Financa
Digitalni poslovni portal

- OGLAS -

5 lekcija o određivanju cijena koje možemo naučiti od Amazona

Dinamička strategija određivanja cijena Amazonu se isplati u uvjetima inflacije. Evo što svako poduzeće može naučiti iz toga.

Amazon koristi dinamičku strategiju u određivanju cijena koja automatizira određivanje cijena kako bi povećao obujam prodaje i profitne marže. Tako je, realno, godinama napuhivao cijene koristeći algoritam. Sada, međutim, Amazonov algoritam dinamičkog određivanja cijena iznenađujuće štiti svoje cijene od inflacije.

Dok se gospodarstvo usporava i znakovi upućuju na recesiju, Amazonov algoritam sada zapravo obara mnoge cijene. Sve se svodi na pet vrlo jednostavnih lekcija o cijenama koje gotovo svaka tvrtka može iskoristiti da postane otporna na inflaciju.

1. Optimizirajte cijene tijekom vremena

Amazon uvijek testira kako bi vidio koliko su kupci spremni potrošiti na artikl prije nego što se konačno dogovore oko cijene. Zapravo, smatra  se da analizira cijene proizvoda svakih 10 minuta, navodi Business Insider. Iako bi se vrlo malo tvrtki željelo baviti optimizacijom cijena svakih nekoliko minuta, mnoge tvrtke uopće ne uspijevaju analizirati cijene. To jest, osim ako ne postoji problem, kao što je pad prodaje.

Umjesto da čeka da riješi problem, Amazon izbjegava probleme idući korak unaprijed. Cijene zahtijevaju optimizaciju, a optimizacija, naravno, zahtijeva vrijeme, koje je razumljivo teško pronaći. Međutim, ono što je teže pronaći je prava cijena nakon što stvari krenu po zlu.

2. Postavite raspon cijena

Kako bi izbjegli dramatične promjene cijena, prodavači na Amazonu mogu postaviti minimalnu i maksimalnu cijenu za svaki popis proizvoda — bez znanja potrošača. Postavljanjem raspona cijena, prodavači mogu osigurati da ne ostvare prodaju nauštrb svoje profitne marže.

Za tvrtke je od vitalne važnosti da dobro razumiju svoj ciljni raspon cijena pri određivanju cijena. S lako dostupnim minimumom i maksimumom, tvrtke mogu brzo optimizirati cijene, bolje nagraditi lojalne kupce, privući nove kupce i održati zdravu profitnu maržu.

3. Nagradite dobre kupce prilikom određivanja cijena

Nije široko poznato, ali Amazon ponekad može nagraditi vjerne kupce dajući im niže cijene. To se postiže praćenjem obrazaca kupnje kupaca i davanjem najboljih popusta onima koji često kupuju na web mjestu i često kupuju u velikim količinama.

Budući da njegov algoritam prati što je kupac kupio u mjesec dana i koliko je potrošio, Amazon može bolje procijeniti koliko će često kupovati isti proizvod i koliko će ponovno biti spreman potrošiti na njega. Uz povećanje cijena zbog inflacije, to zapravo može rezultirati time da potrošači zadrže cijene prije inflacije.

4. Pozicionirajte niže cijene kao promotivne rasprodaje

Kada cijene značajno padnu – recimo oko 20 posto ili više – Amazon često pozicionira nižu cijenu kao promotivnu prodaju. U stvarnosti, to jednostavno može biti rezultat dinamičnog određivanja cijena koje favorizira kupca zbog njegovog povijesnog ponašanja pri kupnji ili povećane konkurencije. Ovo je pametna strategija određivanja cijena iz dva razloga.

Prvo, vremenski osjetljiva priroda promotivne cijene povećava prodaju. Drugo, budući da niža cijena izgleda kao promocija, potrošači ne povezuju vrijednost proizvoda s novom, nižom cijenom. Drugim riječima, niža cijena, kada se pozicionira kao promocija, ne tjera potrošače da misle da proizvod uvijek treba imati nižu cijenu. Zauzvrat, to poduzećima daje mogućnost da kasnije povećaju cijenu, a da potrošači ne trepnu okom.

5. Razvijajte se kako biste ostali konkurentni na tržištu

Amazon koristi dinamičko određivanje cijena, što omogućuje zdravu konkurenciju s izravnim konkurentima. Iako je općenito pretpostavka da dinamičko određivanje cijena dovodi do viših cijena i profitnih marži, često također potiče konkurenciju i smanjenje cijena.

Dobit na Amazonu uglavnom proizlazi iz velike količine prodaje proizvoda s niskom maržom. Na kraju krajeva, to je Amazon, i tu  govorimo o hrani za pse ili laku za nokte, a ne skupocjenom Rolexu.

Izdržati inflaciju i recesiju neće biti lako. Međutim, poduzeća koja se strateški bore protiv toga razumijevanjem svojih kupaca, njihovog praga i konkurencije bolje se pozicioniraju-

Izvor: Inc.com

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku
Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije