Nissanova globalna proizvodnja opala je peti mjesec zaredom u listopadu. Uzrok tomu je smanjenje proizvodnih aktivnosti u većini njegovih proizvodnih središta. Jedino je proizvodnja u Meksiku zabilježila rast, dok su drugi ključni proizvodni centri, poput SAD-a, Kine, Britanije i Japana, smanjivali kapacitete. Smanjenje proizvodnje globalno iznosilo je 6% u odnosu na prošlu godinu, što je rezultiralo s ukupno 290.848 proizvedenih vozila.
Nissanova prodaja također bilježi pad već sedmi mjesec zaredom, premda su Sjedinjene Američke Države pokazale znakove oporavka. U listopadu je prodaja u SAD-u porasla za 13%, što je prvi put nakon srpnja da je zabilježen rast. Prodaja Nissana u Kini i Europi nastavlja padati, dok su tržišta Meksika i Kanade zabilježila porast. Unatoč tome, globalna prodaja pala je za 3%.
Otpuštanja i smanjenje proizvodnih kapaciteta zbog smanjenih prihoda
Nissan je početkom mjeseca najavio velike promjene u poslovanju. Uključivalo je to otpust 9000 radnih mjesta i smanjenje proizvodnih kapaciteta za 20% globalno. Ove mjere poduzete su kako bi se smanjili troškovi, nakon što su prodaja i prihod oslabili, posebno u Kini i SAD-u. Kao treći najveći japanski proizvođač automobila, Nissan se suočava s izazovima koji uključuju promjene u tržištu i smanjenje potražnje, piše Seebiz.
Prijetnja američkih carina dodatno komplicira oporavak Nissana, jer novoizabrani predsjednik Donald Trump planira uvesti 25% carinu na uvoz vozila iz Kanade i Meksika. Proizvodnja u Meksiku, koja je porasla za 12%, sada se suočava s novim izazovima. U listopadu je Meksiko proizveo gotovo četvrtinu svih Nissanovih vozila na globalnoj razini.
Sjedinjene Američke Države i Meksiko bili su ključni izvozni tržišni za Nissan. Važno je napomenuti da je Nissan ove godine izvezao oko 300.000 vozila iz Meksika. U tom kontekstu, izvršni direktor Nissana, Makoto Uchida, naglasio je važnost pomnog praćenja američkih tarifnih politika koje bi mogle utjecati na buduće poslovanje. Također, Toyota je ostvarila rast od 1,4% u globalnoj prodaji u listopadu. To je prvi pozitivan trend nakon pet mjeseci opadanja, dok je proizvodnja Toyote također bila pod pritiskom zbog prekida proizvodnje u SAD-u.