Natječajna procedura za izbor izvođača radova na tunelu Prenj počela je u rujnu 2022., a još nije okončana. Uzimajući u obzir složenost i zahtjevnost navedene dionice za izgradnju, natječajni proces za odabir izvođača radova na predmetnoj dionici u drugoj je završnoj fazi.
Sam tijek natječajnog procesa definiran je planom nabava za predmetnu dionicu te je usuglašen odobren od Banke vodećeg IFI-ja. Planom nabava definiran rok za dodjelu ugovora za izvođača radova je prosinac 2024. godine – rekli su za Avaz iz Autocesta FBiH.
Prema ranijim navodima iz Autocesta FBiH, ovo će biti najskuplji projekt na cjelokupnoj autocesti. Njegova vrijednost trebala bi iznositi blizu milijardu i 100 milijuna KM. Razlog za to je što će dionica Ovčari – tunel Prenj – Mostar sjever biti duža od 10 kilometara, a sama dužina desne tunelske cijevi 10.165 metara, dok će lijeva biti pet metara kraća. To će biti najveći tunel u BiH, a deveti u cijeloj Europi.
Iz Autocesta FBiH naglašavaju da će se tunel graditi uz poštivanje svih sigurnosnih standarda, propisanih smjernicom EU-a. Ovo podrazumjeva veće profile i pregrade.
Moguće je pomicanje rokova
Ključna nepoznanica i najveći rizik pri gradnji tunela Prenj stvarni su uvjeti geološke sredine u kojoj se probija tunel. Oni se ni s vrlo opsežnim i skupim prethodnim geološkim istraživanjima ne mogu adekvatno i sveobuhvatno unaprijed definirati i tako smanjiti rizik tzv. nepredvidljivih fizičkih uvjeta – naglašavaju iz Autocesta FBiH.
Iako je kao rok za izbor izvođača izabran prosinac ove godine, oni naglašavaju da su navedeni podaci podložni promjeni. Ovisno o tijeku evaluacije i brzine odgovora kreditora i ponuđača ili eventualnih dodatnih zahtjeva od ponuđača u evaluacijskom procesu. Ovo JPAC ne mogu ni predvidjeti ni spriječiti, nego provoditi proces u skladu s procedurama i pravilima Banke, prenosi Večernji.
Ako dođe do pomicanja rokova, to će biti usuglašeno i odobreno od Banke, vodećeg IFIja na predmetnoj dionici – naveli su. Za izgradnju ove dionice prijavilo se osam kompanija. Dvije su odmah eliminirane jer nisu ispunjavale uvjete, a, prema neslužbenim navodima, poslije su još tri prekrižene.