General Motors odlučio je obustaviti razvoj robotskih taksija u svojoj podružnici Cruise zbog velikih gubitaka. Ovaj potez predstavlja udarac ambicijama najvećeg američkog proizvođača automobila.
Kompanija iz Detroita istaknula je da više neće ulagati u samovozeće taksije. Razlog su veliki troškovi i dugo vrijeme potrebno za komercijalizaciju tehnologije. Također su naveli sve snažniju konkurenciju na tržištu robotskih taksija.
GM je od 2016. godine uložio više od 10 milijardi dolara u Cruise. Podružnica će sada postati dio poslovne jedinice koja razvija tehnologije za pomoć vozaču. GM nije otkrio hoće li biti otpuštanja zaposlenika iz Cruisea.
Odluka dolazi nakon što je GM smanjio ulaganja u električna vozila i prodao udio u jednoj tvornici baterija. Kompanija je također restrukturirala poslovanje u Kini. Fokus se sada prebacuje na proizvodnju profitabilnih benzinskih kamioneta i velikih vozila.
Dionice General Motorsa skočile su 3,2 posto u produženom trgovanju nakon ove objave.
Izvršna direktorica Mary Barra 2023. godine predvidjela je da će Cruise donositi 50 milijardi dolara godišnjeg prihoda do 2030. Sada priznaje da razvoj tehnologije stvara prevelike troškove.
“Troškovi stvaranja i vođenja flote robotskih taksija su iznimno visoki. To nije naš primarni posao,” izjavila je Barra.
Očekuje se da će GM-ovo restrukturiranje smanjiti godišnju potrošnju s 2 milijarde na 1 milijardu dolara. Plan bi trebao biti završen do kraja lipnja ove godine.
Među ključnim konkurentima GM-a u industriji robotskih taksija su Alphabetov Waymo, kineski Baidu i Tesla. Ipak, neki konkurenti također su odustali od ulaganja u autonomnu vožnju zbog visokih troškova. Razvoj ove tehnologije ostaje složen i dugotrajan proces.
General Motors sada se okreće tradicionalnijim i profitabilnijim segmentima svog poslovanja, javlja Biznis.