Financa
Digitalni poslovni portal

- OGLAS -

PR lekcije koje nas je potajno naučila serija “Seks i grad”

„Seks i grad” odavno je postao mnogo više od serije i malovrijedne literature, jer ne zaboravimo da se prvo pojavila knjiga, pa tek onda televizijski, a potom i filmski format. Iako je mnogo onih koji smatraju da je sama priča prazna i plitka, bez dubokog zapleta, “Seks i grad” je izazvao revoluciju i postao globalni fenomen, te bi se u tom kontekstu mogao promatrati kao ozbiljna lekcija iz marketinga.

Iz toga kako je serija prezentirana publici, kako se gradila marketinška priča oko nje i svih njenih nastavaka, a pogotovu iz toga kako su u svrhu rasta njene popularnosti korištene zakulisne radnje i skandali koji su je pratili, PR profesionalci mogu naučiti puno toga. To je nešto što je, svakom tko iole poznaje materiju, vidljivo na prvu.

Međutim, ako zagrebemo malo dublje ispod površine tj. ako uđemo u samu srž priče i psihologiju glavnih likova koji je čine, shvatit ćemo da se o PR-u može mnogo naučiti i od samih žena koje su u njenom fokusu: Samanthe, Mirande, Charlotte i, naravno, Carrie Bradshaw.

Učinite sve da vaše vještine zablistaju i vjerujte u sebe

Zanimljiva stvar u kontekstu zadane teme jeste ta da je jedan od najupečatljivijih likova serije, Samantha Jones, po zanimanju upravo PR, ali je njena profesija u seriji prikazana tipično holivudski i nema baš puno veze sa stvarnošću i time kako zapravo izgleda život osobe koja se bavi odnosima sa javnošću, čak i u tako visokom društvu kojem ona pripada. Međutim, Samantha odlično radi svoj posao. Ona vrlo dobro zna kako show-biz funkcionira, ali se iz njenog primjera i vrlo brzo shvaća koliko je poznavanje pravih ljudi presudno za dobar PR.

Od Samanthe možemo naučiti da vas duga lista kontakata u vašem mobilnom telefonu ili adresaru može izvući iz bilo kakvih problema, tako da je umrežavanje ključni faktor u svijetu PR-a. Samantha zna da je odličan profesionalac za odnose s javnošću i ne plaši se pokazati svoj talent, ni jednog trenutka ne sumnjajući u sebe i svoje kvalitete. A to je od vitalnog značenja za osobu koja se bavi ovim poslom, bilo da radi samostalno ili u agenciji, gdje klijenti moraju znati da su u dobrim rukama, sa konzultantima koji imaju dovoljno iskustva, stručnosti i znanja, ali i vjere u sebe i svoj rad.

Borite se za sebe i svoja uvjerenja

Charlotte, najpristojnija i na prvi pogled najsramežljivija, ipak je jedan od likova sa većom odlučnošću u seriji. Usprkos svom snobizmu i romantizmu, ona demonstrira vrijedan i odlučan stav prema temama koje su joj zaista važne i, uz to, nepokolebljivog optimistu. Nepobjediva je u borbi za ljubav, ali i kao netko tko pokušava naći rješenje za svaku situaciju i sebe uključi u sve što joj je bitno.

Ono što PR praktičari mogu naučiti od Charlotte jeste da bez obzira na to koliko je teško održavati svakodnevni tempo ove industrije bez daha i sa koliko god teškoća da se susretnete na tom putu, samomotivacija i snaga volje su ključ za prelaska preko svake prepreke. I najvažnije od svega, ukoliko ste odlučni da uspijete u svom poslu i napravite ozbiljnu karijeru u PR-u, nikada ne prestajte sa usavršavanjem svojih vještina i savladavanjem novih.

Uvijek procijenite i prednosti i nedostatke prije nego se upustite u nešto novo

Miranda, prepoznata kao pametnjaković u ovoj četvorci, dokaz je koliko je analitičan um bitan za donošenje važnih odluka. Kako u životu nije dobro biti ni pretjerani optimist koliko ni pretjerani pesimist, već isključivo racionalan, onda se od žene koja u svakoj situaciji sastavlja listu „za“ i „protiv“, može mnogo toga naučiti.

Mirandin životni princip u PR-u je višestruko primjenjiv. Bez obzira na čemu radimo, uvijek bi trebali provjeriti, i još jednom provjeriti naše izvješće, plan komunikacije, priopćenje za tisak ili najobičniji e-mail prije nego što pritisnemo tipku „pošalji“. Neophodno je da nakon svake pojedinačne kampanje izmjerimo i provjerimo jesmo li ispunili navedene ciljeve, u čemu smo bili dobri, a gdje smo podbacili, kako bi sljedeći put bili još bolji i pogotovo da ne bismo ponovili grešku ukoliko je do nje prvi put došlo.

Konstantno istražujte

Ono što mnogi, pogotovu fanovi serije često previde jeste u kojoj mjeri je Carrie Bradshaw zapravo eklektična i, koliko god to na prvu zvučalo čudno, iz toga se može iščitati njen najbolji savjet za PR profesionalce – što više različitih tipova ljudi upoznate, veće iskustvo i znanje možete steći od njih i to je nesumnjivo jasna prednost za nekoga tko se želi baviti odnosima sa javnošću.

Carrie nas nedvosmisleno uči da, bez obzira na to imamo li malo ili nedovoljno iskustva u određenoj temi, nikada ne bi trebali strahovati od nje ukoliko smo je spremni dodatno istraživati i učiti o njoj. Što je najvažnije, strah od greške nikada nam ne bi trebala biti prepreka za nove stvari, poslove i dostignuća. Ako želite biti dobar PR i biti uspješni u svom poslu, morate uvijek biti spremni na izazove ali i na stjecanje novih znanja.

Izvor: BIZlife

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku
Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije