Ne morate biti menadžer da biste gradili i njegovali vještine vođenja (leadership vještine). Ove vještine možete početi razvijati odmah. Ima više načina kako to uraditi, a mi vam predlažemo ova 3:
1. Preuzmite inicijativu
Gledajte dalje od zadataka u svom opisu posla. Razmišljajte dugoročno o tome što bi bilo korisno za vaš odjel i tvrtku. Pokušajte smišljati ideje i posvetite se poslu koji nadilazi dnevnu rutinu.
Inicijativa i proaktivnost, izbjegavanje “nije-moj-posao” stava, će vas vjerojatno staviti na radar i istaći na pravi način.
2. Zatražite veću odgovornost – to je put prema leadership vještinama
Iako ne bi bila dobra ideja tražiti dodatnu odgovornost već u svom drugom tjednu na poslu, nakon što ste bili dovoljno dugo na poziciji da postanete stručnjak, možete podijeliti sa svojim menadžerom da ste željni razvijati svoje sposobnosti vođenja.
Pitajte kako možete pomoći – postoje li nadolazeći projekti koji zahtijevaju istaknutu osobu? Postoji li neki posao koji možete skinuti s liste obaveza vašeg menadžera?
3. Ciljajte specifične vještine
Ako imate određenu vještinu koju želite razviti – bilo da se radi o kreativnom razmišljanju ili komunikaciji – napravite plan za poboljšanje svojih sposobnosti u tom području. To može značiti pohađanje tečaja, pronalazak mentora za pomoć, čitanje knjiga ili postavljanje malog cilja koji vas tjera da razvijete tu vještinu. Razgovarajte s menadžerima i suradnicima, kao i s prijateljima izvan ureda, kako biste kreirali vaš plana poboljšanja.
***
“Najbolje vrijeme za posaditi drvo bilo je prije 20 godina. Drugo najbolje vrijeme je sada.” Ako želite biti na liderskoj poziciji u organizaciji, odmah sada možete poduzeti korake prema tom cilju.
Autor: financa.ba
Prilikom preuzimanja obvezno staviti poveznicu na originalni članak.