Nedjelja, 8 rujna, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

GenAI transformira globalne industrije – Kina vodeća

Generativna umjetna inteligencija (GenAI) je vodeća u Kini prema globalnoj studiji koju je za SAS izradio Coleman Parkes Research Ltd

SAD prednjači u potpunoj implementaciji generativne umjetne inteligencije. Kineski poslovni lideri izvještavaju da 83% njihovih organizacija koristi GenAI, što je više nego u Ujedinjenom Kraljevstvu (70%), SAD-u (65%) i Australiji (63%).

Iako Kina prednjači u korištenju, SAD vodi u zrelosti i potpunoj implementaciji generativne umjetne inteligencije s 24% organizacija, naspram 19% u Kini i 11% u UK.

Koji je globalni ekonomski utjecaj umjetne inteligencije i generativne umjetne inteligencije? Prema izvješću McKinseyja iz 2023., GenAI može dodati od 2,6 bilijuna do 4,4 bilijuna dolara godišnje, što je usporedivo s BDP-om Ujedinjenog Kraljevstva u 2021. To povećava ukupni utjecaj umjetne inteligencije za 15% do 40%.

S obzirom na ekonomske implikacije, SAS i Coleman Parkes ciljali su 1.600 donositelja odluka iz različitih industrija. To uključuje bankarstvo, osiguranje, javni sektor, biološke znanosti, zdravstvo, telekomunikacije, proizvodnju, maloprodaju, energetiku, komunalne usluge i profesionalne usluge. Istraživanje je obuhvatilo organizacije s najmanje 500 zaposlenih, dok su najveće organizacije imale više od 10.000 zaposlenika.

Različita stopa implementacije

Različite regije pokazuju različite stope implementacije politika korištenja GenAI-a. Sjeverna Amerika vodi sa stopom potpune implementacije od 20%. Slijedi APAC s 10%, LATAM s 8%, dok je Europa na začelju s 7%. U APAC regiji, 71% organizacija implementiralo je GenAI politike, dok je u Sjevernoj Americi taj postotak 63%. Europa bilježi 59%, a LATAM 52%. APAC predvodi u namjenskim budžetima za ulaganje u GenAI u sljedećoj financijskoj godini s 94%. Slijedi Europa s 91%, Sjeverna Amerika s 89% i LATAM s 84%.

“Iako Kina prednjači u stopama usvajanja GenAI-a, to ne znači nužno učinkovitiju implementaciju ili bolje povrate”, kaže Stephen Saw, generalni direktor Coleman Parkes-a. “SAD je ispred u utrci, s 24% organizacija koje su u potpunosti implementirale GenAI, u usporedbi s 19% u Kini.”

Prema podacima, bankarstvo (17%), telekomunikacije (15%) te osiguranje i profesionalne usluge (11%) prednjače u uključivanju GenAI-a u svakodnevne poslovne operacije. Maloprodaja ima 10%, javni sektor i zdravstvo po 9%, dok je proizvodnja na 7%. U svakodnevnoj upotrebi GenAI-a, telekomunikacije (29%), maloprodaja (27%) i bankarstvo (23%) vode, slijede osobne usluge (23%) i osiguranje (22%), dok ostali zaostaju. Odjeli prodaje (86%), marketinga (85%) i IT-a (81%) najviše koriste ili planiraju koristiti GenAI, a slijede financije i proizvodnja s 75%.

„S uvođenjem nove tehnologije, organizacije prolaze kroz fazu otkrivanja, razdvajajući hype od stvarnosti kako bi shvatile složenost implementacije. Trenutno smo u toj fazi s generativnom AI“, izjavio je Bryan Harris, izvršni potpredsjednik i CTO u SAS-u. „Kako se hype smanjuje, fokus prelazi na svrhovitu implementaciju i isporuku ponovljivih i pouzdanih poslovnih rezultata pomoću GenAI tehnologije.“

Rani korisnici suočavaju se s brojnim izazovima pri korištenju i implementaciji GenAI-a

Glavni izazov s kojim se organizacije suočavaju pri rutinskoj primjeni GenAI-a je nedostatak jasno definirane strategije za njegovu implementaciju.

Samo 9% lidera koji su sudjelovali u istraživanju izjavljuju da su potpuno upoznati s usvajanjem GenAI-a u svojoj organizaciji. Među ispitanicima čije su organizacije u potpunosti implementirale GenAI, samo 25% izražava visok stupanj poznavanja strategije usvajanja GenAI-a. Čak ni donositelji ključnih odluka za ulaganje u tehnologiju nisu potpuno upoznati s AI-om. To uključuje one u organizacijama s naprednijim usvajanjem tehnologije.

Devet od deset viših tehnoloških lidera priznaje nedostatak potpunog razumijevanja GenAI-a i njegovog potencijalnog utjecaja na poslovne procese. CIO-i s 45% predvode u poznavanju strategije usvajanja AI-a u svojim organizacijama. Samo 36% glavnih tehnoloških direktora (CTO) tvrdi da su potpuno upoznati s tim temama.

Unatoč nedostatku potpunog razumijevanja, većina organizacija (75%) planira ulagati u GenAI u sljedećoj financijskoj godini.

Ostali izazovi obuhvaćaju nedostatak podataka za precizno podešavanje velikih jezičnih modela (LLM) i potrebnih alata za uspješnu implementaciju AI-a. IT lideri organizacija izražavaju najveću zabrinutost zbog privatnosti (76%) i sigurnosti podataka (75%). Samo mali broj organizacija tvrdi da su potpuno spremne za usklađivanje s budućim regulativama vezanim uz AI.

U isto vrijeme, neki prvobitni korisnici već bilježe značajne dobitke. 89 posto izvještava o poboljšanju zadovoljstva i iskustva zaposlenika, 82 posto bilježi smanjenje operativnih troškova, dok isti postotak navodi i povećanje zadržavanja kupaca, piše Poslovni.


Prijavite se na naš Newsletter

Popularno