Financa
Digitalni poslovni portal

- OGLAS -

Emocionalna inteligencija-kako nam pomaže da gradimo jače veze

Uspješni ljudi imaju snažne mreže koje čine ljudi kojima vjeruju, u koje vjeruju i na čiju podršku mogu računati u dobrim i lošim vremenima. Zajednički nazivnik među pojedincima koji imaju sposobnost stvaranja značajnih veza je da imaju snažnu emocionalnu inteligenciju

Čovjek je društveno biće. Bez obzira na to je li riječ o poslu ili o osobnim odnosima, želimo biti u društvu ljudi s kojima se osjećamo cijenjenima i shvaćenima. Kad se tako osjećamo, s takvim ljudima želimo provoditi više vremena – s njima surađujemo, od njih kupujemo ili im na neki način pomažemo, piše za Fast Company Harvey Deutschendorf, stručnjak za emocionalnu inteligenciju, autor knjiga i motivacijski govornik.

Uspješni ljudi imaju snažne mreže koje čine ljudi kojima vjeruju, u koje vjeruju i na čiju podršku mogu računati u dobrim i lošim vremenima. Zajednički nazivnik među pojedincima koji imaju sposobnost stvaranja značajnih veza je da imaju snažnu emocionalnu inteligenciju. Dobra vijest je da je to sposobnost koju svi možemo razviti.

U nastavku možete saznati više načina na koje nam emocionalna inteligencija pomaže u stvaranju jakih veza.

Samosvijest i emocionalni vokabular

Emocionalno inteligentni ljudi svjesni su vlastitih emocija i vrlo ih dobro kontroliraju. Oni razumiju da je postizanje emocionalne svijesti putovanje koje traje cijeli život i donijeli su svjesnu odluku da će nastaviti raditi na povećanju svoje svijesti. Jedan od načina na koji to čine je razvoj emocionalnog vokabulara, odnosno sposobnosti da govore o tome kroz što prolaze.

Brené Brown je sveučilišna profesorica i lektorica koja se bavi znanstvenim istraživanjima, a posljednjih dvadesetak godina posvetila je istraživanju hrabrosti, ranjivosti, srama i empatije. U svojoj knjizi “Atlas of the Heart” ona govori o tome koliko je u vezi važan jezik kojim se služimo.

Jezik je naš portal za stvaranje značenja, povezivanje, iscjeljenje, učenje i samosvijest”, piše Brown. “Ako nemamo riječi kojima bismo iskazali ono što proživljavamo, naša sposobnost da shvatimo što se događa i podijelimo to s drugima ozbiljno je ograničena.”

Aktivno slušanje

Ljudi s visokom emocionalnom inteligencijom dobri su aktivni slušatelji, vješti u izvlačenju tuđih misli i osjećaja. Većinu vremena ljudi koji sudjeluju u razgovoru razmišljaju o odgovoru, umjesto da slušaju i pokušavaju razumjeti drugu osobu.

Emocionalna inteligencija pomaže nam da dublje proniknemo u osjećaje i perspektive druge osobe a da pri tom ne donosimo prebrze zaključke, već stječemo dublje razumijevanje njihovih motiva i poriva. Ljudi s visokom emocionalnom inteligencijom uspostavit će veze s drugima čak i ako se ne slažu s njihovim stajalištem. To će dovesti do dubljeg dijaloga i poštovanja.

Psihijatar Robert Waldinger, koji vodi najdužu ikad provedenu studiju o životu odraslih, kaže da su najsretniji i najuspješniji ljudi koje su susreli prilikom istraživanja bili oni koji su bili “aktivno znatiželjni” o drugima. “Čak i kada mislimo da o nekome znamo sve što se može znati, uvijek postoji prostor da se zapitamo: ‘Što mi ta osoba sada pokazuje, a da prije nisam primijetio?’ Kako bih joj mogao dati do znanja da to cijenim?’”, tumači Waldinger.

Interes za druge

Jeste li ikada poznavali nekoga tko govori samo o sebi? Vjerojatno ste zaključili kako s takvom osobom želite provoditi što manje vremena. Emocionalno inteligentni ljudi čine upravo suprotno. Stavljaju fokus na sugovornike pokazujući interes za njihove živote i trude se zapamtiti stvari o njima kako bi to spomenuli u budućim razgovorima. Oni se trude kako bi nam pokazali da smo im važni.

To jednako vrijedi u kontekstu rada. Carolyn Stern, predsjednica i izvršna direktorica tvrtke EI Experience, u svojoj novoj knjizi “The Emotionally Strong Leader” savjetuje lidera kako da pokažu interes za svoje zaposlenike. Jedan od njezinih jednostavnih savjeta je da menadžeri redoviti razgovaraju sa svojim zaposlenicima. “Odvedite ih na sigurno mjesto gdje će moći izraziti svoje strahove i uzroke stresa”, kaže ona. “Iznenadili biste se kako tako jednostavna radnja može imati tako dubok učinak na nečiji dan.”

Pristupačnost, sigurnost i pozitivnost

Emocionalno inteligentni ljudi svjesni su poruke koju svojim ponašanjem i govorom tijela šalju drugima. Njihov osmijeh i govor tijela ukazuju na nekoga tko je otvoren, gostoljubiv i pozitivan. U društvenim situacijama ne shvaćaju sebe preozbiljno, koriste samozatajni humor kako bi oživjeli i potaknuli razgovor. To ih čini pristupačnima, a druge opušta.

Ranjivost

Stern podsjeća da lideri mogu istovremeno biti i emotivni i jaki – te dvije karakteristike se međusobno ne isključuju. Ona ih potiče da prigrle svoje emocije i da u poslu pokažu svoje ljudsko lice.

Prošlo je vrijeme nepogrešivih vođa koje ne trpe kritike, distanciranih, emocionalno hladnih stoika čija nesposobnost da ga prihvati kao bilo što drugo osim strogog kontrolora stvara napete i izvještačene interakcije”, ističe Carolyn Stern.

Brené Brown, čija je misija pomoći drugima da postanu ranjiviji, razmišlja slično. “Ranjivost nije slabost; to je najveće mjerilo naše hrabrosti”, piše ona. Većina nas je doživjela da bude posramljena i povrijeđena na neki način kada je nešto što smo podijelili iskorišteno protiv nas. Time što smo ranjivi, pokazujemo da smo otvoreni prema tuđoj ranjivosti i dajemo im dopuštenje da se i sami otvore. Kada se ljudi mogu otvoriti i pokazati svoju ranjivost, to uvelike produbljuje vezu i povezanost među njima.

Odbijaju nas menadžeri koji ne razumiju zašto trebaju dijeliti više svojih emocija sa svojim zaposlenicima”, kaže trener za emocionalnu inteligenciju David Cory.Ono što bi trebali razumjeti je da kada podijelimo više od osnovnih podataka o sebi, bolje se upoznajemo i stvaramo okruženje za rast povjerenja i psihološku sigurnost.”

Izvor:tockanai.hr

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku
Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije