Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Emocionalno inteligentni ljudi koriste znanstveno potkrijepljenu rečenicu od 8 riječi kako bi postigli svoje ciljeve i uspjeh

“Kao vlasnik male tvrtke, morao sam naučiti puno lekcija na teži način”, kaže Justin Bariso za Inc.com. “Jedna od tih lekcija došla je nakon što sam bio prisiljen priznati nešto o sebi kada su u pitanju moji ciljevi, osobni i profesionalni.”

Jednom kada bih postavio cilj, stvari bi krenule sjajno: ispunjavanje roka za projekt. Prilagođavanje moje prehrane. Pogađanje određenog broja koševa tijekom košarkaškog treninga. Držao bih se svoje rutine i počeo bih vidjeti rezultate.

To jest, sve dok ne napravim veliku grešku… Rekao bih nekome o svom cilju.

Odjednom bi ti isti ciljevi prema kojima sam savjesno radio nestali u dimu. Postao bih nedosljedan. Ako sam i postigao cilj, trebalo mi je puno više vremena nego što sam si prvotno zacrtao.

Bilo mi je dosta. Morao sam upotrijebiti svoju emocionalnu inteligenciju – svoju sposobnost da razumijem emocije i upravljam njima – da mi pomogne da se počnem držati onoga što sam zacrtao. Kako bi mi pomogao u tome, počeo sam koristiti jednostavnu rečenicu potkrijepljenu istraživanjem kao “mentalni poticaj” da mi pomogne da postanem bolji u postizanju svojih ciljeva.

Rečenica glasi ovako:

Zadržite svoje ciljeve za sebe – ili ih mudro dijelite.

Zašto je ova rečenica toliko korisna? Uronimo u znanost koja je dovela do ove rečenice i kako vam ona može pomoći da ostanete vjerni svojim ciljevima i postignete više u poslu i životu.

Budite oprezni s dijeljenjem svojih ciljeva

Kada je riječ o znanstveno potkrijepljenom istraživanju, postoje dvije vrlo različite škole mišljenja kada je riječ o dijeljenju vaših ciljeva.

Prvi je sažeo poduzetnik i pisac Derek Sivers prije nekoliko godina u popularnom govoru na TED-u. Sivers je predstavio istraživanje s iznenađujućim otkrićem: Kad god nekome kažete cilj, zapravo smanjujete šanse da ćete ga postići.

Kada imate cilj, objašnjava Sivers, morate raditi. Obično nećete biti zadovoljni dok zapravo ne obavite posao. Ali kada nekome kažete svoj cilj, a oni to prime k znanju, psiholozi su otkrili da sada doživljavate nešto što se zove “društvena stvarnost“.

Um je nekako prevaren da osjeća da je [posao] već obavljen“, kaže Sivers. “A onda, budući da ste osjetili to zadovoljstvo, manje ste motivirani za obavljanje stvarno potrebnog napornog rada.

Dakle, moje iskustvo je dokaz za to, zar ne? Dok sam dijelio svoje ciljeve sa suprugom, ili bratom, ili kolegom vlasnikom tvrtke, doživio sam sljedeći osjećaj:

O da. Pogledaj me. Ja sam samo nevjerojatan primjer marljivog rada i samokontrole, zar ne?

Sve dok, naravno, nisam.

Nisam sam. Na primjer, 2009. godine psiholog Peter Gollwitzer objavio je niz studija u kojima su studenti trebali zapisati osobne ciljeve i namjere vezane uz njihov studij.

Neki su studenti izričito dijelili te ciljeve; drugi nisu. Zanimljivo, studije su pokazale da su studenti koji dijele svoje ciljeve u prosjeku uložili manje vremena u obavljanje posla koji je podržavao te ciljeve.

Druga škola mišljenja, međutim, dolazi iz novijih studija. Na primjer, 2019. istraživači su otkrili da može biti korisno podijeliti svoje ciljeve, uz jedno jednostavno upozorenje:

Bitno je s kim dijeliš cilj.

Na primjer, jedna dugotrajna studija ispitivala je blizu 300 studenata tijekom jednog semestra. Sudionici su postavili izazovan cilj koje će ocjene postići, a zatim su ih podijelili. Učenici koji su rekli osobama za koje smatraju da imaju viši status od njih pokazali su veću predanost cilju i vjerojatnije je da će postići svoj cilj od onih koji su rekli osobama nižeg statusa.

Rezultati su pokazali da su ljudi bili motivirani dijeljenjem cilja s nekim za koga su mislili da ima viši status jer im je stalo kako će ih ta osoba s višim statusom ocijeniti“, navodi se u studiji.

Dakle, kojoj školi mišljenja biste se trebali pretplatiti? Preporuka je isprobati oboje.

Započnite držeći svoje ciljeve za sebe. Ako ste intrinzično motivirani, uvidjet ćete da ste skloniji postizanju svojih ciljeva ako ne dobijete one rane pogodnosti “društvene stvarnosti”.

S druge strane, ako trebate partnera za odgovornost, pobrinite se da odaberete onoga za koga smatrate da ima viši status od vas. Ne birajte “vršnjaka”: supružnika, člana obitelji ili kolegu vlasnika tvrtke u sličnim okolnostima. Umjesto toga, povjerite se treneru, mentoru ili nekome tko je napredniji od vas i tko će vam pomoći da ostanete odgovorni.

A kako bismo vam pomogli u svemu tome, zapamtite onu jednostavnu rečenicu potkrijepljenu istraživanjem:

Zadržite svoje ciljeve za sebe – ili ih mudro dijelite.

Jer koliko god je slatko podijeliti svoj cilj sa svima, dostizanje tog cilja je puno slađe.

Izvor: Justin Bariso, Inc.com | Prijevod i prilagodba: financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno