ADAC-ova statistika kvarova za 2025. godinu potvrđuje ono što su mnogi naslućivali. Električni automobili su pouzdaniji od vozila s motorima na unutarnje izgaranje. Od 159 ispitanih modela, upravo električni automobili imaju najnižu stopu kvarova. Vozilo koje se najvipe kvari je Toyota C-HR (2020.).
Iako je ADAC u 2024. zabilježio više od 3,6 milijuna intervencija, porast kvarova kod električnih vozila u odnosu na njihov broj na cesti je umjeren:
+46% kvarova
+97% broja vozila
To govori u prilog novoj tehnologiji.
Pouzdanost ovisno o starosti vozila
Kod vozila starosti 2 do 4 godine, razlika je najočitija:
Vozila s motorom na izgaranje: 9,4 kvara na 1.000 vozila
Električni automobili: 3,8 kvara na 1.000 vozila
Klasični motori kvare se gotovo tri puta češće.
Najpouzdaniji i najproblematičniji modeli
ADAC-ova analiza ističe koji modeli se ističu (u dobrom i lošem smislu).
Najmanje kvarova kod dvogodišnjih vozila:
Mini: 0,3 kvara na 1.000 vozila
Audi A4:0,4 kvara na 1.000 vozila
Tesla Model 3:0,5 kvara na 1.000 vozila
Ukupno 12 modela (bilo električnih ili s motorom na izgaranje) ima manje od 1 kvara na 1.000 vozila, što pokazuje poboljšanu kvalitetu.
Na drugom kraju ljestvice:
Toyota C-HR (2020.)– 63,1 kvarova (najgori rezultat u testu)
Najčešći uzrok kvara? I dalje startna baterija
Startna baterija i dalje je glavni krivac za kvarove – kod svih vrsta vozila, ali električni automobili su posebno osjetljivi:
Električni automobili:50,5% kvarova
Vozila s motorom na izgaranje:44,6% kvarova
Ipak, ukupna statistika i dalje jasno ide u korist električnih vozila.
Izuzetak: Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 ima 22,4 kvara na 1.000 vozila, što je znatno više od prosjeka. Razlog je neispravna upravljačka jedinica za punjenje (ICCU), zbog čega je Kraftfahrt-Bundesamt (Njemačka agencija za promet) brzo izdao opoziv.
Električni automobili su pouzdaniji, ali ne svi – a klasični motori i dalje češće ostaju na cesti, zaključak je ADAC-a.