Design thinking

    146

    Po definiciji design thinking („dizajnersko promišljanje“) je produktivna povezanost racionalnog i intuitivnog razmišljanja, metoda kojom ćemo na kreativan način doći do ideje.

    Važno je da proces traženja problema i prezentiranje kreativnih solucija pri samom rješavanju budu izvedivi iz perspektive tehnologije, te isplativi gledajući tržište.

    O dizajnu kao načinu razmišljanja govori se još 70-tih godina kroz istraživanje mnogih znanstvenika, profesora i inženjera dizajna. David Kelley je jedan od vodećih dizajn inovatora u Americi koji je tijekom 80-tih i 90-tih godina definirao je i popularizirao ideju o dizajnerskom načinu razmišljanja kroz svoja predavanja na Sveučilištu Stanford, piše Centar Uspjeha.

    Tim Brown je također jedan od utemeljitelja dizajnerskog razmišljanja u poslovnom svijetu, a njegovo istraživanje odnosi se na strateški pristup, metodologiju rješavanja problema i način razmišljanja. Njegovi govori s konferencije na TED-u popraćeni su velikim interesom, a također je jedan od prvih koji je objasnio načine korištenja dizajnerskog razmišljanja u poslovnom svijetu.

    „Dizajneri i inovatori vide svijet kao mjesto na kojem generiraju svoje ideje, pritom ga koristeći kao inspiraciju, a ne samo kao izvor provjere valjanosti svojih ideja.“

    Tim Brown

    Imati na umu krajnjeg korisnika

    Inovacije na području poslovanja, tehnologije i komunikacije omogućuju razvitak novih proizvoda, usluga i poslovnih modela. Kako bi se stvorilo najbolje moguće rješenje za krajnjeg korisnika, inovacijski timovi na samom početku procesa nastoje razumjeti čovjekove potrebe. Potrebno je usredotočiti se na klijente i njihove potrebe, a ne na određenu tehnologiju. Iako se nameće tvrdnja kako dizajnersko razmišljanje polazi od tehnologije i ekonomije, više je povezano s ljudskom potrebom i razumijevanjem kulture. Metode koje se pritom koriste su opažanje, intervjui, razmjenjivanje ideja i stvaranje prototipa.

    Dizajnersko razmišljanje je interaktivan proces učenja. Tijekom projektiranja timovi koji koriste design thinking rade koristeći nekoliko osnovnih koraka:

    • definiranje problema
    • pronalazak potrebe na tržištu
    • razvoj ideja
    • izgradnja prototipa
    • testiranje na korisnicima
    Design Thinking
    Design Thinking proces

    Prema tome, želimo li razviti nove proizvode i usluge, potaknuti neku ideju prema njenom ostvarenju, osnovati nove poslovne modele, promijeniti dosadašnje strukture poslovanja ili samo poboljšati inovacijsku kulturu, design thinking je dobra metoda koja nam može poslužiti da ostvarimo zadani cilj.