Appleov automobil jedna je od najgore čuvanih tajni današnje tehnologije. Tvrtka navodno već godinama radi na vlastitom električnom vozilu (EV), poznatom kao Project Titan. Naravno, čak i najoptimističnija izvješća sugeriraju da bi moglo proći još tri godine prije nego što Apple lansira ovaj proizvod. To pretpostavlja da najveća svjetska tvrtka odluči da se to uopće isplati.
“Interno istražujemo toliko stvari“, rekao je Kari Swisher prošle godine glavni izvršni direktor Applea Tim Cook. “Mnogi od njih nikad ne ugledaju svjetlo dana.”
Jedna stvar zbog koje bi Cook mogao ipak odlučiti da proizvede Appleov automobil je nedavna anketa Strategic Visiona koja sugerira da bi više ljudi razmotrilo kupnju Appleovog automobila, nego od bilo koji drugi proizvođača automobila, osim Honde i Toyote.
I ne samo to, već 24 posto potrošača kaže da “vole” kvalitetu Apple Cara, što je pomalo smiješno za nešto što ga nitko nikada nije vidio, i možda ga nikada neće moći kupiti. Zapravo, taj jedan broj – 24 posto – najveći je razlog zašto bi Apple mogao uništiti tržište električnih vozila ako odluči isporučiti automobil – osobito Teslu.
To je zato što se taj broj ne temelji na racionalnoj analizi značajki ili vrijednosti Apple Cara. U potpunosti se temelji na percepciji Applea kao tvrtke i njegove sposobnosti da isporuči kvalitetan proizvod.
“Gledajte, shvaćam da je riskantno kladiti se na nešto što ne možete kupiti i što se možda nikada neće ni prodati potrošačima. Također razumijem da postoji mnogo ljudi koji stvarno vole svoje Tesle i da će biti jako ljuti na mene.
Ja ću prvi priznati da Tesla pravi jako lijepe automobile. Znam to jer vozim Model S i divan je. Moj je star nekoliko godina, što je super jer ima čak i volan.
U isto vrijeme, čini se da kvaliteta izrade nikada nije bila visoki prioritet u Tesli. Dugotrajna je šala da ljudi dobiju potpuno novu Teslu samo da bi otkrili razne vrste čudnih problema kao što su praznine na ploči, žutilo oko dodirnog zaslona, pa čak i neporavnata vrata za podizanje“, piše kolumnist INC-a Jason Aten.
Percepcija kvalitete
Naravno, Apple Car bi mogao biti loš. Mogao bi imati isto toliko problema kao i bilo koji drugi automobil. Stvar je u tome što ljudi pretpostavljaju da će biti dobar, što znači da će mu dati priliku. Zapravo, mnogo više ljudi kaže da će razmotriti Apple Car – vozilo koje ne postoji – nego Teslu, koja je prodala više od 3 milijuna vozila.
Razlog bi trebao biti očit: Apple je tvrtka koja proizvodi vrhunske elektroničke uređaje koje ljudi vole. Zbog toga ljudi vjeruju da će biti dobar ako napravi automobil – proizvod eksponencijalno kompliciraniji od iPhonea. To povjerenje je možda potpuno pogrešno, ali je stvarno. Ljudi povezuju Apple s vrhunskim proizvodima visoke kvalitete.
Nijedan drugi proizvođač električnih vozila nije započeo s tolikom prednošću. Čak ni Ford, koji proizvodi najpopularnije vozilo u Americi, F-150, nema takvu naklonost marki. Mnogo je ljudi koji voze njegov vodeći kamionet, a koji nikad neće kupiti električnu verziju.
Puno je otvorenih pitanja o Apple Caru, uključujući ono najočitije, a to je je li uopće stvaran. Jedno pitanje na koje se čini lako odgovoriti jest hoće li ga itko kupiti. Na temelju ove ankete, odgovor je apsolutno da. To je moćno mjesto za početak.