Ponedjeljak, 25 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Google već mjesecima pruža drugačije rezultate pretraživanja, evo zašto

Google je od svibnja počeo uvoditi novi oblik pretraživanja koji koristi programe generativne umjetne inteligencije. Analitičari zaduženi za praćenje tržišta sugerirali su nesigurnu budućnost za tehnološkog diva, nakon pojave ChatGPT-ja. I ranije smo pisali o novim načinima nuđenja odgovora nakon pretrage na Googleu i drugim tražilicama, no sada, čini se, taj trend raste.

Search Generative Experience (SGE)

Njihov novi program Search Generative Experience (SGE) koristi umjetnu inteligenciju za stvaranje sažetaka kao odgovor na neka pretraživanja. Tako korisnici na vrhu pretrage dobiju sažetak s najvažnijim informacijama onoga što su tražili. Potom i poveznice kako bi mogli pročitati više o temi. Ovaj oblik pružanja rezultata pretraživanja testira se u SAD-u, Japanu i Indiji. Te Reuters daje primjer kako za pretraživanje »Tko je Jon Fosse« – nedavni dobitnik Nobelove nagrade za književnost – novi program unutar Googleove tražilice ponudi tri paragrafa o piscu i njegovim djelima.

Zatim slijede poveznice na kojima se više o Fosseu može pročitati na Wikipediji, NPR-u, The New York Timesu i drugim internetskim stranicama. To će naravno imati veliki utjecaj na vlasnike internetskih stranica. Jer ako žele spriječiti Googleovu umjetnu inteligenciju da koristi njihov sadržaj za generiranje tih sažetaka, moraju koristiti isti alat koji bi također spriječio njihovo pojavljivanje u rezultatima Google pretraživanja, što bi ih učinilo gotovo nevidljivima na internetu.

Iz Googlea navode kako su sažeci koje je generirala umjetna inteligencija napisani koristeći više izvora. Odnosno, internetskih stranica te da su osmišljeni kao polazna točka za daljnje pretraživanje. No, ova je mogućnost izazvala zabrinutost među izdavačima. Predstavnici četiriju velikih izdavača rekli su za Reuters, pod uvjetom anonimnosti, da su zabrinuti kako će to utjecati na posjet stranicama. Hoće li oni biti navedeni kao izvor informacija koje se pojavljuju u sažecima, kao i oko točnosti sažetaka.

Naravno, najveća točka prijepora je novac. Izdavači žele dobiti naknadu za sadržaj na kojem Google i druge UI tvrtke obučavaju svoje programe umjetne inteligencije.

Izvor: seebiz.eu

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno