Juniper Research predviđa da će razvoj modela otvorenog jezika postati ključni pokretač rasta potrošnje u maloprodaji među malim i srednjim trgovcima koji si ranije nisu mogli priuštiti ulaganje u chatbotove.
Globalna maloprodajna potrošnja putem chatbotova u 2023. dosegnut će 12 milijardi američkih dolara. A do 2028. će narasti na 72 milijarde dolara, predviđa konzultantska i analitičarska kuća Juniper Research. U pet godina rast će iznositi 470 posto. Većinom će biti potaknut pojavom isplativih “open language” modela (modela otvorenog jezika), ponajviše ChatGPT-a, u Sjevernoj Americi i Europi.
“Open Language” modeli sastoje se od velikih neuronskih mreža koje se treniraju na velikim količinama online informacija i uz nisku razinu ljudskog nadzora. Implementirani su u chatbotove za automatizaciju funkcija kao što su korisnička podrška, marketing i obrada plaćanja.
ChatGPT: Veliki Disruptor
Izvješće predviđa da će razvoj modela otvorenog jezika postati ključni pokretač rasta potrošnje u maloprodaji među malim i srednjim trgovcima. Oni si ranije nisu mogli priuštiti ulaganje u chatbotove.
“Chatbotovi su kroz povijest imali niski prioritet za višekanalne strategije zbog visokih troškova obuke algoritama temeljenih na umjetnoj inteligenciji. Međutim, ChatGPT je značajno poremetio ovaj trend jer smanjuje troškove implementacije chatbota za manje trgovce”, objašnjava autor istraživanja Frederick Savage.
Azijsko-pacifička regija će u 2023. činiti 85% globalne potrošnje
Juniper predviđa da će Azijsko-pacifička regije ove godine generirati 85 posto globalne maloprodajne potrošnje putem chatbotova, unatoč tome što predstavlja samo 53 posto globalne populacije. Aplikacije za razmjenu poruka, uključujući WeChat, LINE i Kakao, izgradile su snažna partnerstva sa širokim nizom online trgovaca, što je rezultiralo visokom razinom povjerenja u chatbotove kao maloprodajni kanal.
Međutim, izvješće predviđa da će pojava “Open Language” modela potaknuti rast izvan azijsko-pacifičke regije. Predviđa se da će se do 2028. godine udio regije u ukupnoj potrošnji smanjiti na 66 posto, budući da online trgovci na malo u drugim područjima, poput Sjeverne Amerike i Europe, implementiraju chatbotove u maloprodajne aktivnosti. Kako bi se maksimizirao rast izvan azijsko-pacifičke regije, izvješće potiče prodavače da ciljaju na online trgovce u ove dvije regije.
Izvor: tockanai.hr