Svi smo na našim digitalnim feedovima vidjeli postove influencera s oznakom „Sponzorirano“. Isprva su ti postovi bili revolucionarni jer su kapitalizirali čimbenik povezanosti društvenih medija za prirodnije oglašavanje brandova i proizvoda. No budući da su brandovi često diktirali kreativne aspekte te suradnje, novi val oglašavanja počeo je djelovati točno kao tradicionalni oglasi. Očiti, napisani i neprirodni – često u potpunoj suprotnosti s ostalim projektima i objavama influencera.
Možda se čini da je jedina razlika u nazivu, ali postoje ključne razlike između influencerskog i kreatorskog marketinga. Influencer marketing oslanja se na povjerenje i kredibilitet influencera kako bi podijelio poruku branda. Iako je došlo do golemog pomaka u industriji kada su brandovi influencere stavili ispred slavnih osoba, potrošači su se brzo razočarali.
To je utrlo put trenutnom prelasku na marketing za kreatore. Umjesto da se isključivo oslanja na prepoznatljivost branda influencera, kreativni marketing stavlja na pojedinca odgovornost da iskoristi svoju kreativnu snagu. Radeći tako na povjerenju i kredibilitetu koji su sami sebi stekli. S kreatorskim marketingom brandovi zauzimaju stražnje mjesto kada je u pitanju sadržaj, često dajući općenite smjernice i recenzije umjesto usmjeravanja cijelog projekta.
Dok brandovi upravljaju najnovijim valom marketinga, moraju razumjeti razlike između marketinga za influencere i kreatore te saznati kako uspješno surađivati s kreatorima kako bi organski poboljšali svoje brandove.
Influencer marketing je mrtav. Kreatorski marketing je tu da ostane.
Kad biste morali navesti nekoliko influencera i kreatora sadržaja, tko bi vam pao na pamet? Influenceri imaju prilično snažan utjecaj na industrije tradicionalnijeg načina života. Poput mode, ljepote, hrane i putovanja. S druge strane, vjerojatnije je da će kreatori iskoristiti nove tehnologije i platforme, okupirajući digitalna područja prijenosa uživo, igara i zabavnog sadržaja.
Kako, dakle, ovaj faktor utječe na marketing? Glavna razlika između kreatorskog i influencer marketinga leži u onome kako. Točnije, kako brandovi komuniciraju s pojedincima? Izgradnjom povjerenja.
Potrošači su već umorni od sadržaja influencer marketinga na aplikacijama poput Instagrama i TikToka. A 48 posto navodno gubi povjerenje u influencere. No kada brandovi dopuste kreatorima da neprimjetno integriraju oglas u svoj sadržaj, to nadoknađuje nepovjerenje i omogućuje kreatorima da izgrade smislenije odnose sa svojom publikom.
Danas to znači priznati utjecaj kreatora sadržaja i shvatiti da je, bez obzira na medij, razumijevanje potrošača ključno za marketinški uspjeh.
Vrijeme zarade tek dolazi.
Dok još uvijek pronalazi svoje uporište, content marketing je tu da ostane. Zapravo, procjenjuje se da će zarada od kreatorskog marketinga gotovo udvostručiti u sljedećih pet godina. Te da će doseći 480 milijardi dolara, u usporedbi s trenutnim tržišnim udjelom od 250 milijardi dolara. Unatoč tome što nemaju isto ime kao neke slavne osobe, kreatori sadržaja s velikim brojem sljedbenika sklapaju velike poslove.
U prijelomnom trenutku za kreatore digitalnog sadržaja, novi streaming servis Kick potpisao je dvogodišnji ugovor vrijedan 100 milijuna dolara s xQc, kanadskim streamerom koji je napustio konkurentsku platformu Twitch. Ovaj povijesni, neekskluzivni ugovor, osiguran od strane Evolved Talent Agency, veći je od ugovora od 97,1 milijuna dolara koji je LeBron James upravo potpisao s Lakersima i 12. je najveći ugovor u povijesti zabave.
Osim impresivnih brojki, brandovi surađuju s kreatorima digitalnog sadržaja zbog toga koliko su društveni mediji kao platforma za oglašavanje pristupačniji u usporedbi s tradicionalnim kanalima. To posebno vrijedi za nove brandove koji žele ostvariti najveći povrat na svoja ulaganja.
Svijet content marketinga razvija se svaki dan.
Trendovi igraju ključnu ulogu u određivanju uspjeha. Ipak, marketinški stručnjaci za sadržaj moraju bolje razumjeti kako uravnotežiti tehnologiju s dosljednošću u kampanjama. To znači znati kada sudjelovati u viralnim trenucima ili kada ih stvoriti, upravljati algoritmom koji se stalno mijenja i koristiti platforme u nastajanju.
Za razliku od influencera, marketinški stručnjaci za sadržaj uspostavljaju snažan identitet branda koji im omogućava neprimjetno uključivanje trendova i markiranih kampanja u svoj sadržaj. Umjesto da svojoj publici nameću neiskrene poslove. To je zato što je sadržajni marketing dvosmjerna ulica. Tu kreatori znaju kako zadržati svoju autentičnost i raditi s brandovima koji dijele iste vrijednosti, naglašavajući pouzdanost potrošača i usklađenost s brandom.
Za prodavače sadržaja, individualnost je njihov talent. I dok je još uvijek prerano za određivanje utjecaja umjetne inteligencije na kreativnu ekonomiju, brendovi već razmišljaju o integraciji tehnologije u marketinške napore. I kreatorima i brandovima trebat će pomoć u navigaciji i aktiviranju novog teritorija.
Obje strane mogu imati koristi od rada s agentima za zabavu koji razumiju vrijednost talenta i mogu koordinirati poslove ili događaje s brandom dok grade odnose s potrebnom publikom. Uključivanje pravnog zastupnika može imati smisla za uvjete ugovora, kao što je pregovaranje o plaćanju ili izglađivanje detalja oko upotrebe lika kreatora u budućem A.I. sadržaju.
***
Uspješan sadržajni marketing zahtijeva više od jednostavnog prijenosa videozapisa ili dijeljenja analitike i metrike. Oslanja se na ulaganja između kreatora, brandova, agenata za talente i pravnih zastupnika kako bi se razvila značajna partnerstva temeljena na holističkom razumijevanju svih strana u igri. To će pomoći prodavačima sadržaja da održe organski rast i stabilnost kako se publika udaljava od influencera.
Kako se tehnologija razvija, brandovi moraju zapamtiti koliko kreatorov ljudski dodir pokreće potrošače.
Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba