Četvrtak, 18 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Vrijednosti tvrtke – što su i zašto postoje

Gotovo svaka tvrtka ima skup vrijednosti. Vidite ih u predvorju, na zidovima sobe za odmor, pa čak i na poleđini posjetnica. Također ćete ih vidjeti na popisu na PowerPoint slajdu izvršnog direktora kada razgovara sa svojim timom.

Ali ovo postavlja veliko pitanje: zašto uopće imate vrijednosti?

Neugodna je istina da, iako svi stvaraju skup vrijednosti, većina ljudi ne razumije zašto su im potrebne. One su sastavni dio operativnog sustava vaše tvrtke. Vrijednosti su ključni za način na koji vodite svoje poslovanje. A ako nemate uspostavljen skup vrijednosti, u određenim okolnostima možete dovesti svoju tvrtku u opasnost.

Kada standard nije primjenjiv

Tvrtke se ponekad oslanjaju na “standardne operativne postupke” (SOP) kako bi lakše odredile što bi zaposlenici trebali učiniti u različitim situacijama. Možete to zamisliti kao ljudski softver. Standardni operativni postupci su od velike pomoći kada je situacija predvidljiva ili dobro definirana.

Sjajan primjer je McDonald’s. Zaposlenici imaju pravila prema kojima mogu potražiti sve, od istovara kamiona do čišćenja kupaonice i pripreme prženih krumpirića. SOP definira sve što se može dogoditi u restoranu. To uključuje ono što upravitelj treba učiniti kada se krovna klima jedinica pokvari.

Ali većina tvrtki nema tu razinu kontroliranog okruženja. Postoje stvari koje ne možete definirati u proceduri ili gdje situacija nalaže da se SOP više ne primjenjuje.

U nekim slučajevima, vođa bi mogao biti tu da ih vodi kroz situaciju. Ali što ako šef nije tu? Kako ljudi znaju što učiniti bez voditelja ili SOP/ procedure?

Prazan prostor između procedura mjesto je gdje vrijednosti stupaju na scenu. One postaju operativni sustav koji ljudima govori što da rade kada nema drugih dostupnih jasnih smjernica. Vrijednosti su pravila kada pravila i procedura nema.

Djelovanje prema vrijednostima

Kupac je uvijek u pravu. Brzina je važna. Budite najjeftiniji pružatelj usluga. Prihvatite zlatno pravilo tako da se prema svima ponašate onako kako želite da se prema vama ponašaju. Sve bi to mogli biti primjeri vrijednosti unutar poduzeća. Sada razmislite o tome kako bi bilo što od toga moglo utjecati na djelovanje zaposlenika u pokušaju rješavanja problema.

Klasičan primjer je trgovac na malo Nordstrom. Jedna od njihovih vrijednosti je: “Bolje služiti kupcima, biti relevantan u njihovim životima i stvarati odnose koji traju cijeli život.”

Nordstromova vrijednost nije transakcijska; žele izgraditi kupce za cijeli život. A kako bi to postigli, žele osnažiti svoje zaposlenike da donose odluke i poduzimaju radnje na načine koji stvaraju te dugotrajne odnose. Zaposlenike se u biti potiče da učine sve kako bi zadržali kupca – čak i ako to znači učiniti nešto ludo. Sigurno ne postoji pravilnik za to.

Nekoliko primjera kako se ta vrijednost pokazala uključuje zaposlenike Nordstroma koji su pristali prihvatiti povrat proizvoda za proizvod koji nisu prodali u trgovini. Ili, još luđe, kad je zaposlenik otrčao u drugu trgovinu kako bi kupcu kupio par cipela koje su im trebale za vjenčanje jer Nordstrom nije imao ono što je kupac tražio.

Nijedan pravilnik ne govori tom zaposleniku da ode i učini to za kupca. Ali vrijednosti tvrtke bile su te koje su osnažile zaposlenika da tako djeluje u ime svojih kupaca. Budući da su živjeli i radili na vrijednostima, njihove su akcije postale legendarne unutar tvrtke.

Izlazak izvan okvira pravilnika

Značaj vrijednosti tvrtke jest to što vašim zaposlenicima daje smjernice za donošenje odluka i djelovanje kada se pravilnik i SOP ne primjenjuju. Zato su oni dio vašeg organizacijskog operativnog sustava.

Dakle, kada razmišljate o svom skupu vrijednosti, uzmite u obzir to. Što bi se dogodilo kada bi se svi vaši zaposlenici cijelo vrijeme ponašali u skladu s vašim vrijednostima?

Ako je vaš odgovor “bilo bi super”, vjerojatno imate točne vrijednosti na zidu. Ako imate drugačiji odgovor, možda je potrebno malo doraditi vaše vrijednosti.

Izvor: Inc

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno