Mnogo se toga promijenilo u digitalnom svijetu otkako je američki poduzetnik Andrew Weinreich 1997. godine osnovao SixDegrees, prvu online društvenu mrežu. Inspiriran teorijom prema kojoj smo svi povezani s drugima kroz lanac od najviše šest ljudi, SixDegrees je omogućio korisnicima da kreiraju profile i povezuju se unutar svojih mreža. Iako je internet u to vrijeme bio ograničen, rane društvene mreže poput SixDegrees koristile su se primarno za komunikaciju među prijateljima i obitelji, dok su kompanije bile rezervirane za kasniji period.
Povijest društvenih mreža nastavlja se razvijati, a kompanije su tek sredinom 2000-ih godina počele shvaćati potencijal ovih platformi kao marketinškog alata. MySpace i Facebook postali su dominantne platforme koje su omogućile povezivanje s potencijalnim kupcima, piše Biznis.ba.
Iako je povezivanje s prijateljima i obitelji i dalje glavni razlog zašto ljudi koriste društvene mreže, najnovije istraživanje britanskog regulatora Ofcom pokazuje da je praćenje kompanija i brendova postalo uobičajeno, posebno među osobama u dobi od 25 do 44 godine. S obzirom na ovaj trend, postavlja se pitanje: mogu li društvene mreže biti učinkovit alat za financijske savjetnike u privlačenju novih klijenata?
Njegovanje budućih veza
Prema Ofcomovom izvještaju, čak 89 posto ljudi koristi društvene mreže, a uloga društvenih medija u financijskom planiranju postaje sve značajnija. Istraživanje Standard Life otkrilo je da trećina generacije Z koristi društvene mreže kao alat za planiranje penzioniranja. Slično, mlađe generacije sve više koriste društvene mreže za donošenje odluka o osobnim financijama. Ako savjetnici nisu prisutni na ovim platformama, mogu propustiti prilike za izgradnju ključnih veza s budućim klijentima.
Društveni mediji mogu biti moćan alat za financijske savjetnike da pokažu svoju stručnost i povežu se s klijentima.
S obzirom na to da 44 posto generacije Z već koristi društvene mreže za financijske uvide, a 29 posto njih istražuje hipotekarno tržište putem društvenih mreža, ove platforme postaju važan kanal za donošenje svih vrsta financijskih odluka, kaže Jonathan Stinton, šef posredničkih odnosa u Coventry for Intermediaries.
Stinton napominje da neki financijski savjetnici već uspješno koriste društvene mreže za povezivanje s mlađim klijentima, ali će biti potrebno vrijeme da se ti angažmani pretvore u nove upite.
Društveni mediji su dugoročno ulaganje u vaš osobni brend.
Nije riječ o trenutnim rezultatima, već o ostajanju pred očima klijenata, tako da, kada budu spremni poduzeti sljedeći korak, znaju točno kome se obratiti, objašnjava Stinton.
Zašto društvene mreže zahtijevaju strpljenje? Potencijalnim klijentima može trebati vrijeme da razviju povjerenje prema savjetniku kojeg prate na društvenim mrežama. Kako bi izgradili to povjerenje, savjetnici moraju redovito objavljivati relevantan sadržaj i dijeliti informacije koje su vrijedne za njihov ciljanu publiku.
Ključ uspjeha je dosljednost i svrsishodnost.
Dijeljenje ažuriranja o tržišnim trendovima, ispravljanje mitova o hipotekama ili davanje praktičnih savjeta može vas pozicionirati kao glas povjerenja. Vizualni sadržaj, poput video zapisa ili uspješnih priča klijenata, dodatno doprinosi percepciji savjetnika kao pristupačnog stručnjaka.
Iako društvene mreže mogu biti snažan alat za financijske savjetnike, stručnjaci savjetuju da se izbjegava korištenje žargona i davanje direktnih savjeta. Glavni cilj treba biti gradnja povjerenja, a ne traženje lajkova.