Francuski glazbeni streaming servis Deezer od osnutka se suočava s jakom konkurencijom. Na tržištu dominira švedski Spotify s preko 263 milijuna pretplatnika, čime osigurava više od 30% globalnog tržišnog udjela. Apple Music zauzima drugo mjesto s približno 93 milijuna korisnika, pokrivajući 30,7% tržišta u Sjedinjenim Američkim Državama. Amazon Music broji više od 80 milijuna pretplatnika, dok YouTube Music bilježi rast i prelazi brojku od 125 milijuna plaćenih pretplata.
Deezerov ograničen tržišni udio i pokušaji diferencijacije
Deezer sa svojih 10 milijuna pretplatnika drži samo oko 2% globalnog tržišta. Iako je poslovanje stabilizirano, tvrtka je i dalje daleko iza konkurencije. Pokušava se istaknuti kroz kvalitetan HiFi zvuk i personalizirano korisničko iskustvo, no ti aduti nisu dovoljni za značajniji proboj na tržištu kojim dominiraju veliki igrači.
Rast prihoda na domaćem tržištu
Financijski oporavak Deezera temelji se uglavnom na rast prihoda u Francuskoj. U toj zemlji zabilježen je porast prihoda od 9,7% u odnosu na prethodnu godinu. Broj pretplatnika povećan je za 4,3%, uz poboljšanje prosječne zarade po korisniku. Posebno su uspješna bila partnerstva s drugim kompanijama, što je rezultiralo godišnjim rastom prihoda od 24% i značajno pridonijelo ukupnom financijskom oporavku.
Pravednija raspodjela prihoda za glazbenike
Deezer je dosegnuo točku pokrića troškova u drugoj polovici 2024. godine zahvaljujući uvođenju novog modela plaćanja koji favorizira izvođače. Novi sustav nagrađuje glazbenike koji ostvare najmanje 1.000 streamova mjesečno od barem 500 različitih slušatelja. Tvrtka također radi na modelu koji bi omogućio da novac od pretplata preciznije dolazi umjetnicima koje korisnici zaista slušaju.
Umjetna inteligencija kao alat za poboljšanje platforme
Deezer je implementirao tehnologiju za prepoznavanje glazbe generirane umjetnom inteligencijom, piše Bug. Time želi zaštititi zaradu pravih glazbenika i osigurati veću transparentnost na platformi. Osim toga, korisnicima nudi mogućnost stvaranja personaliziranih popisa za slušanje uz pomoć algoritama, čime dodatno poboljšava korisničko iskustvo.
Strategija za dugoročni rast
U nadolazećem razdoblju Deezer planira dodatno unaprijediti personalizirane značajke i poboljšati komunikaciju između izvođača i obožavatelja. Primarni cilj ostaje zadržavanje pozitivnog novčanog toka i osiguranje profitabilnog rasta u izrazito kompetitivnom okruženju. Unatoč padu vrijednosti dionica od izlaska na burzu 2022. godine, najnoviji poslovni rezultati i odabrana strategija ukazuju na moguće pozitivne ishode u budućnosti platforme.