Nije nikakva tajna da kontroverze i kritike nisu nimalo strane drugom najvećem prodavaču odjeće na svijetu H&M, ali čini se kako bi nedavna nesmotrenost mogla švedskom gigantu priuštiti mnogo negativnog publiciteta.
Naime, prije nekoliko je dana u javnost izašla priča američke umjetnice Tori LaConsay, kojoj je H&M najprije iznimno drsko ukrao originalni dizajn i počeo ga prodavati kao svoj. Nakon što ih je Tori upozorila kako se radi o povredi njenih autorskih prava, H&M se odlučio praviti lud i uvjeriti ju kako joj se sve samo pričinjava.
„East Atlanta Village jedan je od najboljih kvartova u kojima sam ikada živjela. Cijela je zajednica jako povezana i svi funkcioniramo kao jedna velika obitelj”, napisala je Tori u svom e-mailu.
Priča američke umjetnice Tori LaConsay
„14. prosinca 2008. godine dizajnirala sam znak na kojem je pisalo „You Look Nice Today” (Izgledate lijepo danas) i postavila sam ga u ulicu na ulazu u grad, kako bi se moji dragi susjedi osjećali malo bolje svaki put kad ga ugledaju. Osjećala sam da je to najmanje što mogu učiniti za svoje susjedstvo”, objašnjava Tori.
„Prije nekoliko dana prijateljica mi je poslala link sa H&M-ove britanske stranice. Čini se kako se nekomu iz tvrtke jako svidio moj rad. Stoga su odlučili moj dizajn staviti na svoje jastučnice i otirače. Ono što me zasmetalo jest činjenica da me pritom nikad nisu kontaktirali. Niti su napisali da se radi o mom djelu. Naravno, o kompenzaciji da i ne govorimo”, piše Tori.
Nakon što im je poslala e-mail u kojem je detaljno objasnila situaciju, od H&M-a je dobila sljedeći odgovor: „Mi zapošljavamo nezavisni tim koji broji više od 100 dizajnera. Budite sigurni kako na niti jedan naš dizajner nije uzeo vaš rad te vaša autorska prava nisu povrijeđena.”
Prigovori u H&M-u dolaze sa svih strana
Nakon što je pročitala ovaj vrlo prozirni odgovor, jedna je prijateljica od Tori odlučila poslati svoj prigovor službi za odnose s javnošću H&M-a.
Pitanje: Vaši „You Look Nice Today” otirači i jastučnice su više nego očito ukradeni od američke umjetnice imena Tori Laconsay. Vaše lijene dizajnere može biti sram! Tori je zaslužila kompenzaciju! Dok nešto ne učinite po ovom pitanju, ja neću kupovati u vašoj trgovini!
Služba za odnose s javnošću kompanije koja je samo u prošloj godini imala tri milijarde američkih dolara profita odgovorila joj je sljedeće.
Odgovor: Hvala vam na vašem e-mailu. Žao nam je što više nećete kupovati kod nas. Srdačan pozdrav!
Nakon što je ovaj nevjerojatno ignorantski odgovor procurio u neke medije, Facebook stranice H&M-a postale su zatrpane bijesnim kupcima koji traže službeno objašnjenje cijele situacije. Nažalost, H&M je više nego revno sa svog Zida brisao bilo kakve negativne komentare istog trenutka kad bi se pojavili. prenosi metro-portal
Ipak, nakon nekoliko dana odlučili su poslati javni odgovor, kojeg prevodimo u cijelosti
„Ispričavamo se ukoliko smatrate da smo nešto kopirali od vas. To nikad nije bila naša namjera, niti to dopuštamo u našoj tvrtki. Radi se isključivo o tome da su naši dizajneri bili inspirirani tim tekstom te su odlučili stvoriti nešto slično tomu, igrajući se velikim i malim slovima te znakom u obliku srca. Iznimno nam je žao ukoliko je itko pomislio kako bismo mi namjerno kopirali nečije djelo.”
Radi li se ovdje o bezočnoj krađi dizajna siromašne umjetnice od strane bahate multimilijarderske korporacije ili tek o „inspiraciji”?
Kako ono ide izreka o slijepcima i zdravim očima…?