ESG faktori danas postaju sve važniji za poslovna odlučivanja i investicije. Osim toga što održivo poslovanje postaje i zakonska obaveza, za ova preduzeća to je i važan korak ka poboljšanju korporativnog imidža i reputacije i unapređenju poslovanja.
Banke, kao i investitori također obraćaju pažnju na usklađivanje sa ESG (Environmental, Social, and Governance) kriterijima. Vrlo rado ulažu novac u projekte takvih poduzeća. Odgovorne kompanije time imaju mnogo lakši pristup financiranju. Privlače investitore koji se fokusiraju na održive i odgovorne investicije i jasno postavljene ESG strategije i ciljeve.
Uticaj na reputaciju i brend
Poslovne aktivnosti koje se oslanjaju na ESG standarde mogu poboljšati reputaciju kompanije i izgraditi pozitivan brend. Potrošači sve više preferiraju kompanije koje pokazuju društvenu odgovornost i brigu za okoliš.
Održivost poslovanja
Integracija ESG faktora u poslovanje pomaže kompanijama da identificiraju i upravljaju rizicima, kao što su regulatorna ograničenja, klimatske promjene ili socijalni nemiri. Kompanije koje uspješno upravljaju ovim faktorima često imaju održivije poslovanje na dugi rok.
Prilika za inovacije
Fokusiranje na ESG faktore može potaknuti inovacije i efikasnost u poslovanju. Na primjer, ulaganje u obnovljive izvore energije ili smanjenje emisija plinova staklene bašte može dovesti do novih tehnologija i efikasnijih procesa proizvodnje.
Procena rizika
Investitori sve više prepoznaju važnost ESG faktora u proceni rizika i povrata ulaganja. Fondovi koji se fokusiraju na ESG kriterije privlače sve veći kapital, a investitori sve više traže transparentnost i odgovornost od kompanija u koje ulažu.
Regulatorni trendovi
Regulatorne agencije širom svijeta sve više zahtjevaju od kompanija da izvještavaju o svojim ESG praksama i rizicima. Kompanije koje ne usklade svoje poslovanje sa regulatornim zahtjevima mogu biti izložene pravnim i financijskim posljedicama.
Društvena odgovornost
Kao dio šire društvene odgovornosti, kompanije sve više prepoznaju svoju ulogu u promociji održivosti i rješavanju društvenih problema. Investitori sve više podržavaju kompanije koje demonstriraju svoju angažiranost u rješavanju globalnih izazova.
Izvor: BizLife