Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

5 najčešćih poduzetničkih grešaka

Danas je normalna stvar da većina startupa i mladih kompanija propadne u prvih godinu dana. Zašto je to tako ako su u mnogo slučajeva poduzetnici osmislili sjajnu ideju, a poslovanje ipak propada?

U svakom slučaju, odgovor na pitanje zašto startupi i mlade kompanije propadnu na samom početku nije jednostavan. Ipak, izgleda da je glavni razlog taj što se osnivači uglavnom previše zaljube u svoju ideju.

Kada se “zaljubljivanje u ideju” raščlani na nekoliko sastavnih dijelova, dobivamo najčešće greške koje poduzetnici prave.

Prva godina je najteža – nemojte odustati

Sam početak poduzetničkog puta je izuzetno turbulentan. Osnivači ne znaju što ih čeka, a svjesni su da su se upustili u nešto neizvjesno. Hoće li propasti, profitirati, izdići se iznad situacije… Opcija je puno, ali bit je ne odustati.

Svi počeci su teški, pa tako i ovaj. Neka vam, za početak, cilj bude izgurati prvu godinu i ne odustati. Kasnije postaje lakše – već imate dosta dokumentiranih procesa i procedura a i svaki dan, mjesec i godina je iskustvo više, iskustvo koje vam pomaže da lakše riješite probleme. Na greškama se uči i stječe se iskustvo. Većina mladih tvrtki ne bi bila gdje jeste danas da nisu bili spremni raditi nove stvari i preuzimati rizike koji stoje iza toga.

Neka vam prvo pravilo bude da date svoj maksimum i da izgurate prvu godinu poslovanja. Pustite da stvari idu svojim tijekom, a probleme rješavajte u hodu – jedan po jedan.

Najteže je biti sam

O tome koliko je važno na ovom putu bitno da rame uz rame imate nekoga tko će s vama dijeliti uspone i padove, s kim ćete razmjenjivati iskustva i znanja, nije potrebno govoriti. Idealno je kada prilikom pokretanja posla imate partnera. To poduzetniku ne daje samo praktičnu podršku u izvršavanju svakodnevnih poslova, nego imate nekoga tko vam može ponuditi drugačiju perspektivu.

Tim je ključ uspjeha svakog uspješnog proizvoda ili tvrtke. Dobre timove čine ljudi koji su komplementarni u svojim vještinama. Ukoliko radite s ljudima koji imaju vještine koje vama nedostaju, veće su šanse za uspjeh. Tim ne trebao biti heterogen. Ako na neki problem svi u timu imaju isti pogled, promaći će im bit.

Ipak, poduzetnici su dosta usamljeni i često biju bitke koje drugi ne vide. Zato je važno imati nekoga tko je na istom putu kao i vi, makar da razmjenite iskustva i podijelite dostignuća i probleme.

Delegiranje

Ovo je lekcija koja mnogima teško pada. Kada je delegiranje u pitanje, poduzetnici se tu obično nađu u velikom problemu. To je zato što smatraju kako su oni ti koji su pokrenuli posao i sudjeluju 100 posto u realizaciji i ostvarenju svojih snova. Ali hoće li i drugi dati 100 posto?

Ovo je pitanje zbog kojih mnogi na početku “izgore”. U početku svi rade sve. I operativni posao i računovodstvo i distribuciju i ugovaranje posla… Fokusiranje na puno stvari odjednom ne donosi konkretne rezultate, a vodi do brzog burnouta.

To morate promijeniti. Postavite prioritete. Definirajte poslove gdje možete najviše privrijediti. Vremenom ćete jedan po jedan “manje bitan” posao prebaciti na druge ljude, kako biste imali vremena fokusirati se na prave stvari. Naučite delegirati. Nije jednostavno, ali ćete lakše spavati.

Delegiranje je lekcija koju svaki poduzetnik treba naučiti. Vrlo je vjerojatno da u početku osoba kojoj je delegiran zadatak neće ispuniti vaša očekivanja. Poklonite im svoje povjerenje i dozvolite da vas iznenade. Članak o tome zašto je važno delegirati zadatke možete pronaći ovdje.

Istraživanje tržišta

Na samom početku svoga puta, poduzetnici su uglavnom bez jasnoga smjera. Svi trče za novom šansom kao da žele ugrabiti sve odjednom. Ukoliko se u poslu njeguje takva praksa, može vrlo skupo koštati početnike… i, u najboljem slučaju, rezultirati neuspjehom.

Razumjevanije tržišta, uključujući i potrebu za vašom uslugom, analizu konkurencije i njihov prodor na tržište, kao i trenutne i buduće tržišne trendove apsolutno su ključni preduvjet za pokretanje posla. Poduzetnici moraju imati jasnu viziju o razvoju poslovanja, kao i sveobuhvatnu listu diferencijatora za vaš proizvod ili uslugu. Morate znati tko je vaša ciljana skupina, tko je vaša konkurencija i kako se pozicionira na tržištu.

U zadnje vrijeme sve više startup-a i proizvoda nastaje kao odgovor na potrebe kupaca, gdje se osnivači stvarno vode lean metodologijom. Sa druge strane imate i ljubitelje izjave Henrija Ford-a “Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi bržeg konja”. Recimo da je rješenje negdje u sredini – svaki od pristupa, ovisno o slučaju, može biti ispravan.

Okruživanje uspješnima i povezivanje s ljudima

Uspjeh kojim su poduzetnici okruženi dobar je kako bi vidjeli da nisu jedini koji biju neke bitke i nose teret određenih problema i izazova. Nekada možete prepoznati obrasce ponašanja i pojavljivanja određenih problema kod drugih tvrtki ili poduzetnika, te primijeniti rješenje u svojoj tvrtci.

Ipak, važnije je generalno uspostavljati konktakt nego birati da budu nužno uspješni ljudi. Nekada okruženost uspješnim ljudima može biti iluzija da smo mi nedovoljno uspješni. Prvo pravilo jeste da se ne uspoređujemo ni s kim, i da sami definiramo šta je za nas uspjeh. Pronađite mentora, ili se povežite s nekom osobom koja je par koraka ispred vas. Na taj način možete učiti, i dobivati iskrene savijete.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno