Globalno će uskoro biti prodavanija jaka alkoholna pića poput votke i viskija. S druge strane predviđa se stagnacija vina, prema izvještaju Svjetskog saveza za alkoholna pića, što ukazuje na promjene u preferencijama pića.
U izvještaju, čija se predviđanja temelje na podacima Oxford Economicsa i kompanije za istraživanje tržišta alkohola IWSR. Stoji da je 2022. godine prodano 2,67 milijardi kutija jakih pića.Ovo je tek neznantno manje od 2,8 milijardi kutija vina prodanih te godine.
Ako se trenutačni trendovi u obje kategorije nastave, količine jakih alkoholnih pića uskoro će nadmašiti količine vina
Trendovi, uključujući pomak prema ispijanju manjeg broja skupljih pića, osobito iz rastućeg asortimana koktela, doveli su do toga da jaka alkoholna pića istiskuju vino.
Vinska industrija suočila se s problemom opskrbe, teškim vremenskim uvjetima i padom potražnje. Generalno, potražnja za vinima je pala na najnižu razinu u 27 godina. Pivske kompanije također se bore s pomakom prema jakim alkoholnim pićima.
Alkoholna pića u brojkama
Od ukupne količine prodanog alkohola 2022., čak 75,2 posto otpadalo je na piva. Nakon toga slijedi vino s 10,4 posto i jaka alkoholna pića s 9,9 posto. Što se tiče vrijednosti prodaje u 2022., jaka alkoholna pića činila su 40 posto ukupne prodaje alkoholnih pića. Na drugom je mjestu pivo s 38,1 posto, te vino sa 17,6 posto.
Indijski viski trebao bi biti najbrže rastuća kategorija jakih alkoholnih pića između 2022. i 2027., s porastom od 50 milijuna kutija. Očekuje se da će tekila, rum i gin porasti između 10 i 20 milijuna kutija. Na tržištu jakih alkoholnih pića najmanje će rasti konjak i armagnac, navodi Nacional.
Proizvodnja i prodaja jakih alkoholnih pića doprinijela je globalnom gospodarstvu s oko 730 milijardi dolara u 2022. godini. Tada se uključe aktivnosti u rasponu od poljoprivrede i proizvodnje do otpreme i prodaje u trgovinama, barovima i restoranima.