Nedjelja, 22 prosinca, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

10 načina da poboljšate svoju karijeru

Posao se može promijeniti za sekund, a praksa upravljanja stalno se razvija. Ipak, postoje bitne vještine vodstva, komunikacije, strategije i rješavanja problema koje traju. Donosimo 10 bezvremenskih savjeta kako biste svojoj karijeri dali veliki poticaj.

1. Izgradite karijeru koja ima svrhu.

Posao može biti samo plaća, ali bit ćete sretniji i produktivniji u svojoj ulozi ako je više od toga. Profesor škole Kellogg Nicholas Pearce objasnio je jednom prilikom zašto bi pojedinci trebali namjenski graditi svoje karijere:

[N]ova ideja autentičnog životnog djela nije samo dopuštanje našim najboljim i najvišim vrijednostima da vode naš posao i to kako se ponašamo na poslu, već dopuštanje tim vrijednostima da vode ono što radimo. Radi se o radu i utjecaju za koji se osjećamo najpozvanijima u bilo kojem trenutku našeg života. To je posao koji ne možemo ne obaviti. I tako, kada nam je dan dar da dopustimo da naša duša zasja kroz posao koji radimo, on je autentično naš.

2. Vodite teške razgovore na poslu. Možete to učiniti bez uzrujavanja ljudi.

Svaki će posao zahtijevati teške razgovore. Morate znati kako se nositi s njima — prvo zagovarati sebe i svoje ideje, a zatim postati dobar vođa tima koji može upravljati sukobima. Godine 2008., komunikacijska konzultantica Holly Weeks raspravljala je o uobičajenim zamkama pri dostavljanju loših vijesti:

Tendencija trzaja koljenom je pokušati minimizirati loše vijesti ili razveseliti slušatelje tako da loše vijesti učinite da zvuče dobro. … Sada, veliki problem s nejasnoćama u takvom trenutku je taj što učite svoje slušatelje da pogađaju. Šanse da će pogoditi u korist vašeg vlastitog stava nisu dobre. Ljudi su vrlo zainteresirani za sebe. I ovako počinju glasine. Tako dolazi do stalnih pogrešnih tumačenja.

3. Možete biti svoji bez pretjeranog dijeljenja informacija. Znajte kada se „samootkriti“ – a kada ne.

Istraživanja pokazuju da timovi vjeruju vođama koji pokazuju ranjivost i ponašaju se autentičnije. Ali prekomjerno dijeljenje može imati povratne rezultate. U epizodi iz 2013., profesorica Lisa Rosh iz škole Sy Syms objasnila je kako pretjerano nastojanje da budete srodni može potkopati vaš autoritet.

Kad bih imao jednu stvar reći direktoru, to je: Ne pretjerujte. Nemojte izmišljati priče. Ljudi su pametni, oni to shvate i može doći do nepopravljive štete. Nesavršeno otkrivanje koje odgovara emocijama situacije puno je bolje od neiskrenosti. Druga stvar koju bih rekao je da samootkrivanje mora odgovarati i unaprijediti zadatak koji je pred vama… Ne može biti samopromicanje ili ispunjavanje nečije potrebe za odobravanjem.

4. Želite postati bolji u donošenju odluka? Osvrnite se na one prošle.

Vaša karijera sastoji se od odluka koje donosite tijekom vremena. A tu su i korisni okviri za donošenje dobrih izbora u hodu. Ali premalo ljudi odvoji vrijeme i trud da preispitaju svoje mišljenje nakon događaja. Intervjuiran 2023. godine, Hasard Lee, pilot borbenog zrakoplovstva SAD-a obučen za donošenje odluka pod pritiskom, rekao je da nikada nije vidio bolji alat za poboljšanje donošenja odluka od debrifinga:

Provjerite kako možete biti bolji nakon svakog projekta. Na kraju svakog tjedna zapišite nekoliko stvari koje možete poboljšati. I tijekom godine ili dvije, iznenadit ćete se koliko ste poboljšanja napravili.

5. Sredina vaše karijere nije točka smanjenja prinosa. To je prilika.

U srednjim godinama prirodno je osjećati se kao da vam je otvoreno manje puteva. Ali bivši izvršni direktor Chip Conley to vidi kao priliku da preoblikuje svoju karijeru s iskustvom i mudrošću koju ste stekli. Godine 2024. ispričao je priču o vlastitom “sređivanju srednjih godina”:

To je značilo da sam se stvarno morao oprostiti od nekih identiteta, i nekih uloga, i od nekih načina na koji sam živio svoj život. … Ono što mi je to omogućilo u mojim 50-ima je da imam malo više praznog lista i kažem: U redu, dakle, sad kad sam bacio sve te stvari, kako želim živjeti svoj život? Što će mi dati smisao u mom životu?

6. Osvojite skeptike surađujući s njima.

Tijekom svoje karijere naići ćete na ljude s različitim iskustvima i egom. Kad kolega ima drugačije stajalište, možete doći u iskušenje argumentirati svoje stajalište. Umjesto toga, može se pokazati učinkovitijim zajedničko rješavanje problema. Godine 2022. Oscarom nagrađeni filmski redatelj Ron Howard rekao je da je usvojio svoj stil suradničkog vođenja rano u svojoj karijeri, kada je radio sa zvijezdom Bette Davis.

Mislila je da sam ja onaj mladić iz sitkoma i stvarno sam se morao namučiti da na neki način zaslužim njezino poštovanje. Što sam na kraju i učinio koristeći neku vrstu kreativne logike zasukavši rukave i rekavši: “Oh, ovo baš ne funkcionira. Kako bi to moglo funkcionirati? Što da radimo? što ti misliš?” I na kraju je bila vrlo pohvalna za mene.

7. Procijenite nove uloge za njihov potencijal učenja.

Putevi karijere su putovanje, a ne uspon. Stoga ne razmišljajte o potencijalnoj novoj ulozi kao o prečki na ljestvama. Razmišljajte o tome više kao o prilici za učenje. Intervjuiran 2017., izvršni direktor Microsofta Satya Nadella ispričao je kako su izbori karijere koji su proširili njegovu zonu udobnosti otvorili put do C-suitea:

Nije se radilo o tome: ovo će nekako biti sljedeći potez koji moram napraviti u nekom velikom planu da dođem do velikog ureda. To definitivno nije bio slučaj. Zapravo, jasno se sjećam tadašnjeg izvršnog direktora Microsofta Stevea Ballmera koji je rekao: “Hej, gledaj, ako odeš u Bing i ne napraviš dobar posao ili ne uspiješ, to bi mogao biti tvoj posljednji posao.” Ali ono što je barem potaknulo te izbore za mene bilo je više: Hej, što mogu naučiti? Gdje mogu utjecati? Gdje mogu jedinstveno doprinijeti?

8. Kada vaše uobičajene opcije ne rade, isplati se stvoriti nove.

Ponekad ste suočeni s izborom između dviju lošijih opcija. Godine 2017. profesorica škole Rotman Jennifer Riel predstavila je inovativnu strategiju zvanu integrativno razmišljanje:

Postoje neki problemi za koje je kompromis neprihvatljiv. Ako napravim kompromis, gubim. Ako napravim kompromis, to neće riješiti problem. I u toj situaciji se pitate: “Može li postojati bolji način? Mogu li zamisliti da radim nešto ili od odabira ili/ili ili pronalaženja jedva prihvatljivog kompromisa, i zapravo tražim bolji izbor – nešto novo što danas ne postoji?”

9. Kako biste ublažili burnout, naučite identificirati temeljne uzroke takvog stanja.

Mnogi se menadžeri bore nositi sa stresom i izgaranjem u svom timu. I to je često zato što to ne razumiju u potpunosti. Usred pandemije 2020., profesorica s Berkeleyja Christina Maslach objasnila je kako je izgaranje grupni, a ne individualni fenomen i ponudila nekoliko savjeta za menadžere:

Pokušajte ponovo pristupiti timu ili jedinici ili bilo čemu drugom, i provjeriti, kako stvari idu? Što bismo mogli početi činiti? Gdje su mali kamenčići u vašoj cipeli koji stvarno utječu na sve? I što bismo mogli početi razmišljati kao moguća rješenja ili inovacije koje bi mogle pomoći u tome? Tada ćete pobjeći od onoga što mislim da je jedan od glavnih problema sagorijevanja, a to je okriviti osobu i učiniti da se osoba osjeća neprikladnom.

10. Svi profiti nisu stvoreni jednaki.

Da biste bili izvrstan organizacijski vođa, ne možete zanemariti promjenjivi pogled društva na poslovanje. Jedan odraz toga je tekuća rasprava o kapitalizmu dioničara nasuprot kapitalizmu dioničara. U epizodi iz 2011., profesor Harvardske poslovne škole Michael Porter objasnio je ideju “zajedničke vrijednosti”.

Ekonomist Milton Friedman slavno je tvrdio da je društvena odgovornost poduzeća maksimiziranje profita, a ovaj jednostavan čin maksimiziranja profita bio je dobar sam po sebi. … Ali ako razmišljate o stvaranju ekonomske vrijednosti na uski način, ako stvarno ne razumijete šire, suptilnije i dugoročnije utjecaje na konačnu održivost uspjeha tvrtke, možete doći u situaciju u kojoj taj profit stvarno dolazi na račun društva.


Izvor:HBR ; prijevod i prilagodba: financa.ba
Prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno