U studenom prošle godine tvrtka OpenAI pokrenula je chatbot ChatGPT. U lipnju ove godine, po prvi put od lansiranja, ChatGPT je zabilježio mjesečni pad broja posjetitelja i prometa na svojoj web stranici.
Svjetski promet na stolnim i mobilnim uređajima na web stranici ChatGPT smanjio se za 9,7 posto u lipnju u odnosu na svibanj. Jedinstveni posjetitelji web stranice ChatGPT pali za 5,7 posto. Količina vremena koju su posjetitelji proveli na web stranici također se smanjila za 8,5 posto, pokazuju podaci a prenosi HRT.
Smanjenje prometa znak je da se polako smanjuje privlačnost chatbota kao tehnološke inovacije.
David Carr, analitičar u Similarwebu
Rishi Jaluria iz RBC Capital Marketsa objasnio je da podaci ukazuju na veću potražnju za generativnom umjetnom inteligencijom s informacijama u stvarnom vremenu.
OpenAI nije odmah odgovorio na zahtjev za komentar. ChatGPT pokrenuo je upotrebu generativne umjetne inteligencije u svakodnevnim zadacima, od pisanja do programiranja. Dosegao je 100 milijuna aktivnih korisnika mjesečno u siječnju, dva mjeseca nakon lansiranja.
Preuzimanja i promet
ChatGPT je aplikacija koja se najbrže razvija. Može pohvaliti s više od 1,5 milijardi mjesečnih posjeta. Jedna je od 20 najposjećenijih web stranica na svijetu.
Nekoliko ChatGPT konkurenata, uključujući Googleov chatbot Bard, pokrenuto je u posljednjih nekoliko mjeseci.
OpenAI je također objavio ChatGPT aplikaciju na iOS sustavu u svibnju, što bi mogao biti jedan od razloga smanjenja promet s njegove web stranice. Neki također povezuju promjene u korištenju s ljetnim praznicima, jer sve manje učenika traži pomoć oko zadaće.
Chatbot je u čitavom svijetu do 4. srpnja preuzet više od 17 milijuna puta na iOS-u.
Nedavno usporavanje rasta moglo bi pomoći u kontroli troškova pokretanja ChatGPT-a, koji zahtijeva intenzivnu računalnu snagu za odgovaranje na upite. Sam Altman, izvršni direktor OpenAI-ja, opisao je troškove rada usluga “izazovnim”.
Chatbot je besplatan za korištenje, ali također nudi premium pretplatu, gdje korisnici mogu platiti 20 dolara mjesečno za pristup OpenAI-jevom naprednijem modelu, GPT-4. Prema najnovijim procjenama YipitData, oko 1,5 milijuna ljudi prijavilo se za pretplatu u SAD-u.
OpenAI je ove godine predvidio prihod od 200 milijuna dolara.