Bez obzira sudjelujete li na mrežnom događaju, sastanku s klijentima ili konferenciji, savladavanje elevator pitcha može vam otvoriti vrata novim prilikama i unaprijediti karijeru.
U poslovnom umrežavanju, elevator pitch – kratko i sažeto predstavljanje – je moćan alat za brzo uspostavljanje snažnih veza.
Bilo da sudjelujete na mrežnom događaju, sastanku s klijentima ili konferenciji, savladavanje elevator pitcha može vam otvoriti vrata novim prilikama i unaprijediti karijeru.
Evo nekoliko savjeta stručnjaka za prodajnu komunikaciju i odnose koji kroz edukacije, akademije i govore pomažu brojnim pojedincima i organizacijama unaprijediti svoje poslovanje i prodaju.
Četiri koraka do savršenog elevator pitcha
1. Uvod
Započnite s jasnim i samouvjerenim predstavljanjem. Ukratko navedite svoje ime i svoju ulogu ili područje stručnosti. Na primjer: “Pozdrav, ja sam [ime] i radim kao [naziv posla] u [naziv tvrtke]”.
2. Prepoznajte problem/izazov
Zatim identificirajte zajednički problem ili izazov s kojim se suočava vaša ciljana publika.
Time demonstrirate razumijevanje njihovih izazova i postavljate se kao relevantni sugovornik. Koristite emotivno nabijen jezik kako biste potaknuli empatiju i uspostavili vezu. Na primjer: “Primijetio/la sam da mnoge tvrtke se bore s [specifičnim problemom], što dovodi do [negativnih posljedica].”
3. Ponudite rješenje
Iznesite svoje rješenje ili vrijednost koju pružate, usmjereno na rješavanje ranije istaknutog problema.
Istaknite koristi i rezultate koje vaša publika može postići koristeći vaše usluge ili proizvode. Vaše objašnjenje treba biti kratko i uvjerljivo. Na primjer: “Naše rješenje omogućava tvrtkama da učinkovito prevladaju [specifični problem], što dovodi do pozitivnih rezultata.”
4. Završite s privlačnim pitanjem ili izjavom koja potiče daljnji angažman
Završite svoju prezentaciju intrigantnom izjavom ili pitanjem koje potiče daljnju interakciju i razgovor. Na primjer: “Kako biste reagirali na mogućnost transformacije vašeg poslovanja?”
Ako primijenite ove smjernice, bit ćete temeljito pripremljeni za elevator pitch koji će privući pažnju i ostaviti snažan dojam.
Stoga, kad se idući put nađete u prilici za upoznavanje i umrežavanje, iskoristite priliku da pokažete svoju vrijednost i potaknete stvaranje novih poznanstava koja mogu poduprijeti vaš uspjeh.
Kako i gdje možete koristiti ovu vještinu
Kako planirati prezentaciju koja će impresionirati vašu publiku i ostaviti dugotrajan utisak? Gdje i na koji način možete primijeniti ovu korisnu vještinu komunikacije?
Razmotrimo nekoliko situacija gdje možete primijeniti ovo (osim u liftu).
1. Prilike za poslovno umrežavanje
Pretpostavimo da ste na događaju za umrežavanje, okruženi kolegama iz iste tvrtke, konkurencije, različitih industrija i potencijalnim suradnicima.
Kad se predstavljate, ukratko iznesite tko ste, čime se bavite i na koji način vaša stručnost ili usluge rješavaju česte izazove u vašoj industriji. Na primjer: “Pozdrav, ja sam Marko, specijaliziran za optimizaciju poslovnih procesa kako bi tvrtke postigle maksimalnu učinkovitost, čime štede vrijeme i novac.”
2. Susreti s klijentima
Na sastancima s postojećim ili potencijalnim klijentima koristite svoj kratki uvod kako biste demonstrirali razumijevanje njihovih izazova i ponudili prilagođena rješenja.
Izrazite saosjećanje na početku, a zatim objasnite kako vaše usluge ili proizvodi pridonose koristi i postižu rezultate. Na primjer: “Mnogi od mojih sugovornika suočavaju se s [specifičnim problemom], a naša rješenja često rezultiraju mirnijim radnim okružjem i povećanom produktivnošću.”
3. Konferencije u industriji
Na industrijskim konferencijama, gdje je svaki trenutak dragocjen, pažljivo pripremljen elevator pitch može vas istaknuti među ostalim sudionicima.
Fokusirajte se na naglašavanje vaše jedinstvene ponude i onoga što vas čini različitim od konkurencije. Potaknite svoju publiku intrigantnim pitanjem ili izjavom koja potiče razmišljanje i potiče daljnju interakciju.
Bitni elementi uspješnog elevator pitcha su autentičnost, jasnoća i relevancija.
Prilagodite svoj nastup kako bi odražavao interese vaše publike, koristeći njihovu terminologiju vezanu uz izazove i ciljeve. Kontinuirano vježbajte, usavršavajte i prilagođavajte svoj govor na temelju povratnih informacija i stvarnih interakcija, prenosi Točka na i.