Da bi postigle najbolje moguće rezultate u poslovanju, organizacije moraju znati kako ih umjetna inteligencija može podržati.
Umjetna inteligencija već se smatra jednom od najvažnijih tehnologija opće namjene našeg vremena. Brzo postaje motor za izvršenje poslovanja — sama srž organizacijskih operativnih modela. Nije ni čudo zašto globalna potrošnja na A.I. tehnologije dosegle su gotovo 118 milijardi dolara u 2022. godini, a očekuje se da će premašiti 300 milijardi dolara u 2026. godini.
Ali dok tradicionalna umjetna inteligencija — vođena pravilima i logikom — donosi odluke na temelju unaprijed određenih ishoda, ono što se zove generativna umjetna inteligencija — ide kvantni skok dalje — stvara i prilagođava informacije na temelju onoga što je prethodno vidjela, potpuno sama. Dakle, kako generativna umjetna inteligencija revolucionira način poslovanja poduzeća, također ima i sve veći utjecaj na operativnu izvrsnost. To je nešto što osnivači i poslovni čelnici u potpunosti prihvaćaju u potrazi za najboljim mogućim rezultatima u poslovanju. Razmislite o većoj učinkovitosti i stalnom poboljšanju, koje dovode do povećanja produktivnosti koja rezultira poboljšanim i dosljednijim zadovoljstvom korisnika.
Donosimo tri specifična načina na koje vam generativna umjetna inteligencija može pomoći da postignete tu operativnu izvrsnost.
1. Povećanje produktivnosti
Prvo i najvažnije, s generativnom umjetnom inteligencijom nema više ponovnog izumljivanja. Takva tehnologija dovodi do optimizacije, standardizacije i dosljednosti među odjelima, tvrtkama i cijelim industrijama. Na primjer, obradom golemih količina prodajnih, pravnih i drugih poslovnih podataka — brzo i točno – umjetna inteligencija može ponuditi jedinstvene uvide u poslovne procese u stvarnom vremenu, kao što je precizno određivanje uskih grla i drugih neučinkovitosti na radnom mjestu. Zatim može pomoći u pojednostavljivanju operacija automatiziranjem prodaje i pravnih radnih procesa, čime se poboljšava produktivnost i smanjuju troškovi poslovanja. Također se na taj način oslobađaju zaposlenici za obavljanje strateških zadataka više razine — nešto što može dodatno povećati operativnu učinkovitost. Također, prikupljanjem poslovnih podataka, A.I. može pomoći u prepoznavanju trendova ugovora i kupaca te industrijskih obrazaca i prilagođavanja prema potrebi kroz kontinuirano poboljšanje.
2. Skraćivanje vremena
Suočimo se s tim, u poslovnom okruženju koje se brzo razvija, tvrtke moraju skratiti vrijeme koje je potrebno da vide početne prednosti određenog tehnološkog ulaganja ili inicijative. A jedan od najboljih načina da se skrati ovo vrijeme do isporuke vrijednosti je kroz generativnu umjetnu inteligenciju. S takvom snagom u svojoj poslovičnoj kutiji s alatima, tvrtke se mogu više usredotočiti na poslovne rezultate postavljanjem jasnijih ciljeva za sebe, preciznijim mjerenjem svog napretka na tom putu, fino podešenim prilagodbama ako je potrebno — te učinkovitijim ostvarivanjem krajnjih ciljeva . Štoviše, mogu postati agilniji u svojoj poslovnoj praksi brzim prilagođavanjem promjenjivim potrebama kupaca i promjenjivim tržišnim uvjetima, kao što je gore navedeno.
3. Ubrzano usvajanje umjetne inteligencije
Kao pomoćna prednost, povećana produktivnost i skraćeno vrijeme vrijeme do isporuke vrijednosti dovode do bržeg usvajanja umjetne inteligencije u cjelini. Jednostavno rečeno, kada poslovni korisnici jasno vide kako ih umjetna inteligencija može podržati, vjerojatnije je da će prihvatiti tehnologiju i vjerovati njezinim preporukama. Umjesto da je smatraju presloženom i stoga teškom za korištenje. Generativni alati umjetne inteligencije čak mogu objasniti ljudima kako da povećaju svoje znanje, stručnost i obuku kako bi izvršili usvajanje i korištenje (iako je, kao što smo naučili, ljudski nadzor ključni uvjet za generativne alate umjetne inteligencije). To je sjajna vijest za mala i srednja poduzeća kojima možda nedostaju resursi za razvoj tradicionalne umjetne inteligencije. To također znači da tvrtke mogu brzo implementirati i proširiti svoja rješenja bazirana na umjetnoj inteligenciji.
***
Poslovni čelnici koji ponovno osmišljavaju svoje poslovne procese moraju shvatiti željeni tijek digitalne transformacije: kako će raditi iz dana u dan i kako će se natjecati s drugim tvrtkama — uz različite stupnjeve pomoći umjetne inteligencije. Nakon što se odgovori na ova pitanja, organizacije će biti na dobrom putu prema poboljšanoj operativnoj izvrsnosti.
Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba