Financa
Digitalni poslovni portal

- OGLAS -

Pandemija potpuno promjenila navike kupaca

Uz digitalnu tranziciju, put razvoja maloprodaje uvelike diktira i nužnost zelene transformacije. Trgovina na malo doživjela je više promjena u posljednjih par godina nego u prethodnih 50. Najveći utjecaj na te promjene u maloprodajnom sektoru u cijelom svijetu imala je, dakako, pandemija bolesti COVID-19 koja je izazvala prekid u lancima opskrbe te natjerala trgovce da ubrzaju planove za neminovnu digitalnu i zelenu tranziciju.

Klikom do robe

Upravo su digitalni kanali, odnosno e-trgovina, bili spas za potrošače zatvorene u domove, ali i za trgovce čija je fizička prodaja u trgovinama gotovo potpuno bila zaustavljena. Ulaganja u digitalno i višekanalno područje, prvobitno planirana tijekom nekoliko godina, provedena su u samo nekoliko mjeseci. Cilj trgovaca je bio prilagoditi se promjenama u potrošnji, promjenama kanala i sve brže rastućim očekivanjima kupaca u pogledu brzine i pogodnosti.

Rezultat toga pokazuju statistička izvješća prema kojima danas 55 posto građana u dobi od 16 do 74 godine kupuje online kanalima, a trgovina internetom ili poštom, prema podacima jedna je od rijetkih trgovačkih kanala koji bilježi rast u posljednje dvije godine i to na razini od 12,6 posto. Digitalna transformacija, rapidno ubrzana pandemijskim uvjetima, nastavlja se i dalje zbog čega se maloprodajni sektor i dalje nalazi pred velikim izazovima.

Novi trendovi u trgovini
Novi trendovi u trgovini

Prilagodba kupcima

Uz nove navike kupaca, tu su i stalni noviteti na tržištu tehnologija, a time i kanala za pristup kupcima. Utrka za skraćivanjem ciklusa – od klika do kupca – vjerojatno će imati najveći utjecaj na oblik budućih višekanalnih opskrbnih lanaca. Pandemija je unatoč svim teškoćama donijela i određeni napredak, prvenstveno u online trgovini i prilagodbi malih i srednjih poduzetnika na nove kanale prodaje.

Osim digitalne “revolucije” koja je već značajno promijenila i svakodnevno iz temelja mijenja sva područja poslovanja, pred trgovcima su u vremenu koje dolazi i brojni drugi izazovi. Trgovci u maloprodaje morat će u obzir uzeti i različite zahtjeve potrošača s niskim i visokim prihodima te će morati ojačati svoju različitu ponudu prilagođenu ovim različitim potrebama, na primjer, kroz rebalans cjenovnih razina, izgradnju privatnih robnih marki, prilagođavanje asortimana i cijena specifičnim za trgovinu i personaliziranje promocija.

Sve se češće ugrađuje nova rashladna oprema, postavljaju se punionice na parkiralištima svojih prodavaonica i u globalu koriste više obnovljive energije, što kontinuirano poboljšava ekološki učinak i pokreće svojevrsni ekološki dizajn svojih proizvoda. Trgovine imaju strateški značaj u izazovnim vremenima u kojem živimo, uz napomenu da oni koji ne prate trendove neće biti konkurentni.

izvor: Novi List

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku
Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije