Postoji rješenje za rasprostranjene probleme usamljenosti, depresije i tjeskobe na našim radnim mjestima i društvu u cjelini. Znanstveni dokazi su pokazali da je vođenje sa suosjećanjem protuotrov.
Unatoč tome što nije često korišten pojam u poslovnom svijetu, suosjećanje je jednostavno prepoznavanje tuđe patnje i želja da se ta patnja ublaži. Mnogi ljudi to mogu odbaciti kao religijski ili zastarjeli koncept, ali empirijski podaci podupiru njegovu vrijednost u vodstvu i poslovanju.
Istraživanje suosjećanja
Iako se suosjećanje suočava sa značajnim preprekama da bi ga se ozbiljno shvatilo u poslovnom svijetu koji se natječe i vodi profitu, njegova snaga leži u prepoznavanju ljudskosti i potencijala drugih i jednostavnom nastojanju da im se pruži podrška.
Oxfordski priručnik o znanosti o suosjećanju dokumentira suosjećanje kao prirodnu snagu pojedinca, grupe, organizacije i kulture koja pozitivno mijenja živote i transformira tvrtke.
Za one skeptične, studija (Bright, Cameron, Caza, 2006.) dokumentirana u Oxfordskom priručniku otkrila je da su organizacije koje karakterizira viša razina suosjećanja (i drugih kreposnih ponašanja poput opraštanja) povećale učinak, inovativnost, zadržavanje kupaca, profitabilnost i kvaliteta. Imali su i znatno manju fluktuaciju zaposlenika.
Ne iznenađuje da ova suosjećajna oštrica ima mnogo velikih obožavatelja i pristaša. Prije mnogo godina, Jeff Weiner, bivši izvršni direktor, a sada izvršni predsjednik LinkedIna, priznao je da je “suosjećajno upravljanje” uvelike utjecalo na njegovu karijeru. Weiner je izjavio na blogu LinkedIn Pulse:
Suosjećanje je objektivniji oblik empatije. Ova ideja jasnog sagledavanja stvari iz perspektive druge osobe može biti neprocjenjiva kada je u pitanju odnos s drugima, osobito u napetim radnim situacijama.
Suosjećanje je objektivniji oblik empatije. Ova ideja jasnog sagledavanja stvari iz perspektive druge osobe može biti neprocjenjiva kada je u pitanju odnos s drugima, osobito u napetim radnim situacijama.
Suosjećajno vođenje, kao što Weiner predlaže, moćan je način za poticanje poticajnog i učinkovitog radnog okruženja. To znači istinsku brigu o dobrobiti članova vašeg tima. Ovaj pristup gradi povjerenje, jača odnose i u konačnici dovodi do produktivnijeg i skladnijeg radnog mjesta.
3 načina da vodite sa suosjećanjem
Lideri budućnosti koji ulažu u to da svoje zaposlenike stave na prvo mjesto počinju shvaćati da se čestita ponašanja poput empatije i suosjećanja moraju njegovati kao nove osobine radnog mjesta kako bi se izgradila održiva vrijednost i unaprijedilo poslovanje. Evo tri načina kako to učiniti.
1. Uklonite patnju svojih zaposlenika
Suosjećajni odgovor svakog vođe trebao bi biti da učini sve što je u njegovoj moći da otkloni bol i ublaži patnju zaposlenika.
2. Stavite ljude ispred profita
Kada se stave u privilegiranu ulogu vođe, oni koji pokazuju suosjećanje shvaćaju da se vodstvo odnosi na zadovoljavanje potreba ljudi. S druge strane, oni se protive prastarom protokolu većine stilova upravljanja od vrha prema dolje. Naredbi i kontrole, koji stavljaju profit ispred ljudi.
3. Izgradite više povjerenja unutar timova
Suosjećanje potiče povjerenje, što je odlično za posao. Prema izvješću objavljenom u Harvard Business Reviewu, zaposlenici u organizacijama s visokim povjerenjem su produktivniji, bolje surađuju i ostaju dulje u svojim trenutnim tvrtkama od svojih kolega zaposlenih u organizacijama s niskim povjerenjem.
Izvor: Inc.com | Prijevod i prilagodba: financa.ba