Postoje pravila koja zaista nije teško usvojiti. Pa ipak, postoje ljudi kojima to uporno polazi za rukom… Gotovo da nema zaposlenika koji barem jednom nije riskirao svoj posao i karijeru zbog – gluposti. Ljudi ponekad s pretjeranom lakoćom zaboravljaju da su na poslu. I da na tom poslu imaju svoje mjesto. Idealna prilika za autogol – bez previše truda.
1) Nedostatak pravog uvida
Problemi ponekad nastaju naprosto zato jer ljudi ne obraćaju pažnju na to ‘kako stvari stoje’ ili na vlastito ponašanje.
2) Zamjena akcije i rezultata
Osim što dolazite na posao, bio bi red da pokažete i neke rezultate. Neki misle da u prvom leži sav smisao.
3) ‘Markiranje’ i kašnjenje
Ako često izostajete s posla ili kasnite, nećete daleko stići.
4) Vi ne griješite
Svi mi griješimo što je u redu, ako iz toga ponešto naučimo. Ako ne znate priznati pogrešku, uz neznanje, pokazujete i talentiranost za ponavljanje iste.
5) Besciljno ‘surfanje’ u privatne svrhe
Online kupovina ili chatanje s prijateljica preko Facebook-a tijekom radnog vremena spadaju u ‘rasipanje resursa’. Poslodavac vam ovo neće oprostiti.
6) Nedolično ponašanje
Možete se promijeniti ili otići. Ili dobiti otkaz, ako ostajete, ali niste savladali običaje poslovne mikrosredine. Postoje kompanije u koje se naprosto ne uklapate – otiđite, prije nego što to našteti vašoj karijeri.
7) Izbjegavanje obaveza
Ništa ne uništava povjerenje brže od neispunjenja obaveze. Ako je to vaš običaj, nitko neće htjeti da radite za njega. Ili s njim.
8) Osjećaj za pravo
Ljudi koji misle da im poslodavac ili tvrtka nešto duguju samo zbog toga što ‘dišu’, brzo će biti ‘isisani’ iz tvrtke. Svatko je zamjenjiv.
9) Skučenost uma
Ako ne znate razmišljati izvan okvira ili vam se naprosto ne da, poslodavac će pronaći nekog kome se – da. Raditi ‘samo’ ono što je u opisu posla može svatko.
10) Tračanje u povjerenju
Morate pretpostaviti da će sve informacije, koje podijelite s nekim na poslu, biti proslijeđene. Čak i ako nasuprot vas sjedi bliski suradnik.
Preuzeto: moj-posao.net