Unatoč smanjenju izvoza, drvna industrija Bosne i Hercegovine je tijekom prošle godine zabilježila suficit od 1.074.137.707 KM. Pokrivenost uvoza izvozom iznosila 295 posto, prenosi Biznis.ba. Vrijednost izvoza u 2024. godini bila je 1.623.960.717 KM, što predstavlja pad od 8,5 posto u odnosu na prethodnu godinu. Uvoz je također zabilježio pad od 6,3 posto, dosegnuvši ukupnu vrijednost od 549.823.010 KM.
Prema analizi Vanjskotrgovinske komore BiH, došlo je do pada izvoza u svim grupacijama proizvoda osim neobrađenog drveta. Neobrađeno drvo bilježi rast i u količini od 51 posto i u vrijednosti od 43 posto. Ovaj rast se pripisuje obustavi izvoza šumskih drvnih sortimenata iz BiH.
Pad uvoza i izvoza
Proizvodi poput namještaja, montažnih kuća, građevinske stolarije i parketa bilježe pad izvoza. Namještaj čini 42,7 posto ukupnog izvoza. Ukupna vrijednost iznosi 692.771.272 KM, što je smanjenje od 8,5 posto u odnosu na prethodnu godinu. Posebno se ističe pad izvoza tapeciranih stolica, koji je smanjen za 23,6 posto.
Uvoz također bilježi pad kod gotovo svih grupa proizvoda, osim montažnih kuća, građevinske stolarije i drvenog namještaja. Izvoz drvne industrije BiH u 2024. godini realiziran je 93,7 posto na 20 vodećih tržišta. Najvažniji trgovinski partneri su Njemačka, Hrvatska, Srbija i Italija.
Iako je Njemačka i dalje vodeće tržište, izvoz u tu zemlju pao je za 61 milijun KM, odnosno 15,1 posto. Pad izvoza također je zabilježen u Italiji (17,8 milijuna KM ili 10,6 posto), Nizozemskoj (17,6 milijuna KM ili 18,5 posto) i Sloveniji (16,3 milijuna KM ili 15,7 posto).
S druge strane, izvoz u Kinu je porastao za 9,5 milijuna KM ili 41,8 posto, pri čemu je najveći udio činilo neobrađeno drvo. Također, izvoz na poljsko tržište zabilježio je rast od 2,8 milijuna KM, s tim da je najveći napredak postignut u izvozu namještaja.
Analiza pokazuje kako se drvna industrija BiH i dalje suočava s izazovima, ali unatoč smanjenju izvoza uspijeva ostvariti pozitivne rezultate zahvaljujući rastu izvoza neobrađenog drveta i širenju na nova tržišta.