Financa
Digitalni poslovni portal

Kako je kriza ojačala potražnju za luksuznim brandovima

Većina ljudi je zbog inflacije i vrlo izvjesne recesije ‘stegnula remenje’ te kupuje s velikim oprezom. Nešto drugačiji grah pao je onim najbogatijim koji kupuju luksuzne marke kao nikad prije. U Europi i SAD-u su naime Moët Hennessy – Louis Vuitton, Prada, Kering i Hermès nedavno zabilježili rekordnu prodaju. Prodaja i dobit porasli su im za 20 do 30 posto. Prodaja luksuzne robe ove bi godine trebala porasti za najmanje pet posto.

Luksuzni brand Prada u prvoj polovici ove godine u Europi je povećao prodaju za gotovo 90 posto, i to ponajviše zbog procvata turizma nakon zatvaranja uslijed pandemije covida-19. I francuski proizvođač odjeće Moncler bilježi rast od 41 posto.

Konzultantska kuća Bain procjenjuje kako će prodaja luksuznih brandova na svjetskoj razini dosegnuti do 330 milijardi eura, a ne 310 milijardi eura kao što se prethodno procjenjivalo.

‘Potražnja postoji’, potvrđuje Arnaud Cadart, upravitelja portfelja u Flornoyu te ističe kako su bogati ljudi jednostavno otporniji na negativne ekonomske čimbenike. Svugdje na svijetu luksuzne marke prodaju se izrazito dobro, osim u Kini u kojoj su strogi lockdowni nepovoljno utjecali na potražnju.

Prema Bainovu izvješću se pak u drugoj polovici godine očekuje porast potražnje i u Kini, a Južna Koreja je istaknuta kao tržište u usponu. Rat u Ukrajini negativno je pak utjecao na potražnju za luksuznim brandovima među imućnim Rusima. Pritom su ključnu ulogu odigrale zabrane putovanja ruskim turistima te i izbacivanje ruskih banaka iz SWIFT-mreže, prenosi tportal.

Slabljenje eura isto tako je pozitivno utjecalo na poslovanje proizvođača luksuzne robe. Tako se u SAD-u povećala potražnja za luksuznim brandovima iz Europe. ‘U Europi trenutno prodajemo četiri puta više građanima SAD-a nego prošle godine’, kaže Jean-Marc Duplaix, financijski direktor Keringa, u čijem su vlasništvu luksuzni poput Guccija, Yves Saint Laurenta i Balenciage.

Ali i Europljani imaju koristi od toga. Većina proizvodnje odvija se u Europi, koja je Amerikancima trenutačno jeftinija jer se proizvodi u velikoj mjeri prodaju u inozemstvu i plaćaju dolarima. Procjenjuje se da je u eurozoni prosječno 15 posto kupaca svih proizvoda luksuznih brendova.

Velika je prednost za proizvođače luksuznih roba što rast cijena sirovina mogu prenijeti na svoje bogate kupce bez vidljivog negativnog utjecaja na potražnju. Unatoč neizvjesnoj gospodarskoj situaciji, šefovi luksuznih brandova prilično su optimistični.

Kering tako namjerava udvostručiti prodaju odjeće brenda Yves Saint Laurent na pet milijardi eura godišnje. Nadalje, Ferrari do 2026. godine želi povećati prodaju za 40 posto u odnosu na očekivane brojke u ovoj godini.

Naime, Ferrari je zabilježio rekordnu prodaju i dobit u drugom kvartalu ove godine, zahvaljujući popularnosti novih modela i velikoj potražnji u SAD-u i Kini. Isporuke njihovih automobila porasle su za 29 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, piše Guardian.

Isporuka Ferrarijevih modela Portofino M i F8 u Kinu, Tajvan i Hong Kong se tako udvostručila u odnosu na prošlu godinu, a isporuka u SAD povećala se za 62 posto. Ferrari u posljednjem kvartalu bilježi rast neto dobiti od 22 posto, odnosno zaradili su 251 milijun eura. Prihodi su im porasli za četvrtinu, i to na 1,3 milijarde eura.

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije