Financa
Digitalni poslovni portal
Financa Header Banner – 970×250 br 6

7 osobina emocionalno inteligentnog vođe

Nekada je tehnička vještina bila glavna kvaliteta koja se tražila kod lidera. I dok je tehnička vještina važna, sada se smatra početnom vještinom koja je neophodna da biste došli do cilja. Osim toga, mnogi su poslovi sada toliko složeni da se moramo oslanjati na tim kompetentnih ljudi. Ali ako vođe nemaju sposobnost komuniciranja, suradnje s drugima ili sposobnost uspostaviti kulturu koja podržava uvažavanje i razvoj zaposlenika, njihove tehničke vještine same po sebi neće ih daleko dovesti.

Zato je emocionalna inteligencija ključna za vodstvo. Lideri daju ton svojoj organizaciji. Ako im nedostaje emocionalna inteligencija, to će negativno utjecati na angažman zaposlenika, zadovoljstvo, odlaske i naposljetku na krajnji financijski rezultat njihove organizacije.

Dobra vijest je da emocionalna inteligencija nije statična. Može se razvijati i lideri mogu razvijati svoju, povećavajući svoj potencijal vodstva.

Evo 7 stvari koje krase emocionalno inteligentnog lidera:

Oni su iskreni

Emocionalno inteligentni vođe su iskreni, pošteni i stvarni.

Emocionalno inteligentni lideri najveći su pokretači svoje organizacije. Pokazuju kontinuiranu vjeru u svoj rad, u rad svojih suradnika i u uspjeh svoje organizacije.

Iskrena podrška lidera može pomoći organizaciji u teškim vremenima. A ako ta iskrena podrška izostane, drugima je teško zadržati vjeru u ono što rade.

Spremni su iskoračiti iz svojih zona udobnosti

Rast i razvoj zahtijevaju da nastavimo pomicati granice onoga što nam je ugodno raditi. Emocionalno jaki lideri to prepoznaju i nastavljaju se forsirati i ohrabrivati ​​one oko sebe da idu dalje od onoga što već znaju i s čime su upoznati.

Emocionalno inteligentni lideri prepoznaju da su promjene stalne i da njihov uspjeh, uspjeh njihovih ljudi i uspjeh organizacije zahtijeva konstantne prilagodbe i stalan napredak.

Sposobni su kontrolirati svoje emocije

Tijekom poteškoća i kriza, zaposlenici od lidera traže upravljanje. Žele znati koliko ozbiljna situacija može biti i kako bi trebali reagirati. Svjesni toga, ključno je da su vođe u stanju pokazati vanjsku smirenost i zadržati pribranost, upravljajući vlastitim emocijama.

Čak i ako nemaju trenutna rješenja, suočeni s poteškoćama emocionalno inteligentni vođe sposobni su zadržati smirenost. To može pomoći njihovom timu da usmjeri svoju energiju na iznalaženje rješenja, umjesto da bespotrebno rasipa vrijeme i trud na strah i brigu.

Oni su autentični u svakom trenutku

Emocionalno inteligentan vođa uvijek je jasan u svojim namjerama. To znači da zaposlenici ne moraju brinuti o dešifriranju poruka i lider je taj koji ih informira o ciljevima i motivima organizacije.

Autentični emocionalno inteligentni vođe dijele onoliko koliko mogu sa svojim ljudima u svakom trenutku i očekuju isto od drugih u svom krugu. Ne osjećaju potrebu skrivati ​​stvari od drugih i prikrivati ​​svoje pogreške na svom radnom mjestu. Ponašaju se prema svima jednako, bez obzira na njihovu poziciju ili položaj u životu.

Prema svojim se ljudima odnose ljudski

Emocionalno inteligentni vođe svjesni su svojih emocija i ne boje se izraziti ih kada je to prikladno. Svjesni su kako emocije utječu na sve što radimo i vješti su u čitanju emocija drugih kako pojedinačno tako i onih u grupama.

Oni ne dopuštaju neuspjehima da im presjeku put do cilja

Rijetko kada nešto ide točno kako je planirano. Neuspjesi i koraci natrag neizbježni su dijelovi puta prema bilo čemu što vrijedi učiniti a što će se na kraju pretvori u uspjeh. Emocionalno inteligentni vođe očekuju da će biti prepreka i emocionalno se pripremaju za njih. Iz njih nauče  lekciju i neuspjehe ne shvaćaju osobno.

Za emocionalno inteligentne vođe razočaranja su dio njihova puta učenja i razvoja. Shvaćaju da će im ti trenuci u konačnici pomoći da postignu svoje ciljeve.

Prema S.M.A.R.T. Pristupu emocionalnoj inteligenciji dr. Hanka Clemonsa, „Emocionalno inteligentni vođe su otporni. Otporni ljudi razvijaju mentalnu sposobnost koja im omogućuje da se s lakoćom prilagode tijekom nevolja.”

Ne pokleknu pred negativnosti

Svatko ima vrijeme kada je potišten, želi se žaliti i bori se da ostane pozitivan. Emocionalno inteligentni vođe nisu imuni na te osjećaje. Međutim, nikada im ne dopuštaju da se stalno nastane u njihovim umovima.

Iako su emocionalno inteligentni vođe otvoreni za tuđe osjećaje i podržavaju ih, distanciraju se od ljudi koji se kronično žale ili su stalno negativni. Ljudi kojima se okružuju imaju pozitivan stav i vide svijetlu stranu života.

Emocionalno inteligentni vođe vjeruju da život treba iskusiti i u njemu uživati ​​punim plućima i privlače ih ljudi koji žive prema istom uvjerenju.

Izvor: FastCompany

Pretplatite se na naše obavijesti
Prijavite se ovdje kako biste primali najnovije vijesti, ažuriranja izravno na Vaš email.
Možete se odjaviti u bilo kojem trenutku
Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije