Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Redizajn logotipa: 3 stvari koje treba razmotriti prije promjene

Logo predstavlja jednostavan, nezaboravan odraz vrijednosti vašeg branda. Dakle, kako se brand razvija, prirodno je da se vizualni prikaz branda razvija uporedo s njim.

U ranim danima branda imate vrlo ograničen pogled na to što vaš brand jeste i onoga što će postati. Kao rezultat toga, prvi pokušaji vizualnog identiteta imaju tendenciju da budu mali pogodak i mali promašaj.

S vremenom vaš brand stječe iskustvo. Vaša publika raste. Vaš tim raste. Stječete dublji uvid u ono što vaši klijenti trebaju. Vidite gdje se uklapate u konkurentskom krajoliku. Razumijete kako vaš brand može pružiti jedinstvenu vrijednost. Tu vrijednost prenosite kroz više kanala.

Drugim riječima, imate jači, potpunije ostvaren brand. I postavlja se pitanje je li vaš stari identitet u skladu s ovom novom fazom poslovanja.

Izazov je u tome što može biti teško uhvatiti te promjene na pravi način. Dakle, prije nego što uskočite u ponekad turbulentne vode dizajna identiteta, jedno veliko pitanje vam treba biti kristalno jasno…

Zašto vam je upravo sada potreban redizajn logotipa?

Svaki kreativni proces izaziva subjektivna mišljenja. Dolazit će od vas, suosnivača, članova tima, kupaca, slučajnih prolaznika, vaše obitelji – svi će imati neki komentar. A ta se mišljenja mogu jako razlikovati.

Definiranje jasnog “zašto” iza procesa pomaže vam da se krećete kroz tu navalu perspektiva i izađete s pozitivnim rezultatom.

Slijede tri motivirajuća čimbenika koja potiču redizajn logotipa. Svaki od njih utječe na različite aspekte vašeg vizualnog identiteta. Razumijevanje toga koji se od njih odnosi na vašu situaciju očuvat će vaše napore usredotočenim i definirati kriterije za uspjeh vašeg rada.

1. Strategija vašeg branda se promijenila

Ovo je najvažniji čimbenik koji treba uzeti u obzir s bilo kojim izrazom komunikacije vašeg branda.

Jesu li misija i pozicioniranje vašeg branda evoluirali? Služite li istim kupcima i pružate li vrijednost na isti način?

Ako su se te stvari iz temelja promijenile, to je izvrstan razlog da ponovno procijenite identitet svoga branda. U ovom slučaju, vaš fokus bi trebao biti na poruci vašeg identiteta.

Sjajan primjer za ovo dolazi iz General Motorsa.

General Motors promjena logotipa
General Motors redizajn logotipa

Izvršna direktorica GM-a Mary Barra obećala je veliku predanost električnim vozilima. Do 2025. 40% njihovih vozila bit će električna. Do 2035. potpuno će prestati proizvoditi osobne automobile, kombije i terenska vozila na benzinski pogon.

Ovo je značajan strateški okret za jednog od najvećih proizvođača automobila na svijetu.

Dakle, savršeno je logično da će osvježiti identitet svoga branda kako bi odražavao ovu novu misiju.

Njihov novi logo ima za cilj prikazati ovu strategiju:

  • Stvaranjem izgleda koji je i dalje odvažan i snažan, ali inkluzivniji (zaobljeni rubovi, mala slova)
  • Prebacivanjem primarne boje na svjetliju nebeskoplavu koja je usklađena s utjecajem na okoliš koji žele ostvariti
  • Transformacijom slova ‘M’ kako bi se uključilo novo dvostruko značenje. Gledano s bočne strane, M i donja crta stvaraju “E I” upućujući na njihovu veliku kampanju “Everyone In”.
  • Kao skriveni bonus, razmak između slova “E” i donje crte ima oblik utikača.

Ovdje svi možemo raspravljati o estetskom odabiru, ali svrha je izraziti revidiranu poruku branda.

Pitanja koja trebate postaviti kada promjena strategije branda potakne redizajn vašeg identiteta:

  • Kako se misija vašeg branda razvijala od stvaranja vašeg posljednjeg logotipa?
  • Uslužujete li novu vrstu potreba kupaca ili pružate novu vrijednost?
  • Je li se vaša pozicija na tržištu promijenila?
  • Nudite li nove oblike proizvoda i usluga?
  • Koji su aspekti vaše ponude pogodni za vizualni prikaz ili riječi unutar znaka?

2. Vremena su se promijenila

Vaš brand ne postoji u vakuumu. Dok vi naporno radite na usavršavanju i ponavljanju onoga što pružate klijentima, svijet se nastavlja razvijati oko vas.

Pojavljuju se novi stilovi i trendovi. Preferencije i očekivanja kupaca se mijenjaju. A sofisticiranost u tome kako percipirate estetiku vlastitog brenda također raste. Ono što je nekoć bilo relevantno i moderno sada se može činiti zastarjelim.

Ta neusklađenost može utjecati na vašu sposobnost povezivanja s kupcima jer oni uzimaju u obzir identitet vašeg branda zajedno sa svim ostalim brandovima s kojima redovito surađuju.

U ovom slučaju, vaš fokus bi trebao biti na stilu vašeg identiteta.

Primjer ove vrste promjene dolazi iz nedavnog osvježenja identiteta Burger Kinga.

Burger King redizajn logotipa
Burger King redizajn logotipa

Stvorili su prethodnu iteraciju svog logotipa još 1999. godine. U to je vrijeme udahnuo novu energiju brandu. Dizajnerski detalji dali su identitetu svjetlinu i dubinu koja je djelovala trenutno i dinamičnije.

Međutim, dva desetljeća kasnije, estetika se ponovno promijenila. Njihov novi logo označava:

  • Povratak ravnom, minimalističkom dizajnu koji je ponovno postao popularan
  • Klasične boje koje odaju počast njihovoj povijesti i prošlom identitetu, a istovremeno djeluju živopisno
  • Odraz trenutne usredotočenosti branda na jednostavne, prave sastojke u njihovoj hrani

Rezultat je identitet koji obuhvaća čistu, klasičnu estetiku koja, iako inspirirana prošlošću, djeluje kao pravi stil današnjice.

Pitanja koja trebate postaviti kada promjena vremena potakne redizajn vašeg identiteta:

  • Kako su se trendovi u dizajnu promijenili od vašeg zadnjeg dizajna logotipa?
  • Što je s vašim stilom koji se sada čini zastarjelim?
  • Ističe li se vaša paleta boja (dobro ili loše) u konkurenciji?
  • Pričaju li elementi grafike i riječi relevantnu priču za današnjicu?

3. Promijenila se veličina vaše tvrtke

Kako brand raste, raste i broj kanala kroz koje se izražava. U prvim danima identitet vašeg branda mogao bi se pojaviti samo na jednom ili na dva mjesta. Web stranica, posjetnica, možda avatar na društvenim mrežama.

Prilično je lako upravljati imovinom branda. A ako vaš logotip ne izgleda savršeno pri svakoj upotrebi, to nije velika stvar. Ali s vremenom to postaje problem. Odjednom morate koordinirati oglasne kampanje, video spotove, e-mailove i fizičke proizvode. I imate tim ljudi od kojih svi koji trebaju koristiti identitet vašeg branda na pravi način za svaki medij.

Bez te dosljednosti, razvodnjava se povezanost koju želite izgraditi s klijentima putem vašeg marketinga. U ovom slučaju, vaš fokus bi trebao biti na funkciji vašeg identiteta.

Primjer za to je Slackovo osvježenje identiteta od prije nekoliko godina.

Slack redizajn logotipa
Slack redizajn logotipa

Davne 2019. Slack je od nepoznatog startupa postao najbrže rastuća poslovna aplikacija u povijesti, i to u roku od 5 godina. S tim nevjerojatnim uspjehom došli su i neki izazovi s identitetom njihovog branda.

Kad su započeli, stvorili su šarenu igru na znaku „hashtag“ koji je bio njihov logo. Bio je svijetao i imao je jedinstven dojam zbog šrafura boja. Nažalost, kako su se povećavali, taj je dizajn stvarao probleme.

Osim čudnog kuta znaka, korištenje preklapajućih boja i neprozirnosti stvorilo je paletu od 11 boja. To je značilo da je, u raznim okruženjima, bilo teško održavati dosljednu upotrebu logotipa.

Koliko god bio popularan estetski, funkcionalno gledano, nije služio potrebama branda.

Njihov revidirani logotip je trebao odgovarati novoj veličini tvrtke na sljedeći način:

  • Pojednostavljivanje strukture branda
  • Smanjenje palete na četiri osnovne boje
  • Stvaranje dizajna koji je dosljedno funkcionirao u svim medijima i na svim pozadinama
  • Omogućavanje lakšeg prepoznavanja na svim razinama

Rezultat je nažalost bio da su ostali bez nekih od jedinstvenih kvaliteta originala, ali je pridonio identitetu koji bi odgovarao funkciji koja im je bila potrebna kako su se nastavljali širiti.

Pitanja koja trebate postaviti kada promjena veličine tvrtke potakne redizajn vašeg identiteta:

  • Koji aspekti vašeg identiteta su najproblematičniji?
  • U kojim je sve primjenama potrebno da vaš identitet funkcionira?
  • Funkcionira li vaš dizajn i u boji i u crno-bijelom okruženju?
  • Može li vaš logotip održati vizualni integritet u svim potrebnim razmjerima?

Odaberite pravu vrstu redizajniranog logotipa za pravu vrstu promjene

Nije svaki redizajn logotipa jednak. Ako razlozi za redizajn nisu jasni, to bi moglo rezultirati usredotočenjem na pogrešne aspekte vašeg identiteta ili pokušajem popravka nečega što uopće nije pokvareno.

Gledajte na identitet svoga branda kroz te tri leće promjene:

  • Promjena strategije: Treba li se promijeniti poruka vašeg logotipa?
  • Promjena vremena: Treba li promijeniti stil vašeg logotipa?
  • Promjena veličine tvrtke: Treba li se promijeniti funkcija vašeg logotipa?

A ti čimbenici se međusobno ne isključuju. Vaše potrebe za redizajnom mogu se doticati dvije ili čak sve tri stavke.

Ono što je najvažnije jest da možete razdvojiti razloge i ciljeve redizajna. To održava vaše napore usredotočenim, pruža kriterije za procjenu rezultata i osigurava da je novi dizajn usklađen s smjerom vašeg branda.

Izvor: Foundr; prijevod i prilagodba: Financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno