se plaća karticom pri preuzimanju proizvoda.

U svakom slučaju, opreza nikad dosta, a možda će se povjerenje povećati kako se bude uvodila biometrijska verifikacija!

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku
Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije