Kineski proizvođač automobila BYD planira do 2030. godine polovinu svojih vozila prodavati izvan Kine, s naglaskom na širenje u Europi i Latinskoj Americi. Time bi se kompanija svrstala među vodeće svjetske proizvođače automobila, rame uz rame s gigantima poput Toyote i Volkswagena.
Iako je BYD ostvario impresivan rast na domaćem tržištu zahvaljujući pristupačnim električnim i hibridnim modelima, i dalje je odsutan s američkog tržišta zbog visokih carina i regulatornih prepreka. Ipak, rukovodstvo vjeruje da kineski uspjeh može ponoviti i na globalnoj razini, prenosi Reuters.
Globalna prodaja BYD-a naglo je porasla – s manje od 430.000 vozila u 2020. godini do razine usporedive s proizvođačima poput Forda i GM-a. Tijekom 2024. godine BYD je nadmašio Volkswagen i postao najprodavaniji brend u Kini, a ujedno je na dobrom putu da prestigne Teslu po broju prodanih električnih vozila.
Tvrtka ulaže u tvornice diljem svijeta – u Mađarskoj, Turskoj, Tajlandu i Brazilu – s ciljem jačanja prisutnosti na europskom tržištu, gdje je u prvom kvartalu 2025. prodala više od 37.000 vozila, ostvarivši udio od 4,1 % u segmentu električnih vozila.
Uspjeh BYD-a izaziva zabrinutost među konkurentima poput Tesle i Forda, piše Biznis. Dok inozemne vlade, osobito u EU i SAD-u, nastoje zaštititi domaće proizvođače uvođenjem carina i ograničenja na uvoz kineskih automobila i tehnologije.
Iako se BYD suočava s brojnim izazovima, analitičari procjenjuju da tvrtka ima stvarne šanse za ostvarenje cilja – 50 % prodaje izvan Kine – osobito ako nastavi koristiti svoje prednosti u troškovima i brzini razvoja EV tehnologije. Istodobno, konkurencija na domaćem kineskom tržištu postaje sve intenzivnija.